Chevelle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Dragon^Pr, 26.5.2004.

  1. camino72

    camino72 3rd gear

    Tämä on LS6. Tosin lohko oli räjäytetty tai myyty ennen kuin kaveri osti sen Ruotsista 1978. Tilalla on 1970 vuoden LS5 kone. LS6:ssa rundarin punainen on 6500 kierroksessa (kuten tässä yksilössä), LS5:ssa 5500. Tässä on pari erikoista lisävarustetta (kyseessä on kuitenkin yksi sen ajan kovimpia katuautoja), nimittäin stereo kasiraitasoitin ja takalasin puhallin.

    SS-Chevelleistä on varsin helppo tehdä klooneja, koska lähes kaikkia osia saa. Oikeastaan ainoa tapa tunnistaa aito on tehtaan tai myyjän paperit ko. autosta. Tähän autoon on tehtaan build sheet tallella. Siinä on listattu kaikki autoon tulleet varusteet.

    Auto on työn alla ja valmistunee lähivuosina. Koeajo tehtiin syksyllä 2008. Sitä ennen se oli liikenteessä 1990.
     
  2. 383

    383 Gearhead

    eikös tamperella ole sininen 70ss kanssa jossain lehdessä esitelty
     
  3. mhj

    mhj 1st gear

    Noista väärennetyistä build sheet:eistä on netissä esimerkkejä aika paljonkin. Aiemmin luulin, että pelkkiä LS6-autojen papereita väärennettäisiin, mutta esimerkkejä on myös LS5- ja 396-malleista. Meno on aika hurjaa, etten sanoisi.
    Sitten aika monessa myytävässä autossa näkee noiden neljän nuolella merkityn merkkivalon kehyksen olevan hopean värisiä:
    [​IMG]

    Aika monessa aitona myytävässä autossa on siis todennäköinen aftermarket-mittaristo. On toki mahdollista, tottakai. Mutta myös jotain muuta tulee mieleen. Jännää muuten, että suomalaisessa ja ruotsalaisessa lehdistössä esitellyissä tod. näk. aidoissa SS-Chevellessä/El Caminossa ei ole yhdessäkään nuo rinkulat olleet hopeisia. Pieni asia toki, mutta kiinnittää huomiota.
    Hinnat ovat tulleet amerikanmarkkinoilla laman myötä hiukan alas. Sadan tuhannen taalan ja ylikin -hinnoissa pyöriviä äläskuutosia ei ole viime aikoina näkynyt kuten aikaisemmin.
     
  4. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    no noista hopea rinkuloista sen verran että minäkin maalailin hopea
    tussilla jotain kojetaulusta joskus.
    niin, mulla on -72 camino vuodesta -89 lähtien.
     
  5. mhj

    mhj 1st gear

    Kaikenlaistahan on ehtinyt sattua 40 vuoden aikana. Mittaristokin on voitu aidossa SS-autossa uusia.
    Silti ihan mielenkiintoinen yksityiskohta, joka on suht' helppo nähdä myyntikuvistakin.
     
  6. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    oho. lainaus oli failannut vähän. :rotfl: tekniikaksi normi 350+350. pata on ton mun keltasen caminan entinen joten kait tuollakin saadaan kumit rupelille ja kaljat rinnuksille tarvittaessa ? 8) sähkötöitä näköjään riittää kun tallissa niitä just koetin setviä.

    ps. onko SS 1970 chevelleissä sössömittaristo aina vai onko pitänyt erikseen tilata ?
     
  7. mhj

    mhj 1st gear

    On aina pyöreät mittarit, mutta ei välttämättä kierroslukumittaria. Tuolta lisää: http://www.chevellestuff.com/1970/70ss.htm
     
  8. pitää olla v8

    pitää olla v8 1st gear

  9. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    joo näin arvelinkin että eräs SS-chevelle 454 taitaa olla aikalailla klooni kun kojelautana on normi ladamalli ja nokkapeltiki oli suora. helppohan se o 454 kyltti lokariin liimata ja SS merkki maskiin hommata. entäs erillispenkit ja lattiakonsoli ? ne vissiin sai kuka halus ?
     
  10. mhj

    mhj 1st gear

    http://www.chevelles.com/shop/ss_ident.html

    "Again, contrary to popular opinion, bucket seats were never a standard part of the SS package. They were, along with center consoles, an extra-cost option available on SS and non-SS cars."
     
  11. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Urbaanilegendan mukaan tuota autoa ei ole nähty missään muussa kaupungissa... L88 tietää varmaan onko asiassa perää.

     
  12. NTF-3

    NTF-3 3rd gear

    Osaiskos kuka sanoa VARMASTI mitkä vuosimallin chevellet kuuluu samaan mallisarjaan. Eli kuuluuko esim. 64-66 samaan mallisarjaan. Ei kai 64-72 ole kuitenkaan mallisarjana vertailukelpoisia? Kertokaa jos on tietoa.
     
  13. 383

    383 Gearhead

    mun mielestä menee 64-67 ja 68-72 korjatkaa jos olen väärässä
     
  14. PikkuPaja

    PikkuPaja Gearhead

  15. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    toisinsanoen 1 generaation chevellet on 1964-1967, 2 gen on sitte 1968-1972. eli eiköhän tuo vertailukohta sijoitu ekakoppasessa tuolle 64-67 osiolle.
     
  16. köyhä

    köyhä 3rd gear

    [​IMG] :rotfl:
     
  17. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Chevelleistä vielä sen verran knoppitietoa että 1964-67 rungot oli identtiset kaikkien mallien kesken. Tai no, avossa tietty vahvistettu eli boxattu runko, joka tiettävästi oli myös 1965 kovakattoisessa ss 396 chevellessä?
    Alkaen vuodesta 1968 runkomitat olivat eri 2d ja 4d malleissa, kaksiovisissa pari tuumaa lyhyempi akseliväli.

    1964-67 midsize runko oli myös sama kaikkien muidenkin konsernin välikoppaisissa. Olds Cutlass, 442, Pontiac Tempest, LeMans, GTO, Buick Skylark, Special...

    Edit: muistanko väärin vai oliko myös (?) -65 GS 401 Skylark Coupessa avon boxattu runko?
     
  18. mke77

    mke77 Gearhead

    warmarin runko o erimittane :eek:
     
  19. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    nyt meni henkilökohtaseksi :rotfl: lisää kuvia kehiin tai yv:tä :lol:
     
  20. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    "warmarin runko o erimittane "

    Niinpäs on, enpä ole itsekään tuota huomannut.......ainakin 66 stw ja pick-upin (el camino) rungot on 3,27" pitemmät kuin avon, sedanin ja coupen.
    Pituusero on kahden takimmaisen korikiinnikkeen välissä.
     

Kerro tästä muillekin!