Caprice -90 Olds 307 käyntihäiriö

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Ohjeistamispäällikkö, 16.6.2016.

  1. Liikkeelle lähtiessä kun painaa vain ihan hieman kaasua auto rötää ja stumppaa. Ikään kuin kuollut kohta polkimessa.

    Rötäämisen alkaessa jos heti nostaa jalan kaasulta, kierrokset palaavat normaaliin tyhjäkäyntiin.

    Hiukan reippaammin polkaistessa toimii hyvin.

    Kyseessä tosiaan viimeisiä Quadrajettejä joten kaikki alipaineohjaukset ja sähköhimmelit löytyy. Auto kuitenkin räpeltämätön ja orkkiskunnossa kaikinpuolin.

    Mistähän vikaa kannattaisi alkaa etsimään?
     
  2. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Voisko olla joku siirtymäpiiri tukkonen?

    Kaasarissa vika todennäkösesti on voisin veikata.

    Jollei kaasaria ole ennen huollettu niin suosittelisin sellasta että ottaa sen irti, vaihtaa korjaussarjan ja tps anturin ja uimurin jos saa. Sit vielä läppäakselin holkitus. Yleensä noi on jokapaikasta loppu noi kaasarit.

    Myös kannattaa johonkin löpölitkuun upottaa kaasarin osat niin likoo kaikki shaiba pois.

    Sit kun kaasari on irti, ne egr suuttimet imarista kannattaa irrottaa ja putsata
     
  3. twincam6

    twincam6 2nd gear

    Tähän topicciin sotkeentuen: Juurikin tuo EGR venttiili, helvetti olen ostanut jo kolme 1/2
    ttuman avainta avatakseni sen sienen juuren laipasta ne pultit, mutta ei tunnu mikään
    avain käyvän että voisi kunnolla vääntää auki.
    Näyttävät vielä niin ruosteisilta että viitsisi katkaista niitä kun auto toimii nyt suht kivasti,
    olisin vaan putsannut sen ennalta ehkäisevästi.
     
  4. DD6

    DD6 Gearhead

    Eikös tuossa ole koneen päällä kaikki jo millisiä, paitsi putkikierteelliset? Mitä nyt omaa jo edesmennyttä -86 Buickia Oldsin koneella muistelin...
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Apulaitteiden telineiden ruuvit jotka eivät mene moottoriin kiinni ovat metrisiä. Moottorin ruuvit ovat tuumaisia.
     
  6. DD6

    DD6 Gearhead

    1/2" tai lähin vastaava millinen koko :oops:
     

Kerro tästä muillekin!