Cadillac 500 cid "optimointi"

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Silvarello, 27.12.2017.

  1. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Siinäpä onkin semmonen ja ehkäpä aioinkin sen viilata.. Taustalla olevassa onkin sitten sitä tylsempää seppälää konehuoneessa.
    Tietysti voisihan tuohon kenkälaatikkoonkin laittaa cadillaccia, kun tässä vähitellen oppii tekemään noita(kin)
     
    Akseli von Gardan tykkää tästä.
  2. Kalu

    Kalu Gearhead

    No vielä kerran offtopik. Hitto muistin että tuossa kenkälaatikossa ois ollu lutkan kone, mutta muistimpa väärin, vaikka tunnen sen hämeenlinnan hepun ja vielä livenäkin sitä sillä aikoinaan ihastelin.....
     
  3. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Joo kyl siin ihan flathead on. Kansipahvit vaihoin siitä, muuten räpeltämätön pannu. Korin teinkin sit puoliks uusiks. Nyt vaan on tuolla varastossa , kun hommattiin tuo velipojalle ja hän siirtyi ajasta ikuisuuteen. Off topicci aina piristää tässä pähkäilyn lomassa.
     
  4. Kalu

    Kalu Gearhead

    Juu, muistan että olet täällä velipojastasi kertonut, ja muistan myös auton esittelyn amerikanraudassa, mutta ei näköjään näin muutaman karhun jälkeen enää kaikkea muistakkaan...
     
    Silvarello tykkää tästä.
  5. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Noniin. Tähän se meni että laitoin juuri cadillachighperformancelle tilauksen sisään #10-Th Thumper nokasta, jousisarjasta ja työntötangoista. Tönäreiden tarvetta ei tässä vaiheessa vielä tiedä, kun pituuden tarve on yleensä kuulema n. .035 ja kannethan on reippaan millin alempana nyt eli ca. .040. Aika näyttää.
    Uusi nokkasatsi tulee alihankkijalta eli Lunatilta n. viikon sisään eli tässähän saattaa päästä läjäämään ennen joulua tuota.
    Tuleepa nyt sitten ihan kokemusta noista MTS/500cid.com/Cadhighperf nenuista- tosin vertailukohdetta voi olla vaikee löytää.
    Tilaamisesta sen verran että pari viikkoa sähköpostin vaihtoa riitti lopulta paypal laskun saamiseen- Jos nuo joskus tulee takaisin Ebayhin, niin voi olla helpompi ottaa sitä kautta...

    Jos jotakuta kiinnostaa tuo compin 270H niin yv:tä tai soittoa- keksitään hinta. Kaupan päälle tulee nyt tässä kevään aikana opiskeltua asennustietoutta, ym.
    Noita pidempiä työntötankojahan tuo Comppikin huutaa- niitä siis saattaa jäädä.
     
    Karpov ja Herje tykkäävät tästä.
  6. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Eikö noi mts joskus mainostanu tekevänsä nokkansa itse eikä alihankintana?
     
  7. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Varmaan suunnittelu on Mts:ltä mutta siihenhän se menee että kannattaa teettää likaiset hommat muilla. En tiiä onko sitten joskus tehneet ite. Laskutusosoitekin tarkentuu haja-asutusalueelle johonkin taloon. Aika pieni paja taitaa olla, mutta onhan se aika marginaalista toimintaa näiden cadillaccien viritys.
    Nimim. Topyca sanoi joskus että ei siellä Californian kultaryntäyksessäkään ne kullankaivajat rikastunut- vaan se joka myi niitä lapioita.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Valtaosa noista "nokkavalmistajista" teettää ne nokkansa muualla, ja likipitäien kaikki ostavat aihionsa joltain isommalta valmistajalta. Välillä eksoottisempiin tapauksiin aihion löytäminen voi olla työn ja tuskan takana. Billettin tietty saa, mut yleensä eivät vaivaudu tekemään vain yhtä. Tai tekevät kyllä, mutta maksaa saman kuin kolme, eli luokkaa 3500... et hetken aikaa kannaattaa sitä aihiota ettii.
     
  9. Seevu

    Seevu Gearhead

    Onko mitään uutta infoa? Mielenkiinnolla luin threadin, kun tuli hommattua auto moisella koneella (1973). Pienillä kikkailuilla (esim. kunnolliset johdot ja liitokset) kadonneita vähäisiä heppoja on saanut takaisin.
    Tänään tuli laitettua uusi imusarja ja 750cfm. kaasari matkustanee juuri tänne suuntaan.
    [​IMG]

    Pieni ongelma tuossa koneessa on, kun joku on heittänyt sytytyksen ajoitusmerkin mäkeen. Ei keltään löytyisi romuista ylimääräistä? Tai hyvää kuvaa paikasta, niin teen itse.
     
  10. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Nokkaa odotellaan edelleen. Tilausvahvistuksen jälkeen ei oo kuulunut mittää.
    Alkaa hieman jo harmittamaan kun sähköpostiinkaan ei vastata- naamakirjassa kyllä mainostellaan kovasti.
    Tuo ajoitus lärpykkä on muovia ja pultin kannan alla kiinni, joten on saattanut murentua itsekseen. Minulla saattaa olla kaksi, kun noita koneitakin on. Yritän katsella jos löydän.
    Missä kopassa tuo motti on kiinni?
     
  11. Seevu

    Seevu Gearhead

    Hienoa jos löytyy vaikka vaan malliksi.
    63 Impalassa kiinni.
     
  12. JC5IEDM

    JC5IEDM 3rd gear

    Ihan vaan tiedoksi, että näissä Cadillacin 501 sarjan koneissa (472, 500, 425...) on käytetty useampia hihnapyörä- ja ajoitusmerkkiyhdistelmiä, joiden ristiinsekoittaminen saattaa aiheuttaa ongelmia.

    Omassa 1970 472:ssa tuo ajoitusmerkki on alkuperäinen metallinen.
     
    Muokattu: 4.5.2018
  13. Karpov

    Karpov Gearhead

    Mites teillä virimiehillä lämmöt?

    Omaan piti miedompi termari vaihtaa kun kävi tosi kuumana vaikka kaikki muuten ok. Jenkkilässä valiteltiin samaa ja todettiin että alunperinkin varsinkin saastemallit viritelty aika kuumiksi.
     
  14. Seevu

    Seevu Gearhead

    Kyllä tossa Chevyssä ainakin on lämmöt ok. Termostaatista ei ole tietoa.
     
  15. Catiska

    Catiska 3rd gear

    En osaa oikein sanoa mistä tekijöistä nuo lämpöongelmat johtuvat. Monesti kait montakin eri asiaa mitkä on vähän pielessä jos on lämpöjen kanssa ongelmia.
    Normi ajossa tarvitaan kuitenkin vain saman verran tehoa eteenpäin menemiseen, oli vakio tai viri. Viripadoissa normi ajossa kuitenkin kuluu bensaa reilummin, eli sekin osallistuu jäähdyttämiseen.
    Oman kaaran virimotissa ei ole lämpöongelmia vaikka ajaa ruisinki letkassa. Ihan vakio termari, vakio vesipumppu (vähän hidastetulla välityksellä vielä). Syyläri on toki melko uusi ja suurehko ja sähköflekti on asennettu niin että se puhaltaa syylärin läpi eikä ohi siitä kuten monesti näkee jopa ison rahan autoissa tehdyn.
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Mulle just pari ihmistä manas ku betonoin lohkon puoleen väliin et ei voi enää ajaa sillä kaupungilla jne.

    Lämmöt ku nakutettu 170F missä termari aukee, syyläri joku uusiks kennotettu leveähkö chevyn syyläri ja 850 volvon flekti hitaammalla nopeudella, öljylle oma jäähy nyt kanssa betonoinnin jälkeen.
    Huudatin vielä paikallaan sitä siinä 3000 rpm eikä noussu lämmöt siltikään...

    Kyseessä pikkasen kutiteltu 340 (400+?).

    Jos perusasiat kunnossa ni jollai viskolla ei pitäis kyllä keittää mikään auto, joku mättää pahasti kuten tuulitunnelinpuuttuminen tjsp.
    Toki jos siellä joku 250e halppis alumiinisyyläri ja bilteman 20e flekti ni en ihmettele yhtään jos on lämpöongelmia.
     
  17. Karpov

    Karpov Gearhead

    Ei mullakaan keittänyt, mutta lämmöt oli maantiellä jossain 110 asteessa orggistermarilla. Ja usassa sama juttu oli arkipäivää. Korkki tais olla 125c mallia joten pelivara oli niukka.


    Siitä vaan tuli mieleen jos vielä olis kovassa ajossa jollain.
     
  18. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Nyt alkaa jo vähän turhauttaa tuo Mts/Cadillachighperformance toiminta. Ei näköjään kiinnosta antaa mitää infoa, saatikka osia.
    Tällä hetkellä en voi suositella kyllä kenellekään.
    Facen messengerin kautta vastaa että anteeks viivästys, hän laittaa kohta sähköpostia mutta ei laita kuitenkaan. Senkin kirjoittaa varmaan siksi, ettei vastausaika näy pitkänä facen palautteessa.
    Mites tuo Paypallin riitautus toimii? taidan odottaa huomiseen ja ruveta kinuamaan rahoja takas. Minulle tuo reipas 700 taalaakin on tarpeen. Juon vaikka kaljaa sillä.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  19. Karpov

    Karpov Gearhead

    Jos mts vielä pelimiehiä niin paypallissa ei ole refund vaihtoehtoa...

    Sekin onnistuu kokemuksesta tiedän.

    Vaan sitä en ihan heti ole löytänyt miten paypalliin saa yhteyden jos tuota vaihtoehtoa ei ole.
     
  20. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    Hmmm eikö muka PayPal sivulle kirjaudutaessa ole kohtaa refun tai money back. (Koskee yrityksiä)... Ebaysssa on ainakin tuolle oma kohtansa ei tarvi ees mennä suoraan paypalin sivulle.
     

Kerro tästä muillekin!