Buick Grand National -juttu Mobilistissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja PauliP, 10.5.2007.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    :poff: Taas se saatanan kina alkoi. :wc:

    Valmistusmaa näkyy selvästi tuulilasin läpi ID lätkästä ensimmäisestä numerosta.
    1 USA
    2 Kanada
    3 Meksiko

    Katsokaa vaan Jenkki musseja tai kaukoja missä ne on tehty. Yllätytte!
    Suurin osa Caminoista mitä olen maahan tuonut oli Jenkeistä ja Kanadasta. Muutama Meksikolainen tänne tuli niistäkin suurin osa tais olla Caballeroja. Meksikossa tehdään Buickitkin nykyään ja sellainen jäi sen takian sinne ostamatta.
     
  2. Zandmann

    Zandmann Gearhead

    Turusta lähti Suomen sivitys. Ei muuten koskaan palannut...

    Ja sitten ihan vakavasti. Kyllä MadMike tietää mistä puhuu, on vain herralla hivenen provosoiva tyyli jutella näin verkossa. Livenä en ole miestä nähnyt, vielä. Soisin tosin sanan, pari vaihtavani kanssaan. Tietoa on paljon ja siitä voi tällainen nuorehko taulapäinen jolppi jotain vaikka hyötyä. Joten, Mike - kun johonkin eksytään samaan aikaan, tuoppi on taattu. Ja ei, tämä ei ole perseennuolentaa. Siihen selkäni on liian jäykkä. Pari muutakin herraa tällä palstalla saavat hattuni, jos sellaista käyttäisin, nousemaan.

    Ja sitten itse asiaan: GN(X) on tehty highwayta varten. Jarrut aikalaisekseenkin käsittääkseni olemattomat mutta eikös noita saa parempiakin? Samoin alustalle voi jotain tehdä jos siltä tuntuu. Mutta perusilmeessään tuo vekotin hakkaa _ihan_minkä_tahansa_ Veten k*rväkkyydessään. Teinikloppina oli pari haavetta, Fury '58 ja Buick GN. Ihan vain sen vuoksi että niissä on se jokin, se mitä ei voi mitata paperilla.

    Mielipiteeni on oma, maksettu ja velaton. Nih.

    -Janne-
     
  3. mhj

    mhj 1st gear

    Nooh, nyt tais hiukan lipsahtaa BS:n puolelle. Hakkaahan se GN ulkonäöllään monen Veten kyrväkkyydessä, muttei sentään _ihan_kaikkia_ :poff:
    Kysy vaikka Mittari-Mikeltä :rotfl:
     
  4. rrauta

    rrauta 3rd gear

    tämä kertoo mikestä kaiken , mersu joka maksaa perusduunarin VUOSIPALKAN verran enemmän kuin buicki ja ei takuulla kulje yhtään sen paremmin on vertailukohtana.
    kyllä noi (isin)rahoilla leuhkivat jätkät tiedetään, jos ei auto maksa enemmän kuin muilla se on ihan paska. eikä sillä ole väliä mikä auto se on ja mihin sitä vertaa. eikä noille jätkille mene mikään muu ottaluuhun kun se oma mielipide, eikä sen väliä olekaan jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen. itse en vain arvosta tollasta porukkaa yhtään miksikään.

     
  5. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Kyllä täällä puhetta on paljon enemmän, kuin kokemusta noista mainituista autoista. Toi E30 M3 oli kyllä säälittävä vertaus(Neekerimallin auto nelosmoottorilla) ja kaikki muut viimeksi mainitut maksoivat tuplahinnan, joten eiköhän vertailu jo riittäisi.

    Ja hintojen tai arvon pysymisessä myös metsään esim. kehutun Corveten osalta, sillä mainittu ZR1 maksoi miljoonan ja on myynnissä nyt 29900. Buick maksoi 320tmk ja hyvästä sellaisesta saa nyt hyvinkin 15-20ke. YK- miehille Ei ollut tarjolla GN:iä missään ja tunnetusti autoista mitään tajuavina eivät olisi sellaista halunneetkaan. Corvettekin oli kehno sijoitus, järkevintä oli ostaa mersu hyvillä varusteilla ja mahdollisimman olemattomalla moottorilla , niin sai hyvän hinnan vielä vuosien päästä. Ja vaikka oma auto oli juuri sillä tehottomimmalla puolimoottorilla, saattoi sitten ikäänkuin Miken tavoin kehua niitä supermersuja, joita oli kaukaa nähnyt. Erikoista on, että vaikka näillä Buickin uutena ostaneilla oli ja on paljon enemmän rahaa, kuin täällä suuna päänä sauhuavilla, niin monet silti tyytyivät siihen jarruttomaan romuun, jonka jopa Mike olisi paljon paremmin suunnitellut.
    Älkää sitten kukaan myykö omaanne ko. henkilölle, kun sellainen nyt on haussa(anteeksi, unohdin targan), sillä mike maalaa sen harmaaksi, laittaa numerot kylkeen(race) ja varustaa sen Miniliten Race-vanteilla, Miken liittämässä kuvassa ne valitettavasti olivat niin pientä tuumakokoa, ettei edes Buickin alkuperäiset jarrut taitaisi mahtua vanteiden sisään. Puhut kokoajan vanhanaikaisesta tekniikasta, mutta sorry, elät -80-luvun alkua, Herätys.
    M5 on erittäin räväkkä ja nopea auto, mutta ei kilpaile samassa sarjassa otsikkoauton kanssa, koska on erittäin raskas ajettava monivaihteisine manuaaleineen, täysin eri ostajakunta, ja edelleen maksaa/ maksoi tuplasti. Tajua nyt, että Buick oli nopein myytävänä olevista, helpoista, erittäin tilavista, mukavista matka-autoista joilla mielestäni harvoin tarvitsi kovaa jarruttaakaan. Ahvenistolla jarrut tosiaan katosivat parin kierroksen jälkeen, mutta makeinta oli nousta sieltä suolenkiltä jyrkkää ylämäkeä, kun juuri ne E30 M3 puutuivat täydellisesti siihen mäkeen.

    Sitten vielä tuohon hehkuttamaasi choochoohun. Se vasta oli karmaisevan näköinen ilmestys; taas neekerimallin auto kiiltävine pillulistoineen, yleensä joku paska ruskea ja siihen yhdistettynä race-spoileri. Sisusta ok mutta muuten todella kaukana esim. RK-Caminoista, joissa eri vakaaja, simpukka ym.ym.

    Yhteenvetona kaikki perusmallin alkaenhintakotterot on "yhtä hyviä tai jopa puslien vaihdolla parempia, kuin tehtaan lippulaivat, ainakin, jos itsellä ei sellaista ole tai ole ollut. Toivon Mike, ettet aloita ImpalaSS/ Caprice keskustelua, sillä en kestäisi kuulla miten paljon parempi peruscaprice on.

    V8 Regaleista sen verran, että Tuon Pekan auto on nimenomaan -87 ja Chevyn 305:lla(Konsultoin sen kaupan Antiikkiasemalta eräälle Ojalalle Tapanilaan moneksi vuodeksi, joka sitten myi sen Pekalle).

    Punainen oli joskus -94 myynnissä Rinta-Joupilla Kauhajoella, myös 305:lla. Sitten oli kaksivärinen sininen, muistaakseni 305:lla ja vaaleansininen ja välihousun värinen beige, jotka olivat 307:lla.

    Nää on siis varmoja -87-malleja. Tuli seurattua silloin, kun kiinnostus oli kovimmillaan noihin autoihin.
     
  6. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Niin, ja pyytäisin sitten vielä nöyrästi, ettet lainaisi jokaista riviä viestistä erikseen, kun kaikki täällä on lukutaitoisia.
     
  7. buick8791

    buick8791 1st gear

    Juu juu, mutta kaikkihan sen tietää, että joku 80- luvun vakio- Vette on nopeampi kuin vakio 86/87 GN. Samoin ajo-ominaisuuksiltaan Vette on upea verrattuna GN:ään taasen puhuttuna noin saman vuosimallin autoista.
    Kysykää vaikka MikäseoliMikeltä.

    Itellä ei ole ole tosin hirveästi kokemusta GN:stä, mutta ainakin siinä luulossa olen, että kyllä sillä ajelee muutama sata kilomiteriä putkeen väsymättä noin ajo- ominaisuuksia ajatellen ja on kevyesti nopeampi kuin -87 Ve.. eiku rieselimersu. Tiärä sitte.. Saattaa kuitenkin olla, että vois istua ennemmin GN:ssä joku 300 km putkeen kuin saman vuosimallin Vetessä.

    Enpä sinänsä moiti Vettejä, hienoja pelejähän ne. Kertokoot asiantuntevan lausunnon paremmin tietävät, mistä kana kusoo. Joo ja...
     
  8. rrauta

    rrauta 3rd gear

    joo ja vaimo ja tenavat jaksaa varmasti paremmin sen 300 kilsaa buickissa kuin vettessä... :rotfl:
     
  9. MadMike

    MadMike Gearhead

    Muutama sata kilonmetriä sillä penkillä ja selkä on aivan puutunut.
    Kyll' Vetten pulkalla istuu paljon mielummin samat kilometrit.
    Niin se vaan on faktana.
     
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ottaa muijan mukaan menee kahdestaan viettämään vaikka laatuaikaa ja jättää mukulat mummolaan.
     
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kuten sanoin....kauneimmat ja kovanahkaisimmat... :rotfl:
     
  12. MadMike

    MadMike Gearhead

    Buickeja tehdään myös nykyään ekana jenkkimerkkinä Kiinassa...mikäs sen prefixi olikaan , 0.?
     
  13. rrauta

    rrauta 3rd gear

    pitää kuitenkin viedä sillä buickilla ne lapset... :rotfl: :rotfl:

    eiköhän tää pelleily jo riitä....
     
  14. RacingUSA

    RacingUSA 1st gear

    Mitä... ??? Millainen esikuva tuleville autoharrastajasukupolville ?
    Sehän se vasta on sitä laatuaikaa, kun voi ottaa muijan JA mukulat harrasteautolla ajelemaan. Tai sitten vaikka jättää sen muijan kotiin. :)
    Ei ihme, että määrätyn tyyppisten autojen omistajien jälkipolvistakin kasvaa usein samanlaisia m...kuja. :)
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    Pieni Ego ei kuuluu mun luonteeseen...ei pysty kun on Kauhavalaista sukujuurta ;-)
    GN on kiva auto mutta sen puutteet tuli mielestäni helvetin hyvin esiin siinä tosiasiassa että ne todellakin oli suomessa Helvetin vaikeita saada kaupaksi uutena...
    Moni varteenotettava ostaja varmasti osti Europpalaisen vaikka puolet kalliimmankin...

    Ja mitä tulee siihen että sun autos välillä poikii välillä ei niin esim laatikkoasiassa lienet ensimmäinen joka kiikutti laatikkonsa tälle varsinais-suomen surullisen kuuluisalle Valiant Expertille/dieselmiehelle ja tulos oli Maailman ensimmäinen TH200-4R josta tuli Powerglide alivaihteella...
     
  16. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ei se että koko perhe on mukana ei ole laatuaikaa IMO ja nyt puhun kokemuksesta ellei sitten olla veneilemässä.
    Autolla ajelu sopii hyvin isä lapsi/ lapset juttuun taikka äiti lapsi/lapset.
    Niin Corveten omistajat on yleensä poikamiehiä...tai sitten niillä on vaimona ryssä kuten läskisalmisella...jolla oli myös uusi GN.
     
  17. MadMike

    MadMike Gearhead

    Sori että mulla ei ole osoittaa minne lähettä sulle lisää tajunnanVIRTAA...
    joku muu (olitko se sinä)? tässä alkoi taas tämän kommunistisen tasapäistämisen a´la Tekniikan maailma "TESTAA" hintoihinvertailua johon jollain muulla (olitko se sinä) oli *oiva näkemys että; "ei se jenkeissä niin paljoo maksanut ,verrataan mersuja sun muita siellä" !!??
    No joo lapiolla ei voi pähkinää täyttää, halkaista sen voi kyllä ja minun mielestä ehdottajaa olisi syytä sillä lapiolla sitä pähkinää takaraivossa vähän taputtaa...vaikka kerran kumauttaen kaksin käsin.

    *GN EI Ollut halpa auto kuten ei mikään Buicki jenkkiläisen mittapuunkaan mukaan mutta verrata sitä siellä ulkomaalaisiin menee vielä enemmän hilseen yli kun verrata niitä maassa jossa EI omaa autotuotantoa ole.
    Nyt ei vertailla Nettiautosta löytyviä Buickin leppäkylkiä vaan uutta autoa.

    Itse olisin vaan tehnyt testin tyyliin Voimasedanit USA vs. Eurooppa Vs. Kiina, hintaan sen enempää tuijottamatta.
    Se että muistan autojen hinnat ulkoa johtunee vaan helvetin hyvästä numeromuististani.
    Tuollainen testi olis ollut varmaan aika mielekäs:

    USA: Buick GN/X,
    Saksa BMW M3/M5, MB 560 SEC
    Englanti: Bentley Turbo R (onhan siinä Buickin V8 pata..Turbolla)
    Italia: Maserati Karif
    Ja lisänä testin ulkopuolella:
    Russia: Musta Volga
    Kiina: Härkävaunut
    Intia: Norsu
    Suomi : ??

    Fakta on että faija osti muutaman vuoden vanhan 4dht Buickin aikoinaan jonka piti 10+v tallissa kunnes saan kortin, ihan vaan sen takia että pikkupojasta asti tykkäsin siitä, Vituttaakos jos näin on. siinä ohessa faijan kanssa se rakennettiin kerran uusiksi myös.
    Hän jopa osti silloin muuten Ladan käyttöautoksi...joka tosin vaihtui sangen äkkiä.
    Taasen kun GN tuli markkinoille kotona meni rahallisesti huomattavasti paremmin.
    Välillä oli niin huonosti että sinä ruikkupaska olisit kussut housuihisi.

    Fakta on että ajan rekkaa ammatikseni sitä ennen olin ahtaaja, julkisivumaalari ja koneistaja joten kermapersettä sä et saa musta tekemälläkään ja joka helvetin lelun ja työkalun olen penniä venyttämällä kerännyt Pidemmällä aikavälillä mitä uskotkaan tai taidat näitä pelejä harrastaa.
    Joten sinun mielipiteesi, niitä ei edes pyyhitä perseelläni..se on liian kovapintainen siihen.
     
  18. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ei pidä jos Corvetteja on kaksi kuten mulla. :poff:
     
  19. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Tämähän on jo hullumikon jutturuutu jossa kerrotaan kovia faktoja kokemuksen syvällä rintaäänellä...upeaa että me sivistymättömät ja oppimattomat ressukat saamme opetusta hullumikolta perhe-elämästä ja auton valinnasta. Nyt voisi mikko jo mennä ajelemaan vetellä välistä, itse olen ajanut tämän topicin olemassaoloaikana jo satoja maileja autolla jossa on takapenkki ja nauttinut joka mailista...ei ole vette ei, eikä edes gn !!!
    Kiitos Mad Mikelle kaikesta opetuksesta elämästä, mutta olisiko aika jatkaa eteen päin ??
     
  20. MadMike

    MadMike Gearhead

    Olis ...kuten sanoin GN oli hiukan jälessä jo syntyessään vaikka juosta osasikin..vähän niinkuin kuka tahansa vähäpoika.
     

Kerro tästä muillekin!