capricen kone ehkä jäässä..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja _riiviö_, 29.12.2012.

  1. grantorino

    grantorino Gearhead

    Yksi tuttu Saabisti lämmittää moottorinsa kovilla pakkasilla ulkotulen avulla. Ulkotuli vaan palamaan öljypohjan alle, kannattaa kuitenkin varmistaa ettei ole mitään palavia letkuja lähellä ja että bensiiniputki on tiivis. Vain omalla vastuulla ja järkeä käyttäen.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kyllä se pieni sisätilan lämppäri riittää...
    Jos motin päälle heittää maton tai muun eristeen, niin ei se pieni lämpö pääse karkuun.
     
  3. M-ajuri

    M-ajuri 2nd gear

    http://www.youtube.com/watch?v=PXEHfMt6aGc :lol:
     
  4. _riiviö_

    _riiviö_ 1st gear


    tuo voisi toimiakkin.. jos aluks heittäis sisätilalämppärin konnehee alle pohottaan ja heittäähä jonni maton pellin päälle että sullaa ees inanverran ni sittehe koittooho käyntiihi sitä.. tietennii sillei sit sumplia nuit hihnoi et ottoo vaa hihnan irti vesipumpult ja laittaa yhren hihnan kiertämmää vaa kampiakselilt laturille.. ja aluks tietennii akku latinkii et jaksaa pyöritteehe.. :p ja en kyl muista et oliko konnehees pelkää vettä vaiko oliko sie ees yhtää tippaa glykolia..
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei se laturi kaipaa hihnaa erikseen, se kuluttaa sitä virtaa niin vähän että on ajan haaskausta viritellä sinne jotain toista hihnaa.
    Mut vesipumpulta hihna pois ettei hajoita pumppua.

    Ens kerralla kannattaa tarkistaa aikasemmin se nesteen pakkaskesto..
     
  6. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Grillihiilet pesuvatiin ja koneen alle=Korpi lohko tai toholla hivelee öölipohjaa.

    Tai kuten Ryssät Siperiassa, ihan rehellinen nuotio koneen alle.
     
  7. _riiviö_

    _riiviö_ 1st gear

    no joo ehk mie jätän ton nuotion koittamisen kokonaan koittamatta.. lankkurakenteinen talli ni voi olla vähä isompikin liekki sit sulattelemaas.. :D
     
  8. _riiviö_

    _riiviö_ 1st gear

    juu pittee yrittee muistaa vaihtaaha sinne kunnon aineet nyt jos sen sulaks saapi koko paskan.. :lol:
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jokos se ehti sulaa tän vuorokauden aikana vai?
     
  10. _riiviö_

    _riiviö_ 1st gear

    ei kai nyt sentää.. ku joku urpo oli laittan pellin kiinni.. :-? täytyy huomenna alkaa sulattelleehe sitä.. nyt yön akku latauksessa ja huomen ottoo hihnat irti ja nii..
     
  11. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Ei H-tissä jäätynyttä tai jäätymässä olevaa konetta käyntiin koska silloin kilahtaa lohko halki takuuvarmasti! :soosoo:
    Olen tämän kerran kokeillut. muutama sekunti sen jälkeen kun kone läksi käyntiin niin kuului poksaus ja koko lohkon pituudelta tuli halkeama josta vesi lörisi ulos.

    Vesiproppu on se ainoa sulake, mutta jos sekin on hyvin ruosteinen (ajettu vedellä) niin sekään ei aina pelasta.
    Suosittaisin hidasta lämmitystä. Vällyjä päälle vaan ja moottorin alle lämmitin muutamaksi päivää - tai sitten odotat kevääseen.
     
  12. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    minä suosittelisin vesitilan paljastamista mahd. monesta kohdasta ulkoiselle paineelle ja vasta sitten lämmittelyä, mut jos kyseessä tojota niin aivan sama. käyttelisin hetken ja oottelisin 2 hetkeä ja sit sama uusiksi.
     
  13. _riiviö_

    _riiviö_ 1st gear

    no jos koneesta tietoi haluat ni kysees on oldsin 307 kasi, 600 edelbrock kaasari ja A5 kannet... mut noista ei oo kyl mittee hyötyy nyt.. mut joo pittee ettiihi jostaa jatko roikka ja laittaaha lämmitin konneen alle
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Miten se siitä kilahtaa, jos käyttää hetken? :eek: Ellei ole siis jo muutenkin valmis ja siihen ei hidas sulatus taida enää auttaa...
    Ja miten ruosteinen vesiproppu on huonompi tuossa suhteessa kuin ruosteeton? Itse olen läpiruostuneita proppuja irroittanut ilman vasaraakin, kun vähän tökkää meisselillä alakulmaan, niin jo pomppaa irti. Helpommin minusta lähtee, kuin uusi ja priima.

    Mä olen pari pannua hitaasti käyttelemällä sulatellut (ei umpijäässä, mutta hileenä), tosin syyläriin ja letkuihin se ei tietenkään auta huonostikaan. Yksi dieselkikkara tuli jopa ajettua viitisen kilsaa, että sain sen lämpimään sulamaan. Käyntiin, kilsa ajelua ja stoppi kun kannen lämmön merkkivalo alkoi palamaan... Ei kilahtanut sekään.
     
  15. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Joskus nuorena tuli Capri sulatettua umpijäästä ihan vaan auto käynnistämällä. Meni jokusen kymmentä kilsaa ennenkuin lämpes sisältä :D
     
  16. rakkari

    rakkari 3rd gear

    tai sit vaan vetää sieltä esim vessan hanalta puutarhaletkun ja ruiskuttaa kuumaa vettä syyläriä päin et saa sen sulaksi ja sit vaiks kone käymään ja koneen käydessä ruiskuttaa sitä tulikuumaa vettä koneen päälle ja kunnolla, eiköhän sielä rupia paikat sulamaan sen vertaa et rupee vedet kiertämään ja kun kiertää niin syylärit tyhjäks ja tilalle glykolia niin pal kun menee ja käyttelee sen jälkeen jonkun aikaa.... ei pitäis sit taas vähään aikaan jäätyä paikat,,, :)
     
  17. _riiviö_

    _riiviö_ 1st gear

    vähä vaa meinaa olla pitkä tuo matka vessast talliihi.. ainakkii 20m :D ja ulko letkukin vissiin jäässä.. :D
     
  18. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eiks ne puutarhaletkut oo 25m kiepeissä?
     
  19. _riiviö_

    _riiviö_ 1st gear

    en mie tiijä.. mut sen tiijän ettei riitä ja letkustakkaa ei tuu kö kylmää vettähä.. :D
     
  20. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Huh, onneks mä en asu noin maalla... Asiat on ihan vitun vaikeita siellä.
     

Kerro tästä muillekin!