centerlinet kieroja??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja laakkius, 29.4.2006.

  1. cba

    cba 1st gear

    Minäkin totesin laatuongelmia omissa uusissa Cragar-vanteissani. Kaikissa vanteissa oli enemmän tai vähemmän vipatusta,mutta toinen takavanne veti kyllä pohjat.. Vanteen toinen sivu vipotti sen 5mm ja toinen oli ihan suora?? :eek: Painoja meni melkein 100g että sai jotenkin sen tasapainoon.
     
  2. drako

    drako 1st gear

    Hmm, joo. Siis oikeesti 5 mm heittoa aluvanteessa ja yli 100 gramman tasapainoja :eek: ? Kyllä lähtis multa vanteet takas tehtaalle, jos tollasia tulis :argue: ! Vanteen oikoja sano et alle millin pitäs heittojen olla ehdottomasti ja toisaalta mua hirvitti ku 30 g meni omaan vanteeseen painoa :mad:
     
  3. RB-440

    RB-440 1st gear

    Laatuvaihtelua tuntuu olevan. Uusissa Gragarin Streetliteissä + BF-Goodricheissa toiseen etupyörään riitti 20+15 gramman painot, toinen toiselle ja toinen toiselle puolen vannetta, mutta toiseen pyörään tuli peräti 80 + 70 grammaa vastaavalla lailla, vanteen eri puolille. Pitäisi varmaan tuota toista rengasta käännättää vanteella, jos saisi painot pienemmiksi. Vanhoihin samannäkösiin Weldeihin riitti kuitenkin muistaani 10-15 gramman painot, ja vaan yhdelle puolen vannetta, vaikka etukäteen pelkäsin, että kierossahan ne on, kun on käytetyt.
     
  4. cba

    cba 1st gear

    Peltivanteista oli minun tapauksessa kysymys,ja goodrichin kumeista. Koitettiin pyöräyttää kumiakin eri kohtaan mutta sama tulos tuli. Kyllähän tuo aikalailla oudoksutti kun on tottunut käyttiksessä hieman vähempiin painomääriin :) No.. tuolla ei niin kovaa ajeta että se nyt kovin haittaisi,eipä nuo tutisseet ainakaan normaali tienopeuksissa.

    Vitsailinkin että turhaanhan tuohon lyijypainoja tuhlaa.. Olisi laittanut jeesusteipillä kännykän kiinni sinne vanteen sisäpuolelle. Siihen ois vaan valinnu Nokian malleista saman painoisen, mitä rengaskone siihen ehdotti :rotfl:
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

    Juur kans laitoin uudet centerlinen kiillotetut auto dragit alle. uusilla Cooperin renkailla. Painot olivat parhaimmillaan 10/15g ja pahimmillaan 40/50g. Mielestäni kohtuullista niggerssin tekemäks.

    Tuli sitä kokeiltua ajoa mm. tasapainottamattomallakin renkaalla. Puuttui 40g ja 20g. (Painot loppu multa kesken )Ei mitään huomannu, paitsi ehkä sitten jossain +170kmh nopeuksissa saatto jotain pientä tärinää olla havaittavissa. (Testattu tietenkin suljetulla alueella ) :poff:

    Pakko oli uudet saada kun ei romutorilla oikein ollu noita 5x4" jaolla olevia vanteita.
     
  6. laakkius

    laakkius Gearhead

    mekin tänään testattiin noita 10" leveitä centerlinejä Nitto555R Drag radialeilla, ja vaikka toisessa vanteessa onkin huomattava heitto, niin ei se ajaessa tuntunut miltään, rengas on 275/50R15... Tästä on hyvä jatkaa...
    http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... tit065.jpg
     
  7. martiar

    martiar 1st gear

    Törmätty on noihin laatu ongelmiin varsinkin leveillä vanteilla ....
    Ainakin lappeenrannan suunnalla on yksi firma joka oikoo vanteita ....
    Muistaakseen L-Weld oy on se firma ....
    Tekee myös valurautakansien hitsauksia !!!! pystyy korjaamaan esim.jos kansi on halki pakoseitin kohdalta ja jne....
    Erittäin hyviä kokemuksia firmasta aikoinaan !!!!

    AM-Racing
     
  8. Jojeli

    Jojeli 1st gear

    Itsekin tilasin vuosi sitten talvena 4 kpl american racingin TT2-vanteita joista yksi oli niin kiero, että rengasasentaja ei suostunut laittamaan rengasta päälle vaan vanne meni vaihtoon. Kaikissa vanteissa oli heittoa sivusuunnassa ja ainakin yhteen meni pitkä rivi painoja (ja muihin vähemmän), en vain muista paljonko.
     
  9. mä_vaan

    mä_vaan 1st gear

    ite ostin just viime talveks american racing outlaw2 8x15 ja 10x15 tohon silloseen farmariin ja renkaiksi dean. stinger radial:it 240/60r15 ja 295/50r15 (hyvät talvipyörät 8) )
    tarkistin vanteet ja muuten luoti suoria mutta toisessa taka vanteessa n0,4mm pystyhetto tehdas toleranssia sanon minä
    ja mitä tasapainnotukseen tulee suurin paino juuri ko vanteessa renkaineen 55g joten ei valittamista ollu siitäkään
    töissä tulee laiteltua noita ARE:n vanteita sillon tällön ja tähän mennessä ei oo valittamista ollu kellään!
    HUOM katuautohin ja normaali maantie ajoon
     

Kerro tästä muillekin!