Capricen vikakoodi PO 300 ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja ossa250, 1.9.2012.

  1. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Chervolet Caprice -96 LT1 ajoin aamulla töihin ,auto toimi normaalisti.Illala lähdin töistä kotiinpäin niin auto alkoi rykiä heti käynistämisen jälkeen ja vikakoodi PO 300 tuli esille. Koodi tarkoittaa Random/Multiple Cylinder Misfire Detected eli sytytys tai polttoaine vikaa. Mistä aloittaisi vian etsimisen ?
     
  2. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Mulla -97 Safarissa kyseinen koodi tuli, kun puolalta virranjakajalle menevä johto löi läpi puolan pidikkeeseen. LT1:ssä taitaa vaan olla erilainen sytytysjärjestelmä?

    Noiden sytytyspuolen läpilyöntien etsimiseen nämä syyspimeät ovat eduksi, kummasti ne salamat loimottaa pimeällä mitä päivällä ei erota ollenkaan.
     
  3. Impalamies

    Impalamies 3rd gear

    Ton LT1-koneen pari yleisintä vikaa
    - bensapumppu rikki => tarkista bensanpaine (koneen päällä mittaria varten liitin)
    - optinen jakaja eli Optispark. Vaikka -96 mallinen on paranneltu versio aikaisemmista, myös sekin hajoaa joskus. Jos se saa vettä tai kosteutta sisään niin toiminta lakkaa.

    Tässä tilanteessa aloittaisin "normaaleilla" pikatarkistuksilla että kaikki tulpanjohdot ovat kiinni ja konehuoneessa ei ole irtonaisia johtoja.
     
  4. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Vikana oli Optispark - puolan välinen sähköjohto joka oli melkein poikki.
     

Kerro tästä muillekin!