Camaro ei starttaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja GM1986, 13.1.2022.

  1. f34

    f34 Double Gearhead

    Juu, totta, mutta tuokin on helppo testata.
     
  2. GM1986

    GM1986 1st gear

    No mutta nyt on uus startti kun vaan flunssa antaa myöten laittaa paikoilleen. Olihan siitä vanhasta aika monta käämin lankaa poikki niin eipä ihme ettei pelannut.
     
    esmi tykkää tästä.
  3. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Hyvä että vika löytyi,oli helppo ja halpa korjata(verrattuna moneen muuhun vikamahdollisuuteen) ja flussaa parantelet rauhassa muualla kuin auton alla maaten,eipä taida kesää ja ajokelejä pukata teilläkään päin vielä kohtuupitkään aikaan..ainakaan jos camaro kesäautona .
     
  4. GM1986

    GM1986 1st gear

    Niin on, lunta on tulossa lisää. Minä pysyn sohvan mutkassa, kerkeehän tuon laittaa.
     
  5. GM1986

    GM1986 1st gear

    Nyt on uus startti mutta ei se mokoma sano vieläkään mitään,ei edes solenoidi naksahda. Onko sittenkin virtalukonpohja?
     
  6. GM1986

    GM1986 1st gear

    11.4 volttia näytti mittari heräte johdosta.
     
  7. grantorino

    grantorino Gearhead

    Joskus voi olla uusi startti viallinen, mulle kävi kerran noin Dodgen startin kanssa, vaihtoivat kyllä toiseen US-Partsissa ja kehoittivat kokeilemaan ennen asennusta että toimii ja pyörii.
     
  8. Weijari

    Weijari Gearhead

    Anna virtaa suoraan persiiseen sille startille ennenkuin irrotat uudestaan, niin ei tartte etsiä mörköjä.
     
  9. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Ootko koittanut että moottori lohko saa maadoitusta. Laita vaikka käynnistys kaapeli akun - ja lohkon väliin
     
  10. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Eihän tollanen 11.4 riitä mihinkään.
    Mulla kuoli asuntoauton akku, vaikka oli latauksessa ja näytti vihreää "täynnä" niin ei edes naksunu vaikka kuinka koitti. Oli se jo jonkun ikäinen..
    Uus akku auttoi kummasti.
     
  11. Nepa

    Nepa 1st gear Bannattu

    Uus akku vaan, usvaa putkeen ja kumit soikeeks!

    Motonetistä saa uusia hyviä akkuja kohtuu hintaan. Jää fyrkkaa muuhunkin.

    Iso peukku suomalais-omisteiselle Motonetille ja sen tuotteille!
     
  12. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Jos sulla on kaapelien päät vielä ehjinä niin laita sivunapa-akku suoraan. Ei se mahottoman kallis ole. Ja voishan sen herätteenkin releistää.
     
  13. GM1986

    GM1986 1st gear

    Ei naksu solenoidi kun meikkarilla yhdistin navat.
     
  14. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    Eli kaapeli akun ja startin väliin vaihtoon
     
  15. f34

    f34 Double Gearhead

    Jos annat apukaapeleilla akusta suoraan virrat startille.
    Akun miinusnavasta kaapeli koneen korvakkoon ja
    akun plusnavasta suoraan startin ison johdon napaan.
    Jos startti ei pyörähdä, niin vika startissa tai akussa.
    Sama proseduuri toisesta autosta otetusta akusta, jos ei pyörähdä, niin vika startissa jne...
     
  16. GM1986

    GM1986 1st gear

    Ei sano startti mitään edes akkukaapeleilla. Se on sitten mykkä.
     
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Niin, tarkennetaas viel vähän. Irto startista voi tosiaan - kaapeli kiinnityskorvakkeeseen ja + kaapelilla solkun heräte liittimeen tökätä jolloin selviää lyökö solkku päälle. Sitten seuraavaksi tökkää sillä kaspelilla siihen akulta startille tulevan viereiseen pulttiin jolloin startti lähtee pyöriin jos ok. Startti paikallaan ollessa voi meisselillä (ruuvi) siitä suoraan yhdistää pulttien päät eli navat. Siihen toiseenhan tulee akulta se kaapeli. Hyppyjohdolla voi siitä akkukaapelin navan päästä ottaa solkun heräteliittimelle. Paikallaan startin ollessa en ole sinne mitään ylimääräisiä käynnistyskaapeleita enää survonut. Paitti jos tarvii tosiaan tutkia onko akulta tuleva kaapeli ehjä. Noin saa startin muuten tutkittua paitsi bendixin luiston ja ottaman virran. Niihin sitten pitäs olla koestus penkki tai testeri hiilipakalla ja on sitä luistoa testattu metrin putkitongeillakin onnistuneesti.
     
  18. f34

    f34 Double Gearhead

    Startti kannattaa testata ennen paikoilleen laittoa.
    Pidettävä vaan kunnolla kiinni kun antaa virtaa.
     
  19. GM1986

    GM1986 1st gear

    Tänään irtaallaan testattu ja ei mitään eloa,huomenna lähtee myyjälle joko remonttiin tai vaihtoon.
     
  20. grantorino

    grantorino Gearhead

    Mistä ostit? Kyllä ainakin US-partsissa vaihtavat, ovat varmaan tottuneet kehnoon laatuun jenkkivaraosissa. Kerran ostin Camaroon uudet etuiskarit ja ne asennettuani samana päivänä toinen uusi iskari meni veltoksi, oli iskarin varren tyssähitsaus kierrepäähän auennut irtipoikki. Asiallisesti vaihtoivat toiseen.
     

Kerro tästä muillekin!