Buick Regal Turbo eli Grand National?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja BowTie81, 19.4.2003.

  1. tammercity

    tammercity Gearhead

  2. Anselmi

    Anselmi Gearhead

  3. Tomaso

    Tomaso 3rd gear


    Noiden juttujen tiedot ei täsmää: '84, 26 vuotta vanha >< GNX, 547 kpl
    GNX mallia valmistettiin vain vuonna 1987
     
  4. Comero

    Comero 1st gear

  5. Ain't Life Grand

    Ain't Life Grand 1st gear

    Tämä keskustelu herättää hyviä muistoja.

    Oma GN ollut nyt lokakuusta 2007 tallissa jonne jäi hyvin virkistettynä suoraan ajosta. Saisikohan tänä keväänä jo ajoon... Pitänee viedä jonnekin pajalle taas läpikäytäväksi.
     
  6. arrakis

    arrakis 1st gear

  7. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Pitää vaivautua viemään lottokuponki R-kitskalle. Jos tärppäisi. Komea.
     
  8. Jonathan

    Jonathan 1st gear

    Ei sattuis olemaan kaupan? :D Tai saiskos ihan uteliaisuudesta tulla pällistelemään? :D
     
  9. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    No minua kiinnostaisi vain ostomielessä. Muuten en tosiaan pällistele.
     
  10. Jonathan

    Jonathan 1st gear

    Heräsi sellainen kysymys, että jos tällaisen uittaa Amerikasta, niin mitä muutoksia vaaditaan, jotta sen saa täällä kilpiin?
    Valot kenties? Kertokaa te joilla tällainen helmi on/on ollut...
     
  11. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    USA tuontiin ajovalot,etusivuvilkut,lisäheijastimet takapuskuriin,
    Kat:ti 07/87 jälkeen käytöön otetut,takaistuinten 3pisteturvavyöt reunoihin
    (ollut tosin vähän kirjavaa käytäntöä että vaativatko kaikki katsurit)
    Valmistenumeron meistaus.
    Muuten ihan simppeli homma. Unohtuikohan viel jotain??
    Eiku lisää samanlaisia laitteita Suomeen. 8)
     
  12. Jonathan

    Jonathan 1st gear

    Mistäköhän noita oikeanlaisia valoja vois lähteä etsimään?
    Ameriikan maalta vai saako ihan Euroopasta?
     
  13. PauliP

    PauliP 1st gear

    Tuohon sopivia hyväksyttyjä umpioita löytyy lähes mistä tahansa autotarvikekaupasta, ainakin tilaamalla. Ja on useita merkki/laatuvaihtoehtoja. Umpion asennuskuppia voi joutua vähän muokkamaan että mahtuu H4-umpion kosteussuoja paikoilleen ja joissain umpioissa umpion ja kupin väliin voi joutua asentamaan tilkelistat että kiristyy kiinnityskehyksen kanssa. Sivuvilkut saa asennettua kohtuuhelposti haaroittamalla signaali etuvilkuista ja vaatii vaan pikkureiät sivulokasuojiin. Sopivia GM kolmipistetakaturvavöitä löytynee 80/90-luvun jenkkipurkuautoista. Jos eteen vaaditan keltaiset vilkut (valkoinen parkki ainakin vaaditaan) niin vilkku/parkkiumpioon voi tehdä lisäpolttimokannan reiän 5W parkkipolttimolle ja sen alkuperäisen keltaisen lampun voi jättää vilkulle.
     
  14. stangrider

    stangrider Gearhead

  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    DOT-valot käy, jos ei hyväksyttyä ole saatavilla, lukee nimenomaisessa lisäpöytäkirjassa. Ajovaloja on saatavilla E-hyväksyttyjä vaikka valmetin varaosatiskiltä.
    Alkuperäisessä amerikkalaisessa umpiossa on sellaiset nystyrät, joita valmetin lampuissa ei ole mutta sinne nyt saa laitettua jotain muuta, vaikka poralla reikä ja siihen ruuvi.
     
  16. calais1965

    calais1965 3rd gear

    Grand national

    Jos jotakin kiinnostaa, voisin yhdestä Turbo-buikista luopua.
    Joku näistä kolmesta joutaa pois, kun alkaa olla kalustoa jo liikaa.

    1985 grand national
    1987 grand national
    1987 turbo-t

    http://www.nettiauto.com/buick/regal/3737427

    Ylimääräisiä osiakin löytyy hyllystä...
    Targa-miehille löytyis katto-palojen tiivisteet..
     
  17. buick8791

    buick8791 1st gear

    Kyl 86/87 GN:ään menee ilman kommervenkkejä lähes joka paikasta saatavat pikkusuorakaideumpiot, Bosch, Hella, tms. Ja H4:sta on ainakin saanut ihan parkkipolttimo-optiolla. Keltaiset vilkut on kaikissa valmiina.

    Tossa ylempänä joku kirjoitteli takapuskurin lisäheijastintarpeesta. Jos noin, niin säännöt ovat si kai muuttuneet vuosien saatossa.
     
  18. Bitter

    Bitter 1st gear

    Re:

    Juu. Itse toin noita aikoinaan kaks uutta täydellistä settii apulaitteineen ja vaihteistoineen Suomeen. Kolmas meni kaverilleni veneeseen Saksaan. Yhden myin ja toinen oli jonkin aikaa mulla Omegassa.
    [​IMG]
    Lisää omegasta kuvia kun napsuttelet oikealle ja vasemmalle.
    [​IMG]
    Eipä näyttelyväki tajunnut autoa vuonna 1998 ACS näyttelyssä. :rotfl:
    Nyt tuommoinen GN engine löytyy myös mun pikku Dodgesta
    [​IMG]
     
  19. Bitter

    Bitter 1st gear

  20. Dakota

    Dakota 1st gear

    Re: Buick Regal Turbo eli Grand National? GN:n paluu

    GN ja GNX palaavat. Kts jutun lopussa.

    Itsellä oli aikoinaan Grand National. Aro-Yhtymällä oli näytillä sellainen ja myyntihinta 321 000 mk. Paljolti kiitos Suomen autoveron. (silloinen taalan kurssi lieni ollut n. 5,50) Sitten tuli sopivasti usa:n työpaikka ja sieltä hankin GN:n. Siellä hinta oli dealerista riippuen 18 000 $ kahta puolen, ja enemmänkin pyydettiin. Itse löysin kaikilla varusteilla kovan tinkimisen jälkeen auton 17 500 $ hintaan. Auto ei ollut silloin kovin arvostettu, eräskin myyjä sanoi: "It's not very appreciated". Heh, mikä myyntipuhe, juuri kun olin autoa ostamassa. Paitsi tietenkin asianharrastajien parissa. Olihan auto lähes perheauto urheiluauton suorituskyvyllä. Kyllä ne silloiset Porschet, Corvetet, ym. lähes kaikki vakio urheiluautot sinne savupilveen jäi. Omaan autooni laitettiin vielä heti valmiiksi uusi chippi. Huiput nousivat mukavasti. Tosinhan sitä joutui sekkarilla mittaamaan, kun siihen aikaan amerikkalaisten autojen nopeusmittareihin laitettiin maksiminopeudeksi yleisesti 85 mailia. Mittari oli siis pohjassa. Voikinlekillisesti sanoa, kuten eräs jenkki totesi; minun autoni,(Firebird) ei kulje kuin 85.

    Car & Driver testasi Buick GN:n ja jokin ei mätsännyt; nimittäin ilmoitettu teholukema (245 hp)ei vastannut suorituskykyä. Laskennallinen teholukema oli pikemmin yli 300 hp. Tyyppillistä ajalle, niin autonvalmistajat Amerikoissa ilmoittivat tehot alakanttiin. Kuulin siihen olevan erinäisiä syitä, kuten yleinen mielipide, vakuutusmaksujen takia, muun muassa.

    Tuli testattua Buickia äärirajoilla, mihin kykenee, ja voi kyllä todeta, että ominaisuudet olivat kaikkien muiden tavallisten jenkkiautojen yläpuolella. No mitä nyt jarrut eivät vastanneet suorituskykyä. Alkuperäisrenkaatkaan eivät riittäneet suorituskyvylle. No nehän oli helppo vaihtaa paremmiksi. Tavalliseen jokapäiväiseen ajoon kaikki oli luonnollisesti riittäviä ominaisuuksia autossa. Ja hyvin mahtui enemmänkin ihmisiä kyytiin takapenkillekin. Itse kun ihan pienimpiä ole, niin silti kun ei vetänyt penkkiä aivan taka-asentoon, takapenkillekin mahtui ja jalkatilaa jäi.

    Buickin parannettu versio, GNX, oli muuten myynnissä noin 25 000 $ hintaan silloin 80-luvun lopulla. Autoja tehtiin vain 547 kpl. Nyt niistä pyydetään helposti 75 000, ja olenpa nähnyt yli 100 tonnin hintapyyntöjä.

    Grand National tulee uudestaan.

    http://www.caranddriver.com/features/20 ... uture-cars

    https://www.youtube.com/watch?v=JJNHx_OqQM0


    Tässä linkki Suomalaiseen esitteeseen, joka itselle jäi kun kävin Aro-Yhtymällä autoa katsomassa. Toivottavasti siihen oikeudet omistavat eivät pahastu! Onhan tässä heidän aikansa näyte kyseessä. Jos nyt pahastuu niin ilmoitelkoot, otetaan sitten pois.

    http://imgur.com/gallery/JnupJ/new
     

Kerro tästä muillekin!