Chevrolet Caprice sedan 1984

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja HT, 11.2.2013.

  1. HT

    HT Gearhead

    Sinnehän se uusi syyläri solahti paikoilleen. Tai ei solahtanut vaan kenkälusikalla ujuteltiin. Sen verran koko kasvoi, että aiheutti hiukan säätämistä. Ilmastoinnin putket myötäilee vanhan syylärin mittoja, joten niitä joutuu hiukan taivuttamaan. Myöskään koko kenno ei sovi tuulitunnelin sisäpuolelle. Visko ja tuulitunneli poistuu ensi kesänä ja sähköflekti tulee tilalle.
    Edit: kone pyöritelty kuumaksi ja syyläri todettu toimivaksi.

    Tässä kuvaa mitä kaikkea on tullut purettua pois pellin alta. Vesipumppu tuosta puuttuu.
    https://photos.app.goo.gl/h7mbWhT9avWPgqxn6
     
    Muokattu: 6.10.2023
  2. HT

    HT Gearhead

    https://photos.app.goo.gl/szeuUXC78f6zoRk67

    Uusi syyläri saa kaverikseen uudet flektit. Visko lähtee tallin hyllylle. Ratrod34:n avustuksella on suunniteltu järjestelmä, jossa on kaksivaiheinen anturi, (alavesiletkuun) joka ensin kytkee flektit sarjaan = 25% teho. Ellei tämä riitä ja lämmöt nousee yhä, kytkee järjestelmä flektit rinnan = 100% teho. Flektit on spal valmistamia, imeviä. 160w/puhallin. Ilman pitäisi liikkua riittävästi ja luulen, että monesti riittää tuo pienempi teho. Anturin 1-kynnys on 80c-75c ja 2-kynnys 88c-83c. Lisäksi kabiiniin tulee kolmiasentoinen kytkin, jolla tarvittaessa voi kytkeä pakkosyötön, joko 25% tai 100%, tai pitää automaatti-asennossa.
     
    ASaari, LPV ja FeV-8 tykkäävät tästä.
  3. hevimies

    hevimies Gearhead

    mitenkä noiden flektien kanssa tuo ilmastoinnin kanssa toiminta?
    tuleeko toisenlainen kytkin joka ohjaa sitä vaiko ilman?
     
  4. HT

    HT Gearhead

    Alkuun ajattelin mennä ihan pakkokytkimestä. Ilmastointia ei tule juuri kaupunkipyörittelyssä käytettyä, koska luu pihalla. Maantiellä kun ac on päällä, niin siellä ajoviima hoitaa homman.
     
  5. hevimies

    hevimies Gearhead

    aivan. vaniin kun tuota flektittämistä pohdin niin ajattelin hoitaa asian kolmoiskytkimellä joka siis korvaa vanhan painekytkimen. tulee 2 lankaa lisää siihen ja sillä saa ohjailtua flektiä.
     
    Gary Grand ja HT tykkäävät tästä.
  6. HT

    HT Gearhead

    Hitaasti etenevä on projektini mun, mutta jotain taas. Sähköropeleille rakentelen alumiinista kehyksen, että saan jäähdytystehon koko syylärin alueelle. Levy tulee parin sentin päähän syyläristä. Käytän 1.5 mm alymiinilevyä, johon tulee reunoille ja keskelle alumiiniset L-listat vahvikkeeksi. Näihin lisäksi tiiviste, että saadaan ilmatiiviiksi.

    https://photos.app.goo.gl/L8Tmm1bKXuGofKRcA
     
    Arkkumies ja Herje tykkäävät tästä.
  7. HT

    HT Gearhead

  8. HT

    HT Gearhead

  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  10. HT

    HT Gearhead

    Syyläri kehyksineen ankkuroitu autoon. Ratrod34 suunnitteli toiveideni mukaisen flektinohjausjärjestelmän, jonka muutaman hikisen illan jälkeen sain toimimaan. Testikäyttöä tallissa. Tyhjäkäynnillä lämmöt vähitellen nousi ja n.205 F (96 C) näytti lämpömittari, kun low teho käynnistyi. Se tiputti lämmöt n. 200F (93 C). Sen alemmas ei jaksanut low teho lämpöjä laskea, joten paikallaan ollessa jäi low-teho pyörimään. Jos olisin lähtenyt ajelemaan, olisi ajoviima varmaan jäähdyttänyt sen verran, että flektit olisivat sammuneet. Paikallaan kaasuttelemalla ei high-teho käynnistynyt, koska lämmöt pysyi paikallaan 200 F. Sitten, kun napista laittoi high päälle, alkoi lämmöt vähitellen laskea.

    Sitten, kun ajelemaan pääsee näkee miten lämmöt oikeasti käyttäytyy. Luulisin, että termari ja anturi on suhteellisen oikealla mallilla. Luulen, että ajoviima pitää lämmöt alle 200F, eikä flektit ainakaan maantiellä käynnisty.
     
    Kustom STW, teippi-mikko ja leivonharri tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!