chevrolet 327 tietoa kaivataan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja the_spy, 6.6.2008.

  1. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Tarvitsisin tietoa letukan 327 pikkulohkosta, tehoista, eroista muihin sbc moottoreihin ja käyttö kokemuksia.
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Ilmoitettuja tehojahan noissa taisi olla jostain n.250-375hp,jälkimmäiseen ei ole pelkoa törmätä sillä sitä laskivat ainoastaan Corvetteen ja se oli ruiskulla.

    Se ei eroa 350 koneesta oikeastaan muuten kuin lyhyemmän iskunsa ansiosta ja sillai tietysti että tavallaan 327 on aina eräänlainen "hipo"-kone,siitä kun ei mitään ns.saastekonetta ole tehty ja kaikki siihen alunperin asennetut kannet on hiukan pienempi palotilaisia kuin mitä pahimmillaan on 350:n päällä.
    Niissä myös on aika usen ollut myös takoakselia ja hiukan parempia veivejä.
    Aika harvinaisia koneita alkavat olla jo nykyään,tosin osatarjontaa on edelleen hyvin saatavilla!
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    Samoin 327:koja on uudempia (66?-68) isommilla laakerikauloilla ja vanhempaa (64-66?) pienemmillä laakerikauloilla varustettua. Vanhemmat 4v orkkisimusarjat pienillä kaasuttimen kanava-aukoilla, uudempi spread bore -mitoituksella.
     
  4. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Elikkä viritetyssä 327:ssa saattaa olla lähemmäs se ruisku vetten teholukema ? Haaveilen vaan yhestä 63 chevy novasta misä olis kyseinen kone aika kireä viritteisenä ja rupesin kattelemaan että noissa on ollu aikamoisia tehoja jo vakiona.
    Kiitti vastauksista.
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Kyllähän nova hyökkää aika tavalla tuollaisella jo melkein vakiollakin 327:lla...
     
  6. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Ok, sittenhän siinä on vielä se "dare to be different" asenne, 327:t rupeaa olemaan aika harvassa.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Novaa sai 350kaakkisella 327 pannulla mutta se tuli vasta vasta -65 malliin? ja sitä ennen noissa oli max 283 kikkara. Tossa 350 kaakkisessa oli 11:1 ruttu ja hydraulinenä. Tehokkaimmassa kaasariversiossa oli 365 luupäätä, sama ruttu mutta mekaaninen nenu.
     
  8. tapio

    tapio Gearhead

    Wanhat 327:t on tosi viileitä moottoreita! Joka jampalla on stroukkereita, mutta aitoja korkealle kiertäviä 327:a ei löydy ihan helpolla.

    http://forums.corvetteforum.com/showthread.php?t=841537

    Tuossa vanhassa Corvette Forumin threadissa on mielenkiintoinen 327 dynossa. Sen verran tämä alkoi kiinnostamaan minua, että moottoripukissa on melkein valmis replica samaisesta kombinaatiosta. Viimeisten osien pitäisi saapua vauhtikauppaan lähipäivinä. Uuden voimalaitteen pitäisi olla auton nokalla heinäkuussa. Sitten vaan hanaa, niin kuin Häkkinen aikoinaan sanoi!
     
  9. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Kiitos erittäin paljon linkistä! Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta projektilta! Ihme että alkuperäisillä pukinsarvilla ja periodi korektilla hollikalla päästiin suht samoihin lukemiin pelti pakosarjojen ja demonin kanssa 8) pistä ihmeessä viestiä formuille kun oot saanut motin valmiiksi! Onnea projektin kanssa!
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Peltipakosarjojakin on monenlaisia, niiden pitää olla kombinaatioon sopivat, että niistä on hyötyä. Kaasarilla taas ei oo merkin kannalta mitään merkitystä, ei se moottori unnista sitä merkkiä. Riittävä ilmamäärä ja oikeat seokset tuottaa sen halutun tehon. Mut joo, 327 on ainakin viritettynä ihan makee moottori, mitä enempi rundia, sitä paremmin vetää. Eka motti mikä me käytiin moottoridynottamassa joskus 1992 vuonna, puski muistaakseni 408 heppaa 6800 kierroksella hydykepillä.
     
  11. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Juu tiedän ja joo en ole tyhmä(no ehkä vähän :D) mutta luulis uuden demonin kaasarin olevan kumminkin sen verran paremmin suunniteltu/valmistettu että tehoja tulis enempi. Mutta sitten tullaan sihen mitä sanoit että imusarja ja loput moottorista täytyy "tukea" tehokkaampaa kaasari eli jos esim laittais 650 demonin oldsin 307 päälle niin sais aika varmana vähemmän hepoja kuin orkkis rochesterilla.

    Ohhoh :eek: tosi mukavat lukemat! kime2 tosa sanos että 327 on eräänlainen hipo kone eli ei oo tehty "perus perheauto" tai "economy" versioita mutta en ihan heti tajunnu koneessa olevan tuollaista potentiaali :)
    Muistatko vipottaja millaiset osat tuossa dynotetussa motissa oli?

    Ja suur kiitos kaikille vastauksista!
     
  12. Ahis

    Ahis Gearhead

    Rouvan -58 belaruksessa majailee kanssa 327, ihan mukavasti liikuttelee sitäkin koppaa.

    [​IMG]
     
  13. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, ihan pulttipyssyllä kasattu perusmotti se oli, ei mitään hierontaa. 327 .030" ylikoossa, jotkut TRW:n rallimännät, kiillotetut orkkisveivit, alakerta puntissa, Edelbrock RPM nokka ja kannet, 70cc paltiloilla ja suorilla tulpilla, ruttua 11:! huitteilla, strip dominator imusarja ja 650 dp holley päällä. Pakosarjat oli Hooker super compit 1 3/4" primääreillä ja 3" tuplaputket dynomax super turbo vaimentimilla. Jakaja oli dynossa malloryn kakskärkinen ja sytkäennakkoa tais olla 40 astetta. Vääntöö en enää muista, mut jostain 3500:sta ylöspäin käyrä oli tasainen, oisko ollut jotain luokkaa 360-370 ft-lb. Motti oli '56 210 katucheyssä, 10" turbiini ja 4.11 välitys, kulki parhaimmillaan muistaakseni 12.36 pikkasen vajaa 180 vauhdilla.
     
  14. tapio

    tapio Gearhead

    Salaisuus piilee GM:n tehdasnokissa, jotka suunniteltiin toimimaan pukinsarvien ja muiden tehdasosien kanssa sopivaksi. Vaikka tuolloin ei ollut tietokoneita suunnittelun apuna, GM:llä oli massiivinen tuotekehitysosasto, toimivia dynoja sekä ison autokonsernin rahavarat. Fyrkka ja tahto olla ykkönen jeesaa aina kivasti ;-)
     
  15. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Ok, kiitti spekseistä! Mitenköhän paljon ruttua noissa on vakiona? Taitaa olla tuo alakerran tasapainoitus suht tärkeetä jos rupee 327:ta tehoja ottamaan?
    Miten kestävät nuo orkkis veivit on?
     
  16. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Juu resursseja löytyi ja tahtoa 8) sillon hyvinä aikoina kun vielä kilpailtiin tehoilla eikä ekonomialla :D
     
  17. kotr

    kotr 3rd gear

    impala 327-69

    ooteehen menee osaksi mutta tietääkö kukaan vihannissa olevan impalan kohtaloa-69

    Siinä on aikalailla tiukka 327 paikallaan.

    Auto on mattamusta(ruutulippu)katto ja keula läjäsä(ajettu toloppaan)

    "PIRU" kyllä tietää auton mutta entä muut???

    Se kone kannattas pelastaa,Kori luultavasti aika pehmyt.
     
  18. supo

    supo Double Gearhead

    Mulla 327 -37 Pontiacissa ja ei todellakaan mitään ihmeellistä osaa vaan ihan peruskamaa eli torker 2,600 holley ja Hedman paremmat peltisarjat(tuli auton mukana ja jotkut yleismalli),ruttua 10,5,kannet valurautaa ja 1,5/1,94 venttiilit ja kanavat vain siistitty.Tämä on kuljettanut minun -37 Pontiaccia 12,43s ja 172 km/h ja autohan painaa 1430 kg.Ps.Lineupin korkein ja virtaviivaisin
     
  19. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Tuohan on todella hyvin!
    ps. kävitkö joskus 5-6 vuotta sitten hakemassa männät ja kiertokanget iisalamesta? Muistelen vaan, että joku partanen peloittavan näköinen Kuopion rakkari ne haki. Ja höpisi jostain kolkytluvun menopelistä.
     
  20. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Jos 327:a liikuttaa tuossa kuosissa -37 ponua noin ripeästi niin miten ripeästi se liikuttaa esim chevy kakkosta tai muuta sen kokoista :D
     

Kerro tästä muillekin!