Chevrolet 427

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja CevyAntti, 12.10.2021.

  1. Procharged Vette

    Procharged Vette 2nd gear

    Ihmettelen vaan miksi tehdä 427 SBC neljän tuuman iskulla kun samalla iskulla saa 454 SBC alakerran. Noita myydään joka puolella, summit, blueprint, jegs jne...
     
  2. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    It's the number brother,the NUMBER ;)
     
    SS-454, TimoT ja kuula tykkäävät tästä.
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    427 ja 454 on isolohkojen numeroita, pikkulohkon pitää olla 434! :p

    Oman rakenteilla olevan 434:sen tarina alkoi sattumalta, kun v8-marketissa oli pikku vaurion kokeneesta koneesta otettu 4" akseli myynnissä parilla sataa.
    Kuin tilauksesta seuraavaksi tuli v8-Markettiin myyntiin Antilta vain dynossa ajetut 4.155" männät 1" lakikorkeudella, ja hintakin oli vain 500 renkaineen.
    Seuraavaksi edellisten kaveriksi 6" H-veivit Us-Partsista 550e, enkä enää viitsinyt alkaa näitä vakiolohkoon kyhäämään, vaan samasta firmasta Dartin SHP lohko 2 tonnilla ja Edelbrockin E-210 kannet 1500e.
    Sopivat vähän käytetyt small base nokan ja roller nostajat ryöstin yhdestä 383:sesta, joka ei kyseisiä osia välttämättä tarvitse, vaan tulee toimeen ihan vakioympyräisellä nokalla ja tavallisilla nostajilla.
    Edellisten lisäksi on tietysti tarvinnut kaikenlaista pikkusälää ja apulaitteita, erilaisia koneistuksia ja melkoisen paljon osien sovittelua.
     
    -71 MoPar, SBChevy, Herje ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. CevyAntti

    CevyAntti 1st gear

    Visioita pukkaa. Moottorin rakentajia ei vaan ole kun kai se yksi löytynyt. Tääkin menee niin ku keskustelut yleensä. Ei tuommonen sb2 kyllä käyny mielessäkään kun en moista tienny olevankaan. 18 asteiset kannet kyllä jossain kuvastossa tullu eteen. Mutta joo ei tästä kovin eksoottista tule, jos tulee mitään. Kysellään kun ajankohta on sopiva.
     
  5. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Ja hinta oli?
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ai tän mun 434:sen, ei ole vielä valmis eikä ainakaan näillä näkymin myynnissäkään joten ei sillä ole hintaakaan..
     
  7. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Tiedä sitten millä matikalla lasket mutta mä lasken tästäkin keskustelusta ainakin 4-5 tollasen rakentajaa jo.
    Mutta toki meillä kaikilla on ne omat kriteerit millä se "rakentaja" määritellään.

    Ja sekin totta että yleensä monen mielestä se on helppoo ottaa hirmu osilla tehoa.
    Mutta kun ruvetaan ottamaan pienemmillä osilla lukua niin porukka vähenee.

    En tiedä kumpaanko sakkiin sitten kuuluisin.
    Esim 383sbc,rautakannet ja 9.9 ruttua.Weiand 2-tasolla ja 650 kaasari.
    210/218@.050 nokka
    600rpm tyhjäkäynti ja 18 elohopeaa alipainetta

    423hv@5300 ja 640nm@3900 Santalassa.


    Sanotaan nyt että toi 427 mitä mä rupeen nyt tekemään(arviolta Tammi-Helmikuussa)
    on ihan ajateltu huoleton vääntö runttaaja.
    Cruiseri,nautiskelu motti.
    Mutta Ärjyy ja jauhaa renkaat ihan ongelmitta.

    Huoltovapaa oli iso kriteeri motin tulevalla omistajalla.

    Dart SHP lohko
    Scat Takokampi
    Scat 6" veivit I-Beam Comp sarjaa
    Wiseco männät -18cc monttu,tulee 64cc kannella 10.5
    Nokka Hyd Roller 241/247@.050"
    .545"/.565" 1.5 vipoilla mutta saatan dynossa kokeilla 1.6 myös
    112lsa
    AFR 210 kannet
    Victor Jr imusarja
    Kaasari 750-850
    1 3/4" peltisarjat

    Sanoisin että tulee ihan kivat luvut :D
     
    Muokattu: 25.10.2021
    gm dealer ja valtope tykkäävät tästä.
  8. tapio.t

    tapio.t 3rd gear

    Laita suoraan isolohko jos kerran kuutioita haluat , olisi joutilaat 489 & 540 Merlin, 9 & 10 kiloa
     
    4d sedan ja tero79 tykkäävät tästä.
  9. max

    max Double Gearhead

    Vuosia sitten oli Chevy Hi Performance lehdessä Jeff Smithin tekemä juttu"406sbc vs.402bbc. Shootout".
    Molemmissa Worldin rautakannet,Sama Compin nokka arvoiltaan,Samat puristukset jne.identtinen motti.

    Isolohko ei ollut paljonkaan vahvempi vaikka siinä onkin venat viskottu sikin sokin kanteen.Canted valve kannen hyvyys on vaan hokema.
    Vartillla molemmat motit olivat Chevellen keulalla ja bbc voitti
    niukasti.
    Molemmat umpirauta motteja ja painoetu sbc:n hyväksi merkittävä.
     
  10. CevyAntti

    CevyAntti 1st gear

    Totta puhut. Kun laskee kaikki ne jotka sanovat tekevänsä moottoria. Omastasikin jo ekalla sivulla mainitset. Hakusessa oli ihan joku yritys joka noita tekee. Yksi ystävällinen oli privanakin, ei vaan tullu kysyttyä millä ajatuksella noita kasaa. Nyt oli tosin hommat jäissä muuton takia.
    En ehkä tajunnut että noi kaikki on mainoksia. Sattuuhan näitä.:)
     
  11. CevyAntti

    CevyAntti 1st gear

    Ei sovi tyyliin, isolohko. Hinnat kylläkin.
     
  12. CevyAntti

    CevyAntti 1st gear

    Voisin minäkin tuohon öljyjä vaihtaa. Hyd Roller nykysessäkin. Ja HEI. Siis aika vähän säätöä talveksi.
    Onko tommosen kustanus suurikin salaisuus?? Jos on niin privaatilla sitten.
     
  13. CevyAntti

    CevyAntti 1st gear

    Keveempi ja silti hävis. Ikävää kertoa tollasta pikkulohkon nimeen vannovalle.
     
    Fastback tykkää tästä.
  14. tapio.t

    tapio.t 3rd gear

    No tää oli vähän niinkuin tämmöinen kevennys kieli poskessa tänne sekaan. Oon mäkin teettänyt 383 motin hyvistä osista ja kaikki uutta ( 496 HP/ 675 nm) ja kybän sekin tuli maksamaan, että siihen kannattaa varautua.. Ps. On noi koneet kyllä silti myynnissä:D
     
  15. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Joku about vuosikymmen sitten noita 4” iskulla olevia std deck SBC 454:ia oli enemmän tarjolla, nyt on pääosin vain korkeadeckisiä ja 4.125” tai pidemmällä iskulla.

    Luulen että se 4.25” poraus 4.4” porausvälin lohkoon vaatii kuitenkin tosi hyvin valkatun lohkon ja sopivasti tuuria. Se 0.15” (~3.8mm) pyttyjen välissä on kuitenkin suht pieni matka.
     
  16. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Yv laitettu
     

Kerro tästä muillekin!