Caddyn laatikko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja caddy61, 10.11.2001.

  1. caddy61

    caddy61 Gearhead

    Cadillacissa on alkuperäinen hydramatic laatikko.
    Pitäisikö sen pudottaa pykälä pienemmäksi esim,ylämäessä ja kun lyö kaasun pohjaan.
    Kun laatikko lämpenee siitä alkaa tippua öljyä aika runsaasti, varsinkin kun laittaa pakin päälle.Silloin öljyä tulee melkein jouksemalla.Mikähän laatikkossa mahtais olla vikana?
    Lootan rempan jälkeen on ajettu n2000km...
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pitäis vaihtaa pienemmälle, tietenkin jos on nopeutta niin paljon että laatikko katsoo parhaimmaksi olla vaihtamatta..niin silloin ei. Tässä hämärästi muistelen ettei Hydramatic niin kovin innokkaasti vaihda alaspäin. Tietenkin voit tsekata tankon säätö, eli silloin kun pedeaali pohjassa niin tanko maxsimissa.Tosin jos se ei ole oikein säädetty niin ensimmäiseksi sen huomaa siintä että 2-3 vaihto pitkittyy.
    Öljyvuodoista en osaa sanoa muuta kun..että ehkä tulee hännästä??? tai sitten ei.
    Kiinnostaa tietää.. kuka sen korjauksen on oikein tehdyt?? Nimittäin Hydramatic:ia aika harva suostuu korjaamaan.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    No jos loota on noin vähän aikaa sitten rempattu ni ei se saisi kylläkään mitään vuotaa.

    Mulle kävi kerran niin että lootassa oli liian vähän öljyä niin ei nelonen toiminutkaan.

    Oldsin TH-350 ei ottanut pykälää ollenkaan ennenkuin oli lämmintä ja/tai vaakatasossa. Ikävää lähteä pihasta kun aamulla ei ole lootassa tarpeeksi öljyä ja auto kadottaa vaihteen ylämäkeen.
     
  4. kustumize

    kustumize 1st gear

    Mitäs porukalla on ylipäätänsä tullut tuo hydramatikin korjaus maksamaan. Lienee aika tyyristä hommaa? Oma kun vuotaa myös kun seula!

    -kaitsu-
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    LAATIKON KORJAUS MAKSAA NOIN 1700 EURO
    ITSE KORJAUTIN HÄMEENLINNASSA
    POWERMATIKISSA HYVIN ON TOIMINUT
    LISÄTIETOJA PAAVO 0400-401612
     
  6. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Mulla on Cadi -62 Hydramaticilla ja kunnostusta vaatisi (ei vaihda kunnolla ja luistelee kuin seula, vai miten se meni...)

    Tuntuu nuo ko. laatikot tarvitsevan kunnostusta melko monella sellaisen omistajalla. :-o

    Myös Cad-kerhon sivuilla on keskusteltu aiheesta.
     
  7. starcraft

    starcraft Gearhead

    Minkälaista öljyä ootte käyttäneet noissa hydramaticeissa? Kuulin vaan että niissä pitäisi käyttää jotain a-tyyppi hydrauliöljyä. Itellä on ihan normaalit dextron 3:t.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hei!
    Mullakin on tuskaa tälläsen hydramatikin kans. Se kun ei käytä 2. ja 4. -vaihdetta ollenkaan. Ennenvanhaan kakkonen vaihtu melkein heti kun auto lähti liikkeelle, nyt se pitää ykkösen kunnes vauhtia on riittävästi kolmoseen eikä vaihda nelosta vaikka vauhtia olis kuinka. Nää oireet tuli seisonnan aikana, laatikko ei siis ole kajahtanut. Jos joku tietää vian niin kertokaa ihmeessä.
     
  9. SamiL

    SamiL Gearhead

    Pakilla Hydramaticin öljynpaine nousee n. kaksinkertaiseksi (90-100 psi => 150-200 psi), siitä syystä se vuotaa silloin herkemmin.
    Jos kakkonen ja nelonen ovat hukassa, vika voisi olla pikkuturbiinissa tai sen virtausta säätelevissä piireissä.
    Miksiköhän Hydramaticeja ei suostuttaisi remppaamaan? Onhan niitä tullut laiteltua, ja eivät ne nyt niin kauhean ihmeellisiä ole... Osat kyllä ovat hinnakkaita.
     
  10. JASSO

    JASSO Gearhead

    Mul on -63 Caddy hydralla. Rempattu pari vuotta sitten. Master kitti makso about 3500mk. Muita kuluja tuli ö-pumpun lamellien ruisku metalli täytöstä finnairilla. Pumppuja kun ei mistään saa! Laatikko ei enää suostunu vaihtaa isommalle ku sammuttamalla kärry vauhissa ja käyntiin uusix drive päällä. Jos se ei vaihda pienemmälle, kick-down säätöä tai governööri jumissa. Mulla tiputtaa pienemmälle reilussakin vauhissa ku vaa polkasee. ÄLKÄÄ HEMMETISSÄ LYKÄTKÖ DEX3 HYDRAAN!!!!! Nyrkkisääntönä voi pitää: Valurauta askiin Dex2 ja alumiiniin Dex3. Jos Hydra vuotaa vaan pakilla, auto kuskin puolelta ilmaan, käyntiin pakki päälle. Ryömi alle. Vuoto löytynee turbiinikopan takapuolelta askin kuoressa (ihan ku ö-proppu). Auto seis! Kierrä auki varovasti saattaa lurahtaa öljyä ja sen mukana pieni metalli pinni minkä jälkeen plugi ja jousi. Kädessä pitäis olla paine regu plugi mihin uus o-rengas ja vuoto loppuu. Toivottavasti! Hydramaticin halvin remppa.
     
  11. Maestro

    Maestro 1st gear

    Joo siitä sai hyviä vinkkejä mutta ei kuitenkaan mun ongelmaan nimittäin laatikko heittää kaikki vaihteet tosi nopeesti päälle ja joskus hyppää kakkoselta neloselle,eikä vaihda alemmas kun ajaa risteykseen vaan lähtee kolmosella tai nelosella tuntuu että mitä lämpimämpi loota sitä enempi ongelmia,kick downi pelaa moitteettomasti ja olen säätänyt KD tankoa edestakaisin ilman huomattavaa hyötyä.
    Turbiini oli kuulemma rempattu kun ostin auton uusilla tiivisteillä ja asiaan kuuluvilla vehkeillä.Voiko turbiinia korjata vai puhuiko myyjä lämpimiksiinsä?
    Auto on Cadillac-61.





    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Maestro 2003-04-27 21:15 ]</font>
     
  12. SamiL

    SamiL Gearhead

    Mitkähän mahtavat olla vaihdelaatikon paineet? Niiden mittaukseen proppu siinä hännän ja öljypohjan välissä. 1-3-vaihteilla pitäisi olla n. 90-100 psi, nelosella 60-70 psi ja pakilla 150-200 psi. Sinulla saattaa olla jumittavia venttiilinkaroja tai painevuotoja (=kovettuneita tiivisteitä), noin esimerkiksi..
    Turbiini on purettavaa mallia, joten ainakin siitä näkee, jos jotain on vialla.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: SamiL 2003-04-27 22:10 ]</font>
     
  13. Maestro

    Maestro 1st gear

    Totta tosiaan,pitääpä mitata paineet laatikosta,kyselin yhdeltä vanhalta laatikkomestarilta tänään neuvoja ja se epäili samoja vikoja kuin edellisessä viestissä mutta ei kuitenkaan halunnut auttaa sen kanssa muuten.Lisää vihjeitä ja jos joku tietää korjauksien hinnat niin olis kiva tietää.
     
  14. SamiL

    SamiL Gearhead

    Noin karkeasti: Työt alle tonnin. Osat erikseen.
     
  15. caddy61

    caddy61 Gearhead

    Itse vaihdoin laatikon viime keväänä. Entisessä öljypumppu oli sökö. Öljyä tuli pihalle joka paikasta.
    Nykyinen laatikko vuotaa etupäästä, tiivisteet on hankittu, mutta vielä niitä ei ole vaihdettu, kun ei ole ollut tiloja.

    Mitäs öljyä käytätte cadin perään entäs koneeseen?
     
  16. Maestro

    Maestro 1st gear

    Noiden öljyjen kanssa on vähän niin että pitää itte testata ja kokeilla eri öljyjä,halvin ei varmaan ole parasta ei myöskään kallein,mutta jos ajattelee kuinka hyvä öljyn laatu oli 60 luvulla niin luulis että voisi kaataa mitä tahansa halpaa tai kallista öljyä koneeseen.Nykyään ostan isomman määrän kerralla tunnettuja tuotteita,näin saan pidettyä kustannukset kurissa ja raskin vaihtaa öljyt tiheämpään jos tekee mieli.Perään käytän 80w/90 öljyä.
    http://www.tamotor.se/
    Tuolla sivulla on paljon neuvoja ja tietoja Cadillacin osista.Niillä on aika lailla kovat hinnat mutta niillä on myös melkein kaikkea.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    -Miten ihmeessä laatikon korjaus voi maksaa yli 10.000 entistä markkaa.Käsittämätöntä!
     
  18. caddy61

    caddy61 Gearhead

    Minullakin on sellainen käsitys että laatikon korjauksen hinnat pyörivät tuolla 10.000 markan tienoilla. Osat ovat hydramatic laatikoihin kalliimmat kuin muihin. Ko. laatikoissa on kaksi turbiinia, sekin varmaan lisää korjaus kustannuksia.
     
  19. Maestro

    Maestro 1st gear

    Joo kallista on toi korjauttaminen mutta ei niitä korjaajiakaan joka oksalla istu.
    Oman laatikkoni kanssa olen päässyt jo niin pitkälle että pelaa suhteellisen hyvin muttei täydellissesti.Nyt konetta saa lievästi huudattaa ennenkuin heittää isompaa päälle,pientä säätöä tarvii vielä.Se toinen juttu oli ettei vaihda ykköselle risteyksessä tai jos auton pysäyttää niin se haluaa startata isolla vaihteella siihenkin on tullut parannus vikkei ihan kunnolla pelaakkaan vielä.Tekemäni työt tähän asti on ööljyvvaihto ja filtterinpesu sekä uuden kaasarin vaihto autoon.
    Muutos on iso jo nyt ja oikeaan suuntaan mennään.
     
  20. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Jos 1 tai 2 vaihde vallan puuttuu kokonaan, voi vika olla jakajassa, eli joku jakajan renkaista poikki. Eriitäin helppo tarkastaa kun ottaa hännän auki ja vetää sen ulos. Samalla voi tarkistaa että venttiili toimii OK.
     

Kerro tästä muillekin!