Cadillac Seville STS

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja K.Vainio, 3.4.2009.

  1. kippis

    kippis Gearhead

    tuo trunk moottori ei toimi sitten tai sille ei edes tule virtaa tai sen päällä oleva musta katkaisija on rikki.
    moottorit kuulemma harvemmin menee, mutta jos esim. lyöt kovaa luukun kiinni tuo em. katkaisija hajoo...

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... highlight=
     
  2. kippis

    kippis Gearhead

  3. coupe

    coupe Gearhead

    Tuulilasista ja sadetunnistimesta :

    Vaihdatin tossa tuulilasin ja nyt sateentunnistin ei toimi ihan oikein. On vähän liian innokas pyyhkimään tuulilasia... Aiemmin toimi aivan täydellisesti.

    Mulla on epäilys että tunnistin olisi liimattu liian ylös mutta eipä tullut laitettua vanhan paikkaa muistiin ennenkuin vaihdatin. Koitin shop manualista löytää "rain detectorin" asennusohjetta mutta en onnistunut. Värkistä kyllä puhuttiin useassakin kohdin ja käskettiin katsomaan asennusohje mutta liekö lukutaidossa jotain vikaa kun en ko kappaletta löytänyt mistään.

    Mutta, kun katson sitä tunnistinta niin anturiosuudeksi veikkaamani alue on ihan tuulilsinpyyhkijöiden yläreunassa. Eli pyyhkijöiden puhdistama alue hipoo sen anturin reunaa mutta osa taitaa jäädä märälle alueelle.

    Eli tietääkö kukaan pitäisikö ton anturin olla reilusti pyyhkijöiden toiminta-alueella vaiko ihan siinä alueen rajalla ?

    Jos joku viitsisi vilkaista tota sijaintia omastaan (missä tunnistus toimii ok) olisin kiitollinen :D
     
  4. jtpaajan

    jtpaajan 1st gear

    Seville STS on jo vaihdettu toiseen kulkineeseen mutta vastailenpa ulkomuistista. Kyllä se tunnistin aika lailla reunalla on. Tarviketuulilasinkin mukana tulee sellainen ihme pahvisapluuna jolla tunnistimen paikka laitetaan kohdalleen, joten veikkaisin että kyse on jostain muusta kuin väärään paikkaan tapahtuneesta asennuksesta.

    Olin itsekin huomaavinani tietynlaista herkkenemistä tunnistimessa kun vaihdoin lasin uuteen. Arvatenkin uuden lasin pinta on sellainen että se jättää varsinkin pyyhkimen reunalla helposti pientä pisaraa lasiin. Ajan kanssa tunnistin sitten tästä asettui.

    Hyvä puolihan tuossa Sevillen rainsensessä on että herkkyyttä voi säätää. Huono puoli on että manuaalista tihkua ei autosta löydy :)
     
  5. jykä hyvinkää

    jykä hyvinkää Gearhead

    Joo, toi on kyl vehkeestä ku ei ole manuaalitihkua...
     
  6. softail

    softail Gearhead

    Koko ketjun lukeneena niin nyt oon kyllä aivan "nesteessä" :eek:
    siis 4,6 koneessa ei sitten tunnu olevan muuta vikaa kuin ainainen jäähdytysnesteiden vaihto...
    Kyseisen mallista autoa hankkimassa (jos nyt vielä tämän ketjun jälkeen on uskallusta) ja tuossa yhtä ehdokasta soitellut...pirukseen tehty kaikkee mutta hemmo sano et autoon laitettu suomessa letkulämppäri kun lohkolämppäriä näihin ei kuulemma saa :eek: :eek:
    Onko oikeesti näin? ei muuten mutta mielestäni nää letkuhässäkät on menneen talven lumia?
    Niin, asian pointti oli vissiin se, että tommosen käkkylän uskaltaa ostaa jos nesteet pysyy sisällä, lämmöy ei heittele ja pakokaasu ei haise makealle :D olenko ymmärtänyt jotenkin oikein siis tottakai että auto muuten ok :-?
     
  7. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Meinaatko et letkulämppäri lämmittää sen veden jotenkin väärin... :poff:
     
  8. kippis

    kippis Gearhead

    -93 ELDORADO
    missä majailee instrumental panel cluster rele ?
    (villi arvaus että takapenkin selkänojan takana, takaluukun puolella)
    eikös toi ole mittariston rele ?
     
  9. jykä hyvinkää

    jykä hyvinkää Gearhead

    Mulla on nyt ollu puolivuotta '98 seville ja voi suositella. Onhan näissä nettijutuissa varmaan perääkin, mutta jos auto toimii ja tuntuu hyvältä niin osta pois!
     
  10. jykä hyvinkää

    jykä hyvinkää Gearhead

    Ai nii!! Mä tarttisin '98 Sevillen alkuperäisen kromisen alumiinivanteen, yhden kappaleen ainakin. Oli vähän liukas risteys ja puski kanttariin...

    Jos jollain on niin soita: 040-7567267
     
  11. Cadirock

    Cadirock 1st gear

    Ei ole mulla ainakaan vannetta myytävänä, mutta jos Suomesta ei löydy niin RockAutossa noita näkyy olevan.

    Mutta hirveesti kiinnostais tietää paljonko kyseinen vanne oikein painaa ??? oma 98:n vanne+rengas yhdistelmä painaa noin 18,3 kg rengas on jonkinverran kulunut, joten pyöristetään kokonaisnpaino vaikka 19 kiloon, ja kun tiedetään että Michelin rengas painaa 12,7 kg, niin voiko vanne muka painaa ainoastaan 6,3 kg :eek:
    Eli jos tohon menee laittamaan jotain tarvike vannetta, niin ne on järjestään painavampia, kun vanteen kantavuuskin pitää olla vähintää 610 kg
     
  12. Cadirock

    Cadirock 1st gear

    Juuri näin ,näihin koneisiin ei saa lohkolämppäriä ei edes reikää mihin laittaa, alumiinilohkoissa käytetään joko säteily tai letkulämmitintä, (lohkolämmitin voi nimittäin tuhota alumiinilohkon, menee säröille vastuksen kohdalla ... tiedän tapauksen) .

    Sinänsä kone kestää rankkaa ajoa koska siihen se on suunniteltu ja itseasiassa jos nortilla nilkuttaa pelkkää nurkka-ajoa niin kone alkaa keräämään karstaa ja sen takia myös öljyä, tähän auttaa kierrättämällä konetta sinne punarajaan aina silloin tällöin, tämä auttaa pitämään männänrenkaat vapaana, jotkuu sanovat tekevän sitä tuolla rapakon takana aina kerran kuukaudessa. Jos koneesta kuuluu tyhjäkäynnillä etenkin kylmänä mäntien naputtava ääni niin tämä on merkki karstasta, sinänsä tätä ei pidä pelästyä, tähän auttaa juuri toi kierrättäminen tai koneen voi myös "pestä" sisältäpäin tulpanreijästä kaadettavalla litkulla, mutta ne sanoo ettei se ei ole niin tehokasta.
    Öljyvuodot myös kiusaa, lähinnä sieltä kampiakselin päästä, olen joskus miettinyt voisko karstalla ja öljyvuodolla olla jokin kytky toisiinsa :eek: mene ja tiedä mutta seuraavaksi kokeillaan synpower tai maxlife öljyä, jos ne vaikka elvyttäis tiivisteitä... itekin olen ja ajanut pelkkää nurkka-ajoa eikä kiekat ole lipsahtanut 4k korkeemmalle.

    Nortin jäähdytysjärjestelmän teho kyllä rittää, mutta se on pestävä aina silloin tällöin ja mikä tärkeintä se "air purge" letkun on oltava auki muuten vesipumppu voi ruveta kavitoimaan,
    (se ohut letku joka on paisuntasäiliön yläosassa ja menee termarikoppaan).Punaista nestettä on ollut markkinoilla 15 vuotta ja tuona aikana varmaan kehittyneet paljon, voi olla että ennen ne ei pysyneet sillä millään, mutta nykyään ainekin Valvolinen MaxLife Coolant AF pysyy ilman mitään lisäaineita, niissä kun taitaa olla jo ne itsestään joilla korvataan vihreän nesteen silikaatti, ja jos oikein muistan mitään ulkopuolisa aineita ei saa edes käyttää tämän kanssa, muun merkkisistä litkuista mulla ei ole mitään kokemusta,

    Jos ABS jarrut on Bosch:n ja epäkunnossa niin yksikköä voi olla vaikea löytää , AC-Delco taas löytyy helposti.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En laittais mihinkään Vkoneeseen lohkolämppäriä vain toiselle puolelle, mistä tietotoimistosta toi menneen talven huhu on lähteny liikkeelle :eek: .

    Just väsäsin emännän käkkylän "pikkuveljeen" eli puik puistokatuun tollasen.
    [​IMG]
    Maksoi melkein satkun ja molemmat puolet koneesta lämpiää tasaisesta ja varmasti.
     
  14. TFV

    TFV 1st gear

    Kannanpa korteni tähän kekoon minäkin.
    Nyt olen ajanut "nortilla" noin puoli vuotta ja 30tkm. tosin 2002 De Villeen istutetulla.

    Valovuosia BMW:llä ajaneena täytyy todeta, että olisin ostanut Cadillacin jo ennen edellistä seiskaa, jos vain olisin tiennyt......

    Moottori on mainio matkakumppani, vääntöä on ja yläkierroksilla löytyy ihan riittävästi menoakin. Hauska piirre on potku 3600:dan kierroksen kohdalla, vaikka kaasu on noin 70%:sesti painettuna, niin tuon kierrosluvun kohdalla tulee yllättävä piikki.

    Bensaa kuluu saman verran kuin vaimon 325cia penarissa, maantiellä jopa vähemmän.

    Koko matkalla on tehty kaksi korjausta:
    Polttoainemittarin anturi uusittiin ja lisäilmapumppu herätettiin henkiin.

    Kaiken kaikkiaan auto on hiljainen ja miellyttävä, pyrkivä ajotyyli tosin tyrmätään samoin tein :D

    No, Amerikkalaiset keksi liikenneruuhkat. Toisaalta myös lääkkeet niihin, lääke on Cadillac. Penaria ajaessa oli aina mukana se kiireen tuntu, piti kiihdytellä ja rajoituskyltit vitutti.

    Cadillac on Stressinpoistaja, tulee annettua tilaa muille tienkäyttäjille kun mulla ei ole mihinkään kiire, istunhan pehmesti kulkevassa autossa, pehmeällä sohvalla, pehmeästi soivia reteoita kuunnellen :D

    Terveisin, Tomi
     
  15. Jukka66

    Jukka66 1st gear

    Tihku

    Mulla tuo tihku sprakas pari vuotta sitten ja huomasin että, kun liittimen ottaa tuulilasin anturista irti, niin viiksen tihkutoiminto muuttui täysin perinteiseksi. Sitten kyllä tilasin uuden anturin ja vaihdoin sen vanhaan boxiin. Joten uusi lasiin tuleva boxi on nyt ylimääräisenä. Takakontin vuodot ei johtunut kondensointumisesta, vaan takalasin ja luukun välisen tiivisteen ruuvien vuodosta. Tiivisteet irroitin ja reijät tiivisti sikaflexilla= ei vuoda enää. Minun on -99 STS ja kuudes vuosi menossa. Edellinen talvi auton oli 93 STS ja sekin oli alla viitisen vuotta.
     
  16. jtpaajan

    jtpaajan 1st gear

  17. dean66

    dean66 Gearhead

    hei,

    äkkiä kelaten ja selaten en tuommoista yksittäistä relettä keksinyt sähkökaaviosta.

    mikähän tuon toiminto siis olisi, jos sellainen tuolla jossain olisi?

    itsessään tuo IPC on oma tietokoneyksikkö siellä jossain:D siihen tulee noin miljardi erilaista mittausta erinäisiltä antureilta ja tämän IPC:n homma on sitten tarvittaessa vilkutella erinäköisiä varoitusvaloja yms kojetaulussa.

    viekö tämä villi arvonta asiaa eteenpäin? voin yrittää tuijottaa tarkemmin tuota kaaviota, jos annat vähän lisävinkkejä, mitä ollaan etsimässä=)

    -a-
     
  18. kippis

    kippis Gearhead

    sellasta vikaa metsästämässä, joskus kun virrat laittaa päälle niin mittaristo ei herääkään. huomaa siitä kun bensamittari, kiekkamittari... ei toimi silloin. jättää myös abs:n palaa ja inforuutuun tulee TRACTION DISABLED.
    ja noita vikoja ei ole silloin kun mittaristo herää normaalisti.
    auto kuitenkin käynnistyy ok. ja pelaa.

    mittaristo joskus vaihdettu , juuri tuon vian takia, ex- omistaja.
    enkä usko että vika olis siinä.
    virtalukon pohja olis yks, mutta kun on niin pahuksen kallis niin pitäis kokeilla jotain halvempaa viantorjuntaa ensin :rotfl:

    rokki autosta huomasin tollasen releen mutta ei tietoa missäpäin se majailee.
     
  19. kippis

    kippis Gearhead

    tuota tapahtuu melkoisen harvakseltaan, ei edes päivittäin mutta viikottain, sanotaanko et 50 käynnistyskerrasta pari :odroll:

    virtalukolta mittaristolle menevät piuhat kiinnostas ja onko siinä välillä sitten mitä ? ehkä ne menee ECM:n kautta...

    siis se sykäys puuttuu aina välillä mikä herättää mittariston, kun virrat on päällä.
     
  20. dean66

    dean66 Gearhead

    hmm..

    ekana tulis mieleen joku kosketushäiriö jossain. edelleenkään en tuosta kaaviosta löydä tuommoista relettä=/

    tuleeko mitään virhekoodeja tuommosen tempun jälkeen?

    -a-
     

Kerro tästä muillekin!