Jos joku CTS omistaja tarvii oikeita työkaluja sen nokkahihnan vaihtoon niin multa löytyy tuohon tarvittava satsi. Vaihtaa satkulla omistajaa.
Mitä akkuja olette CTS:ssä käyttäneet? Ei taida käydä kuin sivunapa-akut kun konepelti on niin lähellä. Minkä kokoinen on vakioakku? - Jani -
Varta tarjoaa 2008 CTS:ään tällaisia. Sopivuudesta en tiedä, mutta käy ehkä lähtokohdaksi mittailuun.
Yritin tietenkin hakea netistä ennen kuin kysyin täältä muiden kokemuksia. Auto on 2003 ja kun tein uuden Varta-haun niin tuli perusakku: https://www.varta-automotive.fi/fi-...odel":"CTS","engine":"3.2+(160+kW+/+218+PS)"} Tuon kun laittaa paikalleen ja lyö konepellin kiinni niin hitsautuu navoista siihen peltiin kiinni tai kärähtää koko vessa. Taidan pitää sivunapamallina niin ei tarvi tehdä uusia kaapeleita kun ovat aika naftit. Onko Motonetin Exidestä kokemuksia? https://www.motonet.fi/fi/tuote/909546/exide-eb758-75ah-770a-sivunapa-akku-p260xl180xk186 - Jani -
Tänään kävin ostamassa 2006 STS:ään tuon Exiden. Euroglobe kesti melkein 4 vuotta, semmonen kutina että Exide vois olla jopa hiukan parempi.
Onko kellään moottorin kytkentäkaaviota 2004 CTS 3.2L V6? ...lähinnä se että mistä Coil Packin johdosta saa RPM-signaalin? - Jani -
3,2 v6 cts käy vajailla kuumalla koneella ja kylmällä normaalisti tyhjäkäynti, mistä lähtis etsimään vikaa? Auto 2003
Työpaikan vaihdon myötä CTS meni vaihtoon uuden karheaan Vitaraan. En viitsi hienoa autoa pilata puhki ajamalla. Kuittien mukaan exide akku kesti pätkäajoa 5 vuotta. Olisi kannattanut vaihtaa jo 4 vuoden kohdalla. CD-vaihtaja korjaantui akkua vaihtamalla? Enivei, tuolla se olis, jos joku kaipaa suhteellisen siistiä ja suhteellisen vähän ajettua Caddyä: https://www.nettiauto.com/cadillac/cts/10901293 Jätin takakonttiin Haynesin manuaalin ja vähän varaosia. Jos aiheuttaa polttavaa autokuumetta, niin voin yksityisviestillä kehua autoa. Minkähän takia toi parkkikiekko on asennettu? Mulla oli kumimatot, enkä muista, että tuossa kohtaa olis ollut mainittavampaa tahraa/reikää.
Mites muiden CTS vehkeissä on tuo normaali jäähdytysnesteen lämpötila? Onko se silloin kun viisari osoittaa siihen asteikon puoliväliin eli klo 12? Omassa tuo jää yleensä noin 5 vaille asentoon, harvemmin kipuaa sinne klo 12 asti. Toisinaan kyllä kun ajaa vähän rajummilla kierroksilla. Siitä yli ei kuitenkaan lämpeä vaan jää siihen eli ilmeisesti termari kuitenkin toimii eikä pääse ylikuumenemaan. OBD-bluetooth mokkulalla katselin, että lämmöt olisi noin 90 paikkeilla sillon kun on klo 12 asennossa ja tuossa 5 vaille jotain vajaa 80. Normaaliako vai onkohan termostaatti jo väsynyt ja sekoilee omiaan?
Kävin vielä heittämässä testilenkin niin 80 astetta näytti olevan tuolla klo 12 tuntumassa obd-lukijan mukaan (eikä 90). Sinne sen saa näillä ulkolämpötiloilla kohoamaan kierroksilla tai paikallaan tyhjäkäynnillä. Sitten kun ajelee 80 km/h niin putoaa vähäsen tosta klo 12 ja alimmillaan lämmöt jossain 70 hujakoilla. En tiedä pitääkö nuo OBD-lukijan asteet paikkaansa, lähinnä ihmetyttää tuo pieni "seilaaminen" kun ei ole aiemmissa autoissa tuommoista ollut. No seuraillaan tilannetta. Muuten on ollut mukava peli ajella. Kohtalaisen hiljainen ja riittävän tehokas.
Cts 3.2 v6 koneessa käyntihäiriöitä, 1,3 ja 5 pytyssä, vikakoodit luettu ja saa vikakoodin pois mutta tulee uusiks kun koneen käynnistää.. tehtyjä autoon: kansiremontti tehty, puolat vaihdettu, tämä vika on kuulemma tyyppivika näissä? Onkos kellään kokemuksia tai vastauksia?