Cadillac 500 cid "optimointi"

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Silvarello, 27.12.2017.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Mutta kun on 2018 kyseessä ni kuka niitä mekaanisia enää tänäpäivänä käyttää!

    Mutta on kyllä kumma jos mekaaninen tarvii regun ettei kaasari tulvi, jotain maanantailaatua oleva pumppu?
     
  2. Karpov

    Karpov Gearhead

    Jos mekaaniselle on paikka ja kone ei mikään superpower niin mekaaninen on luottopeli.
     
    KajS, Filth, big t ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    en keksi mitään syytä miksi siirtyisin sähköpumppuun. etenkään johonkin ns. kuluttajamalliseen autoon tehtyyn. Tuskin keksin sellasta syytä vielä 20 vuodenkaan päästä.

    sitä samaa paskaa pumput mitä esim. tps anturit, se näyttää joko oikein, väärin tai ei mitään.
     
  4. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    parempi noinpäin niin se on korjattavissa regulla.
     
  5. Seevu

    Seevu Gearhead

    Orggis jakopää on. Uusi odottaa hyllyssä talvea.

    Regun käyttö on mielestäni ihan jees vakiolla mekaanisella pumpullakin. Näin reguun yhdistetyllä painemittarilla heti, että wanhasta pumpusta oli puhti loppunut. Säädin/mittariyhdistelmällä saa myös varmuuden siitä, että paine riittää. Yksi osatekijä siis eliminoitu. Ja vaikka mulla on, niin ei siitä kenenkään tarvitse itkua vääntää.

    xarper, sulla on jäänyt lukematta koko juttu: regun asensin valmiiksi, kun piti tulla s-pumppu. Ei tullutkaan, kun homma korjaantui mekaanisella. Sitä ei siis laitettu korjaamaan tulvimisongelmia.
     
    xarper tykkää tästä.
  6. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    paljonko siellä sitten tulis olla mielestäsi painetta??
     
  7. Seevu

    Seevu Gearhead

  8. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Päivitystä omaan projektiin.
    En tiedä itkeäkö vai nauraa... Sain viimein osat Cadillachighperformancelta. Piti uhkailla ihan kaikella niin rupes tapahtumaan. 5 kuukautta kuiteskii.
    Ainut vaan että en tiiä mikä tuo Lunatin nokka on... Ei ainakaan specsien mukaan se thumper.

    Sivuilla lukee: "RPM range: 1,200 - 4,800 / Advertised duration range: 285-296* / Duration @ .050” range: 227* / Valve lift range: .538-555”."

    Nokkakortissa: .050 236/236 , adv. 292/292, lsa 108 ja nostoo 1.7 vipusuhteella 0.466 eli n. 0.47 todellista. Lunati 10949905.

    Miten tommonen toimii 9:1 puristuksella varustetussa lentotukialuksessa?

    Laitoin sähköpostia jo chp:llekin

    Vittu. Mie en ala ennää mittää.
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Onhan tuo noilla asteilla ja lsa:lla aika "thumper"-tyylinen, overlappia jotain 70 astetta joten tyhjäkäyntiin tulee varmaan soundia mutta ehkä se muuten toimii ihan kohtalaisesti.
    Arvoiltaanhan tuo on aika lähellä Lunatin Bracket Master - sarjaa.
     
  10. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Sitä katselin itekkii. Ihan vastaavaa ei löytynyt mistään. Tuolla varaosanumerollakaan ei onnanut. Tuo alkaa olla siinä rajoilla ettei tehot ja karkaa liian ylös. Vakio välit ja stall. Tietysti onhan tuossa koneessa tilavuutta ja puristuksetkin on nyt edes siellä tontin laidalla. Eppäilen että tuo sinne pitää laittaa jos seuraavaa arvotaan taas kuukausia. tällä hetkellä en pysty suosittelemaan kyseistä yritystä. Jos jotain positiivista niin tuolla nostolla saattaa nuo vakio vipat pysyä kuosissa.

    Ihan jännityksellä odotan itse toimittajan vastausta. Selitteli taannoin viivästystä sillä että voi olla varma että osat on ok..
     
  11. Seevu

    Seevu Gearhead

    Vasta luin uusimman kasin ja huomasin, että pohojammaan puimurissa on 500cid.
    Mahtaako rakentajat lukea overdrivea? Olisi mukava tietää koneen specsejä.
     
  12. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Vakio, pesty ja maalattu, kaks turboo. Kiinasta tilattu halpissarja.
     
    Seevu tykkää tästä.
  13. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Turbo tekee kaikista moottoreista rallimoottorin. Oikeesti. Ainakin hetkeksi.
    Chp:lta tuli vastaus: Lunati lähetti tuon suoraan ja mokas tilauksen. Lähettäävät toisen ja "palautuskuoren" Mie taidan kakkia siihen.
    Tuossa oli nostoo aika vähän. Kortin kerroin oli 1.7, mutta sehän oli cadillacilla 1.65 hyvänä päivänä, niin sehän jäis 0.45..? Melkein vakiokärsän mitassa tönärillä mitattuna.

    No ... taas sitä mennään. Jatkan tätä varmaan Helmikuussa kun saan seuraavan.
     
    Muokattu: 19.9.2018
    Herje tykkää tästä.
  14. Lasettaja

    Lasettaja 1st gear

    Liekkö kenelläkään kokemusta tälläisestä nokasta. Itse hankin 472, vm. 1968 tuollaisen Lunatin nokan

    http://www.lunatipower.com/Product.aspx?id=1505&gid=278

    Street Master Cams are specifically designed for Hot Pro Street cars and some bracket applications. These camshafts are computer designed to take advantage of maximum area under the curve without destroying valvetrain components.Hydraulic Flat Tappet. Mild performance cam that's good for street and bracket racing. Noticeable idle in smaller c.i. motors.

    • Advertised Duration (Int/Exh): 280/290
    • Duration @ .050 (Int/Exh): 218/224
    • Gross Valve Lift (Int/Exh): .503/.511
    • LSA/ICL: 112/108
    • Valve Lash (Int/Exh): Hyd/Hyd
    • RPM Range: 1800-4800
    • Includes: Cam Only
     
    Muokattu: 20.9.2018
  15. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Jouset ja retainerit vaihtoon ja kyllä lyhentäisin ohjuritkin. Puol tuumaa on suurenpiirtein raja. Lunati ilmoittaa noston näköjään 1,7 kertoimella ja 1.65 on Cadillacissa, eli rajoille menee.
     
  16. Lasettaja

    Lasettaja 1st gear

    Ok, kansiin on tulossa kaikki uutta. Ohjurit voisi lyhentää itse valmiiksi. Onko kenelläkään kokemusta ko. nokasta?
     
  17. Seevu

    Seevu Gearhead

    [​IMG]

    Tähän mennessä näyttää ihan hyvältä.
     
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Pari viikkoo viel ja sit 472:n dynotus. Odotukset ei oo kovin korkeella, mun mielest projektist meni idea hukkaan ku käytettiin vakiomäntiä ja rutut on tosi matalat. Koneistamo viel ryssi kannet ku niihin vaihdettiin isommat venat, ni nekään tuskin kovin kummoset on. Mut näkee sitte..., 300 + oisin tyytyväinen. Voi sekin olla unennäköö.
     
    Karpov tykkää tästä.
  19. Karpov

    Karpov Gearhead

    Ilmoittele sitten heti, kun käppyrät tulostettu
     
  20. Seevu

    Seevu Gearhead

    Osaako joku vinkata romista tai harrastajaa, missä/kenellä saattaisi olla 472/500 koneen raato? Kampiakselin laippa oli aika tiukassa ja lähti murusina irti..
     
    SauliK tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!