Chevrolet Impala 1967

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja tzampy, 21.3.2017.

  1. tzampy

    tzampy Gearhead

    Tulipahan palattua harrastuksen pariin parin vuoden tauon jälkeen. Lauantaina tuli tehtyä kaupat vuoden 1967 impalasta.

    Ensimmäisenä pitäisi etsiä kojelaudan korjauspala ja etsiä syy miksi valot ovat kateissa.

    Sitten tuulilasi, takalasi, säkillinen polttimoita, ovien tiivisteet kattoverhoilu, penkkien verhoilut sekä maski ja etuvalojen kehykset. Jos edellä mainittuja osia löytyy niin tarjoa rohkeasti.

    https://tzampy.kuvat.fi/kuvat/

    https://kellari.vip/index.php?topic=1779.new#new

    tarinaa myös tuolla kellarin puolella
     
    Muokattu: 1.3.2021
  2. LPV

    LPV 3rd gear

    Kuvia?
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Impalaan 454 motti,ja siitä tulee välittömästi todella kova rauta!
     
  4. dr.drunkenstain

    dr.drunkenstain 1st gear

    Ilmeisesti tämä on se yksilö joka oli etelä-savossa myynnissä?
    Kattoverhoilua löytyy jopa ihan rock-autosta, lauantaina tarkastin tilanteen ;)

    Ja vaikeammissa osapuutteissa auttaakin sitten
    https://www.impalaparts.com/

    Nii ja laseja kannattaa kysyä kuttilan autolasista, teettävät vaikka mittatilauksena harrasteautoihin, järkihintaan.
     
  5. tzampy

    tzampy Gearhead

    Juurikin tämä punkaharjun yksilö. Joo tuulilasista tuli kysyttyä tarjous jo tuolta, mutta on kojelauta vielä niin hapan ettei lasia saa paikalleen.

    Jostain kun löytyisi johdotuskaavio tuolle autolle niin helpottaisi sähköjen tarkastusta. on näköjään jokunen kylän yleis sähkäri käynyt tuota soppaa hämmentämässä. :D

    onhan tuossa tuota työmaata aika paljon.. mistähän sitä sitten alottaisi :D
     
  6. tzampy

    tzampy Gearhead

    mitenkäs tänne foorumille onnistuu kuvien linkitys?
     
  7. dr.drunkenstain

    dr.drunkenstain 1st gear

    Jollei mitään museo peliä ole tekemässä niin kannattaa harkita jos ostaisi tuollasen trade-partsin myymän yleissähkösarjan, hintaa oli muistaakseni noin 250. Viime kesänä tuollaisen asentelin vanhaan caminoon, ja ehkä tänä kesänä sitten impalaankin. Mukana yksinkertaiset ohjeet missä neuvotaan lyhenteiden tarkoitus, ja itsejohdonkin pintaan on painettu mihin johdon on määrä mennä, joten onnistuu sähköön sen enempää perehtymättömältäkin.
     
  8. tzampy

    tzampy Gearhead

    Ei tuosta ole mitään järkeä museopeliä köydä vääntämään, tuo voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Täytyykin tutkia hiukan tuota. Vielä kun selviäisi miten pyyhkiän varret saisi booreiltaan irti, ei olisi vinkkiä heittää? :D
     
  9. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    1. Suihkaise pyyhkijöiden akseleihin CRC:tä tms.

    2. Juo olut.

    3. Napauta pyyhkimen varren kylkeen vasaralla.

    4. Nosta pyyhin pois.
     
    Rotten, Herje ja Roberto tykkäävät tästä.
  10. tzampy

    tzampy Gearhead

    Eikö noissa ole jokin lukitus kuitenkin?
     
  11. mikke88

    mikke88 Gearhead

    Siinä booreilla on lukitusura. Semmonen pieni peltilirpake siinä varressa lukittee sen siihen uraan, hiukan vaikka ruuvarilla siittä vääntää niin pitäs lähtee.
     
  12. tzampy

    tzampy Gearhead

    Päällisin puolin ei ainakaan näkynyt missään lirpukkaa. Noh täytyypi huomenna valoisan aikaan tutkia lisää.
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tuossa kuvan autossa oli mutteri siinä akselin päässä. Oletin että Impalassakin olisi, ja että ne olisi jo irti.
     
  14. tzampy

    tzampy Gearhead

    Pyyhkiän varsia tutkittu ja nämä pelti klipsit jotka varsissa on lukitteena ovat vaurioituneet. Ilmeisesti lukitusta ei pääse tällä hetkellä vapauttamaan niin luultavasti joudun rikkomaan varret että ne saan pois.

    Moottoriin tuli vaihdettua pari rikkinäistä tulpan johtoa ja ne tulpat jotka pääsi vaihtamaan. Lopputuloksena auto käy heikkoa tyhjä käyntiä, kun aikaisemmin ei kestäny käynnissä ollenkaan.

    Auton käynnissä outoa on se että käy hyvin tyhjää, mutta ihan kuin jokin sylinteri heräisi henkiin taikka putoaa pois kesken käynnin. Yskäisee oudosti kesken käynnin.
     
  15. tzampy

    tzampy Gearhead

  16. pesälä

    pesälä 2nd gear

  17. tzampy

    tzampy Gearhead

  18. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    Nuohan on a-body osia,eikös -67 impala ole b-body?
     
  19. tzampy

    tzampy Gearhead

    Mie oon kyllä luullut sen olevan a-body. Tämän takia juuri kysyin kun en ollut varma.
     
  20. S.L

    S.L Double Gearhead

    Kyllä se B-body on, vähän luulen että siihen ei tuollaista korjauspalaa ole saatavilla lainkaan.
     

Kerro tästä muillekin!