Pistää sinne puhaltaen ilmaa koko ajan. Esim. sellasella vanhalla imurilla, johon saa letkun puhalluspuolelle, tai reilusta kompurasta letkulla.
kiitos vinkeistä, tarkennetaan sen verran että meinasin vanhan täyttöputken katkaista puukkosahalla ja sitten uuden putken liittää vain silikoni letkulla ja klemmareilla
Tuki joku trasu eli rätti katkaisukohdan alapuolelle. Sahaa poikki ja imuroi trasun päältä metallihilut pois. Sen rätin voi vaikka kastella ja vääntää kuivaksi niin ei mahdolliset kipinät ja kaasut pääse yhtymään...
Mikäli käytössäsi on tämäntyylinen pakoputkien katkaisemiseen tarkoitettu väline, niin sillähän varmaan saisi tankinputkenkin poikkaistua, eikä varmasti tulisi paljon "mujuakaan". https://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Autotyökalut/Pakoputkisto/866/Pakoputkileikkuri+35-64+mm+Kraftmann/4278 Mutta ei sitä tuon vuoksi hankkia kannata, anna mennä puukkosahalla vaan.
Tänään sain bensatankin pannat ja kiinnikket valmiiksi, seuraavaksi tankki vielä kerran irti maalausta varten. Kaasuttimeen tuli laitettua korjaus-sarja, mutta huomasin ettei kaasuvivustolla ole toisio kurkkuihin minkäänlaista linkkiä? Kaasuttimen vastakkaisella puolella on joitakin ryypyn hiluja jotka on lukittu auki, Mutta siellä on myös alipainekello joka liikuttelee toisio kurkkuja. Kaasuttimista kun en hirveästi ymmärrä niin onko mahdollista että toimisi normaalisti tuolla alipainekellolla ilman linkki vivustoa kurkkujen välillä? Kaasutin on Holley 4160
Bensatankki sai toiselle puolelle uuden maalin pintaan ja sähköt tuli kytkettyä konehuoneen läpivientiin takaisin. Huomenna olisi tarkoitus ilmata velipojan kanssa jarrut. Tuli hankittua Gragar blade vanteet pitkän nettimarkkinan tarkkailun jälkeen.
Perkele kun välillä vastustaa tämä harrastaminen. Takajarruille saatiin neste liikkumaan heti ensiyrityksellä mutta edessä ei lähde neste liikkumaan kirveellekään.. putket kun käytti irti letkun päästä nestettä tulee kyllä mutta ei kierrä jarru sylintereiden läpi ollenkaan.. männäthän siellä luultavasti on jumissa.. Se niistä "juuri remontoiduista" etujarruista jotka tuohon viime syksynä ostin.. Pikku juttu mutta vituttaa niin saatanasti.. pääsylkkäkin hörppäsi ilmaa viime metreillä..
Katso kuitenkin ettei ole letkut turvonnut umpeen. On sellaistakin tavattu aikansa seisoneessa härvelissä.
Molemmat etuletkut on vaihdettu, kun vanhat olivat pykineet. Samanlaiset oireet olivat tuossa käyttö autossa, männät jumissa ja ei ilmaantuneet millään.
Etupyöriin vaihdoin jarrusylinterit, molemmissa männät jumissa, pitää herkistellä ja laittaa hyllyyn jemmaan, Tankki sai värin toisellekkin puolelle sekä sisälokareiden maalausta aloittelin tänään. Imusarjaan jouduin tekemään yhden helicoil korjauksen. Yksi vanne kävi auton alla sovituksessa, renkaat noihin joudun vielä vaihtamaan sekä hankkimaan uudet pultit ja keskiökupit
Jälleen päivä tallilla, jarruissa taas takapakkia, pääsylkkä laskee nestettä takapiiristä etupiiriin. Sisälokarit&lokarit sain paikalleen tänään, pitää sovittaa vielä konepeltiä ja varmistaa että kaikki on suorassa. Muutama foto Tässä kuvassa lamppujen alla näkyvä alapelti näytti olleen vinossa, en muista oliko jo purkaessa mutta saa nähdä kuinka loput keulan osat käyvät paikoilleen.
Kävin puolentoista kuukauden tauon jälkeen etsimässä hiukan motivaatiota ja oikein kovasti kun etsi niin kyllähän sitä sieltä löytyi, saatiin velipojan kanssa jarrut ilmattua ja paikkasin samalla takanta sisälokasuojien välisen sauman, ensi viikko menee töissä/koulutuksissa mutta sitä seuraavalla viikolla olisi tarkoitus koittaa saada moottori käymään
Tänään tuli uusittua hiukan sähköjä auton etupäähän ja kokeilin nouseeko savua kun akun kytkee kiinni, noh ei noussut savua eikä kyllä tapahtunut paljon muutakaan.. etuvalot sain myöhemmin pelaamaan sekä puhaltimen sekä hätävilkut ja jarruvalot. Startti yritys mutta ei elonmerkkejä, kun pääsin kotiin huomasin sähkökaaviosta että starttin heräte kulkee myös sulakkeen kautta, noh huomenna on päivä uus..
Sulakkeet olivat ehjät mutta joku perkele oli kojelaudan alla temutessaan irroittanut startin heräte piuhan virtalukon pohjasta.. Noh ajattelin lisätä litkut koneeseen ja yrittää konetta käyntii mutta syyläri oli erimieltä.. kusee kaiken suoraan lattialle, tilasin rock autosta uuden kolme rivisen alumiinisen kun sen niin edullisesti sai. Kunhan syyläri saapuu koitetaan starttausta uudelleen.