Cadillac 59 hinta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GT429, 22.9.2006.

  1. GT429

    GT429 3rd gear

    Omistan cadillac coupe devillen 2D HT-1959, Autolla on ajettu viimeeksi vuonna 95, samoin katsastettu. Auto on seisonut useassa tallissa sen jälkeen, naarmuja ja kolhuja tullut. Auto on aikoinaan hiekkapuhallettu, ja hiekkaa on jäänyt takakulmiin muhimaan, ja ne on nyt ruostuneet läpi ; (
    Nyt se on purettu, listat pois, kone/laatikko pois. Kaikki osat ovat tallessa, listat, merkit jne... Kone on 1992 laakeroitu/rengastettu, mutta vaatii nyt aukaisun, laatikko on korjattu, puuttuu tiivistesarja. Sisusta on verhoiltu alkuperäisen kaavan mukaan nahkalla, sisusta on ehjä ja verhoilut ovat olleet lämpöisessä tallessa. Nivelet, jarrut, ikkunat jne uusittu 90 luvun alussa jne jne..., mutta nyt auto on aika synkän näköinen, eli suunnittelen pidänkö auton ja odotan lotto voittoa jolla sen taas entisöin vai myynkö sen alan harrastajalle joka palauttaa sen alkuperäiseen loistoo!!! Mikä on auton hinta n. tällä hetkellä!?? (tuossa kunnossa)
     
  2. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Jossain vaiheessa semmonen oli veekasissa 9000€. Meidän ´58 makso 10000 se oli leimassa ja liikku omin voimin (liikkuu edelleen ja on leimassa) pidin sitä halpana vaikka pellit on aika heikossa hapessa. Ei niitä ihan pikkurahalla ole myynnissä ollu
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    :eek:
    Ai sulla on yhä se?

    Vertailun vuoksi Ramin nettisivuilla on kuvia aika surullisesta yksilöstä. hinta $10000
     
  4. mercman

    mercman Gearhead

    No tääl
     
  5. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Jos siihen on tosiaan kaikki listat ja tilpehööri tallella ni helpost vois olla tommonen kympin tai vähä ylikii auto kyseessä!
     
  6. GT429

    GT429 3rd gear

    Kaikki osat ovat tallessa, listat, merkit, kapselit jne. Auto oli ajossa 5vuotta 90 luvun alussa.
     
  7. Karva

    Karva Gearhead

    Niin ...

    Oliko sitä hitsattavaa kuin paljon, kaikki osat pitää käydä läpi, kone rempata uudellee, maalaus, sisustus, alusta, kaiken korjaus tai vaikka suurempia ei olis, kaiken läpikäynti, huolto, korjaus jne, palauttaminen entiseen loistoon, veikkaan jotta kromi osille listoille, puskureille yms, pitää tehdä muutakin kuin pyyhkiä pölyt ...

    No maalit, kromaus, osat ja korjaus, siihen pitää varata ainakin 3000 e vaikka tekee mahdollisimman paljon itte, ja sekään ei ole läheläkään kuluja jos mm, puskurit pitää kromata, sitä paitti auto pitää aina nähdä ennekuin sen hinnan voi papillisesti arvioida, jotta näkee mm, edelliset korjaukset, no tässä tapauksessa onneksi niissä tuskin on muuta kuin hyvää sanottavaa.

    Toinen on jotta jenkkilästä löytyy yhä noita 3 -5 tonnin luokan autoja jotka ovat todennäköisesti samassa kunnossa, se on sopiva vertailu kohta kun vaan muistaa jotta se auto ei sieltä ole kotipihalla alle 2000 e kuluja, kuljetus, tullaus, ja koko baletin hoitavan firman kulut, lopun perin arvioituna sen aarteen arvo on lähellä, 5 - 6 000 e, korjattuna ja perus kunnostettuna noin suurin piirtein toimivana, katsastettuna, kilvissä jne, ajokuntoisena noin 9-12 000, sitten oikein viimeisen päälle laitettuna hinta senkun nousee, tämä on taas sellainen auto jonka arvo ei koskaan missään olosuhteissa, edes aihiona laske, sen hinta nousee joka päivä.

    Ei autot mihinkään lopu, aina välillä jopa näistä -59 cadeistä on runsauden pulaa, eli samaan lankaan menevät, ostaa hienon projektin ja jää kesken, tai sitten yksin kertaisesti kiinnostus loppuu, elämän tilanteet vaihtelee jne, nyt vaan on taas se vaihe jotta autojen hinnat on kerrassaan järjettömiä, Suomessa pyydetään tällä haavaa mädistä paskoista, ja tämä cadi:hän ei ole sitä, uskomattoman törkeitä hintoja, esim mätän metsä-raato korin saa nykyisellään 2 000 e hintaa, sen oikea hinta on kyllä 2 000 mk, muistatteko markat, näille on käynny kuin mäkkärille, 5mk hamparista on tullut parissa vuodessa 2e piiras. Kuis ollakkaan Suomi on täynnä järjettömillä pyynneillä kyllästettyjä autoja joita jää myymättä ja tallin perukoille, pyytäminen ei ole tyhmää maksaminen on, tai väliäkö tolla jos on rahaa ...

    Saksa, ruotsi, englanti, ja jenkit on yhä hyvin varustettuja projektien suhteen, kannattaa vertailla ja kattella muuallekin kuin od:lle tai kp:een sivuille ...
     
  8. BRC1

    BRC1 Gearhead

  9. Teddy81

    Teddy81 1st gear

    Pomolla hakusassa avo ´59, ajossa coupe de ville ´59 ja kaveri rakentaa ´59 coupe de villeä. Tuntuu ettei alle kymmenen tuhannen oikein hyvää, jossa ei olis tekemistä, saa ( ainakaan suomesta ).
     
  10. GT429

    GT429 3rd gear

    Kuulostaa karva aika härskiltä jos kokonaisen auton hinta on sama, mitä toinen pyytää pelkistä kylkilistoista. vaikka kyseessä on projekti, mutta kuitenkin täydellinen 2D kupee...., jos näin on niin eikun jatkan auton seisotusta ja lottovoittoa odottelen!!!!!
     
  11. mercman

    mercman Gearhead

    No en tiedä kuka on härski, mutta jos haave hinta täys projektista on 10 tuh.euroo..Siihen maalaus ,vähintään 2000 verhoilut myös 2000, peltityöt 500
    , kone 1000 laatikko 1500 ja sitten se kallein osuus kromit joita tohon autoon ei saa alle 2000 euron mistään, ollaan summassa 19000e jolla summalla on ollut autoja tänäkin vuonna myynnissä....ja pikkasen täytyy vielä tehdä töitä
    ellei teetä muilla,lisäksi sähköt,tiivisteet,lasit ym.kats,rekisteröinti jne...Tosiasia on että projekti auto ei tällä hetkellä suomessa ole kovin POP.
    Tätä projektiahan en ole nähnyt ,luin vain tuon alku johdannon..Olen käynyt tänä syksynä 4 coupe -59 katsomassa ostotarkoituksessa,,,siitä kiinnostus aiheeseen....Ja kyllä ne hinnat välillä putookin varsinkin projekteissa ja varsinkin jos tulee pakonomainen tarve muuttaa se rahaksi...Kukapa olisi uskonut -80 luvun alussa että hylättyjä projekti cadejä seisoo 20-vuoden päästä talojen takana.....SE LAMA tulee vielä ,katelkaa edellisen laman aikaisia myynti hintoja...Eldoradot ja avot ei muutu silloinkaan mutta muut..
     
  12. Karva

    Karva Gearhead


    Niin ... Jos nyt taas koetetaan sitä luetun ymmärtämistä, tallilla oli tästä cadistä puhetta, eikä kannata myydä jos ei siitä tunnu saavan sitä mitä haluaa, se on kuitenkin klassikoiden klassikko, ihan se ja sitä ihteään, sen arvo vaan nousee, ..tanan hieno ja hyvä projekti, mutta tossa aiemmin tuli laitettua ...

    ****
    Toinen on jotta jenkkilästä löytyy yhä noita 3 -5 tonnin luokan autoja jotka ovat todennäköisesti samassa kunnossa, se on sopiva vertailu kohta kun vaan muistaa jotta se auto ei sieltä ole kotipihalla alle 2000 e kuluja, kuljetus, tullaus, ja koko baletin hoitavan firman kulut, lopun perin arvioituna sen aarteen arvo on lähellä, 5 - 6 000 e, korjattuna ja perus kunnostettuna noin suurin piirtein toimivana, katsastettuna, kilvissä jne, ajokuntoisena noin 9-12 000, sitten oikein viimeisen päälle laitettuna hinta senkun nousee, tämä on taas sellainen auto jonka arvo ei koskaan missään olosuhteissa, edes aihiona laske, sen hinta nousee joka päivä.
    ****

    Yhä edelleen Suomi on täynnä autoja jotka järjettömän pyynnin takia jää takuulla myymättä, muistaa nyt jotta noita kaikki autoja saa yhä mailmalta, Suomessa ei ole yhtään autoa jota ei tänne muualta pysty ostaan, no hyvä on noita super harvinaisuuksia, mutta silti ...

    Kerrataan vielä, ny on yks-kaks välillä näkynny taas näitä kuin sieniä sateella, eikös ???

    Keskihinta Suomesta löytyvillä, oliskos tuolla 8000 - 10 000, keskipaikka 9 000 E, siis klassikko auto johon joutuu teken koko baletin ja kaikki käymään läpi, eikös näin, mutta muuten hyviä ja ihan normi projekteja, ollaanko pitkin poikin samaa mieltä vaiko ei, sitä kommettia perään.

    No sitten nämät ebay löydöt, ja siellä hinta joka näkyy ei perinteisesti ole lähelläkään lopullista, mutta kuitenkin, jenkit, sakasin -, ruottin, englannin - maat joista löytyy näitä lisää, ei ne lopu ainakaan ihan vielä, hinnat moiselle on sen 3 - 6000 E, sama kunto ja olemus, noin lähelle ainakin, sitten vielä se jotta se löytö jostain keskeltä korpia ja kaukaa pitää saada tänne mennee keksi-määrin tuollaaset, ainakin tonni lähempänä kaksi.

    Entä sitten meikäläiset rullaavat ruoste kasat tai joutavat keskeneräiset kuten myös vanhat varaosa-autot, kyllä niitäkin riittää, ne pitää saada alle 3 000 euron, siis ilman tekniikkaa rullaavana, heikolla sisustuksella tai sen puuttuessa jne, ei klassikko saa maksaa enempää kuin tuplat verrattuna tavalliseen lankkuun jota Koivun ja tähden alla riittää, meneekö perille ???

    Miksi helvetti soikoon tämäkin kiinnostaa tai kuuluu allekirjailleelle, no ko, autosta oli puhetta joku kerta ja se on juuri sitä mitä pitääs, oikealla omistajalla, hyvin säilytetty jne, kaikkea mitä löydöltä odottaa, mutta yli hintainen, kyllä se on yli hintainen, ja yllätys yllätys niin on moni muukin, miksi siis mesomaan, no mie pien meinaan saada kokoelmaan -59 tai -60 mallisen 2d cadillacin, klassikko on klassikko, myös rullaava-, keskeneräinen, risa, tai se mätä versio on sopiva, ja lisää jos on tarjolla, kun hinta on järkevä se on siinä, tahtoo tollasen tallin perukoille ...

    mercman on muuten tähän astisista, tässäkin keskustelussa, ainoa jolla on järkeä päässä ???
     
  13. GT429

    GT429 3rd gear

    Niinkun ekassa tarinassa kerroin, kyselin auton hintaa tossa kunnossa, en haaveillut 10000e, vaan halusin tietää sen n.arvon, koska eräs tyyppi oli autosta kiinnostunut. että näin
     
  14. SRV

    SRV 1st gear

    Tohon voisin minä kommentoida kanssa että jatka vaan seisotusta!! Jos ei löydy rahamiestä joka maksaa mieleistä summaa niin anna olla! Ei se cadi hintaansa laske mihinkää. 5-v ootat ni voit laittaa hintalappuun jonku verran vielä lisää. Tai sit kunnostat sen ni onpahan vähä hieno vehe cruisailla. Kyllähän se tuntuu kauheelta maksaa tuhansia ja tuhansia semmosesta "hylsystä" mut eipä noita klassikoita enää liukuhihnalta ulos putkahtele.. :lol:
     
  15. Riztoreipas

    Riztoreipas Gearhead

    jotenkin tuntuu että hiukan on nykyään hinnat hukassa... 70-luvun 4-ovimopseista pyydetään 6000-8000 ekua puolikuntoisena ja -59 projekticaddyn hintaa kauhistellaan...

    no joo sattuuhan näitä...-85 käytiin kaverin kanssa ruattinmaalla göteborgissa kattomassa -70 avo-cudaa,hinta oli hulppeet 69.000 kruunua eli olisko ollu sillosen mummonmarkan kurssin mukaan joku 40-50,000 mummoa..paljon rahaa tietty..no kaveri osti auton ja myi sen muutaman vuoden kuluttua sopivaan hintaan kun muuttoautosäädökset salli myynnin..ja voittoa tuli jonnin verran..ja siitä lähtien hinta taitaa olla apauttirallaa 10 kertaistunut..

    eikä toi -59 caddykään varmaan arvoaan hirveesti laske vuoisien saatossa...
     
  16. PELLAIRI

    PELLAIRI Gearhead

    Kuuluu mun top15 listalle, mut kaikki mikä ei oo paskaa on kusta. Eli projektista ei viittis maksaa itteensä kipeeks. Autohan on varma klassikko eli hinta nousee teet tai et tee mitään. Kyllä ne joskus jenkeistäkin loppuu. Ja täällä näkyjään 60-70 tolppa rojut maksaa jo 5-9erkkiä.(katsastetut)
     
  17. BigBlockHead

    BigBlockHead 1st gear

    kokonaisesta ehjäkorisesta 59 Coupe projektista saa pulittaa jotain $10000. 4 ovisia saa halvemmalla.
     
  18. SG480

    SG480 1st gear

    Ruotsista vaan, eipä jää Jenkkilän kympin projektin ja esim. tämän väliin kovin hirveitä summia.

    http://www.usabil.nu/databas/Detalj.asp?ID=67713

    GT429:lle sanoisin että älä myy jos ei ole pakkosauma. Näistä saa vielä joskus BIG$$$
     
  19. SK

    SK Gearhead

    Nykypäivän halvan veron (ja EU-tullittomuuden & alvittomuuden), kohtuullisen välimatkan ja Suomea isompien markkinoiden takia kannattaa katsoa hintaa määritettäessä Ruotsin tarjonta läpi, esim. Usabilista 59 Cadillacit: http://www.usabil.nu/databas/resultat.a ... ltill=1959

    Tuolla on haarukkaa 110 K skr avoprojektista (rostig, täytyy olla tosi ruosteinen kun on noin halpa; olisiko siinä hyvä projekti Karvalle vai onko tuo vielä liian hyvä ;<)) 170 K skr hyväkuntoiseen mustaan coupeen. Lisäksi siellä on mm. projekti-coupe 125 k skr:llä, joka on varmaankin hyvä mittatikku alkuperäisen kysyjän autolle (mm. samanlainen sisustus): oletettavasti synkemmän näköinen kuin GT429:n auto nyt mutta sisältää bonuksena varaosa-coupen.

    Vähän OT, mutta: Yleisemmin Ruotsissa tuntuu auton kunto vaikuttavan sen hintaan erittäin paljon, se kaiketi johtuu siitä että siellä nuoruutensa unelma-autoja haluavat 50+ ihmiset eivät halua/osaa ruuvata, heillä on rahaa ostaa valmiiksi priima auto ja se, että kun autoon laittaa Ruotsalaiseen tyyliin uuden maalin, sisustuksen sekä kaikki kromit uusiksi ja käy sen muutoin läpi, palaa rahaa aika miehekkäästi. Puhumattakaan jos joutuu teettämään kaiken ruuvauksen siihen päälle. Toki Ruotsissa kauppa käy myös todella kalliista priimoista autoista, joille ei taida vieläkään löytyä Suomesta kovinkaan laajaa ostajakuntaa - jos ostajaa ollenkaan.

    Voisi kuvitella, että jos GT429 niputtaisi + katsastaisi Cadillacinsa, siitä saisi suht pienellä vaivalla maalia vailla olevan auton, josta saisi rahaakin helpommin (ja enemmän) kuin nyt enemmän tai vähemmän purettuna olevana. (minun 20 c)
     
  20. GT429

    GT429 3rd gear

    Jos haluaisin auton muuttaa nopeasti rahaksi, temyäisin kolme-neljä v-loppua tallissa, koppa olisi suora/ruosteeton, jolloin myynti olisi varmaan aikapaljon helpompaa. Mutta syy tähän kyselyyn oli se kun eräs tähänkin kirjoitteluun kovasti osallistunut henkilö kysyi mitä auto maksaa, ja halusin tietää muidenkin kuin vain hänen mielipiteen hinnasta. Sen kuitenkin tiedän että jos sen nyt myisin, katuisin sitä kovin myöhemmin, koska taas toisen hankkiminen maksaisi ison tukun taaloja... Kyllä auto kiinnostusta herätti koska sais 8 eri kaverilta yv, että on halukas ostamaan .Jos karva jostain löydät 3000e suht vastaavan, osta pois.
     

Kerro tästä muillekin!