Chevrolet k5 blazer

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja tappokinnas, 4.8.2008.

  1. CFirelake

    CFirelake 1st gear

    Kysytäänpäs tässä topikissa...

    Kuinkas suuri työ on tehdä korinvaihto blazeriin? Oma on niin surkeassa kunnossa (kaikialta ) pelleiltään, eikä suurempiin hitsaus/ruosteenpoisto/maalaamis töihin ole valmiuksia että on mietityttänyt tuokin vaihtoehto; jos siis jollakin olisi tarjolla hyvä kuntonen kori.

    Onko automaatilla tai manuaalilla olevissa blazerin koreissa eroja? Entä sähköikkunat tai käsin veivattavat? Mitäs kaikkea muuta huomioitavaa on?

    Ja mitä kaikkia ongelmia tulisi katsastuksen ja lakien suhteen?
     
  2. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Tietinkin siinä "uudessa" korissa on oltava paperit. Korikehikko syö 22%, ja jos vielä ovet ja takaluukun vaihdat niin niistä menee yhteensä 5% (ovet 2%/kpl ja luukku 1%), koska jos kori on niin huono että haluat sen vaihtaa niin todennäköisesti muissakaan peltisosissa ei ole kehumista.

    Linkin takana osaluettelo http://tinyurl.com/8aqz37

    Katsastuksessa oltava luotettava selvitys vaihdetuista osista ja kuitit.

    Kori on sama auto/manuaali. Korissa on paikat johdotuksien läpivienneille jos ovi on varustettu manuaalisella ikkunalla ja lukolla, tarvii vaan porata reikä.

    Ja itse vaihtotyö; keulan pellit pois, rattiakseli, jarruputket, kaikki letkut ja johdot, ja taisi olla kuusi pulttia joilla kori rungossa kiinni. Sitten vaan nosto ja runko rullaa alta pois. Helppoa :lol:
     
  3. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Onkohan siinä käytännössä mitään järkeä alkaa muutoskatsastamaan ja todistelemaan sitä sun tätä, jos osat vaihdetaan samanlaisiin, mutta ehjiin. Eihän sitä kukaan mistään näe, mitä on vaihdettu. Vaihtaa vain tyyppikilven vanhasta korista uuteen.

    Toisaalta, jos se on kiellettyä ja haluaa varmistua siitä, että on puhtaat jauhot pussissa, niin sitten käy prosessin läpi ja tulee prosentit otteeseen. Kannattaa kuitenkin tutkia ennen tuota, ettei autoon ole vaihdettu jo ennestään esim. tekniikkaa ja voimansiirtoa.

    Iso hommahan tuo korinvaihto kyllä varmasti on, mutta kannatettavaa, jos runko on hyvä. Hyväkuntoisia koreja voipi kyllä olla vaikeampi löytää.. On noita varmaan jonkun verran tuotu varaosiksi Amerikan kuivilta alueilta.
     
  4. CFirelake

    CFirelake 1st gear

    Jep. Täytyy vähän miettiä eri vaihtoehtoja ja tehdä kustannusarvioita.

    Paljos muuten ammattimiehet ottaa palkkaa ruostekorjauksista? Osaisko joku antaa osviittaa...
     
  5. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Saako suomesta 6.2l diesel blazeriin uutta tankkia?
     
  6. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

  7. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Mahdollisesti. Sori tyhmyys ja laiskuus :oops:
     

Kerro tästä muillekin!