Chevrolet Suburban 6.5 td

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja elky_^^, 5.10.2006.

  1. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    Jeeps kertokaan nyt joku viisas ja mielellään tietoa omaavat (omistajat/vanhat omistajat) eli mitä tollanen vekotin vie löylyä ja mitä tommosen 6.5tyyrbökiiselin muut käyttö kulut maksaa vakuutukset verot jne jne ?? kun ajattelin että tollasen ostaisin käyttöautoks.
     
  2. freeride

    freeride Gearhead

  3. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    Noista nyt ei oikein saanu vastausta tohon kulutukseen...8,3-27 l hmm aika asiallinen haarukka... viat on kyllä tiedossa enkä pidä niitä juurikaan ongelmana.
    mutta kulutus ja vakuutukset ja diesel vero kiinnostaa.
    Eli meneekö pienimpään diesel vero luokkaan kun kyseessä on kuormaauto ??

    eli tarkotuksena olis ostaa pitkäkattonen 95-> 6,5tdi+aut. 4x4 subbari.
    et jos jollain kokemusta niin olisin kiitollinen vastauksista.
     
  4. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    jaa-a vai kokemusta 6.5td?kansipahvit jo vaihettu,pumpun boxi vaihettu,etu pyärän laakeri vaihdettu 800e,ei uskalla lähtee mihinkään pitkälle ettei rupee nykii ja sammu kesken ajon tai liikennevaloihin,siks muija ajaa suburilla kun se on perhe äitien koulukyyti auto ja mä dodge ramilla 8) .
     
  5. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    niin ja kato vakuutus hommat tarkkaan kaikki ei korvaa kuorma auton hinausta ja se maksaa!!!
     
  6. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    minkä ikänen toi sun vehkees on ja paljo sillä on ajettu ?? laitoitko siihen sen alkuperäsen boxin suoraan siihen pumpun kylkeen vai sen tarvike boxin mikä laitetaan "johonkin" muualle kylmempään paikkaan ?

    Kun ei nyt oikein ymmärrä et miks kellään on subbareita kun kaikki haukkuu ne aivan paskaks täällä.. kun niitä kuitenkin ajossa näkyy olevan ja myytävänäkin melko paljon.

    Hmm onko kukaan funtsinu et saisko siihen laitettua jonkun muun syöttö pumpun jos noi orkkikset on niin paskoja mitä kuuluu ?

    Niihinhän on uudesta lähtien laitettu takuina tehdas korjattuja pumppuja joissa toi vika lienee.... onko kellään kokemusta UUDEN pumpun kanssa ajamisesta...
    Tehdas kun ei kuitenkaan pysty penkissä toteen sitä vikaa mikä niissä on joten sinne laitetaan korjaus sarja joka ei korjaa sitä kyseistä vikaa ja ettepääin...!!! Tartteeko sitä mielenkiinnosta ostaa sellanen... koska kyllähän siinä pumpussa/boxin asettelussa on joku vika.... ja pakkohan sille on jotain pystyä tekeen....

    ALKAAKKO VEISTÄÄN PUUKOLLA PUUSTA YDINVOIMALAA ??
     
  7. tst

    tst Gearhead

    Tarvikeboksi?
    Alkuperäinen uusimmalla numerolla oleva boksi auton keulalle johtosarjalla +jäähdytyssiili ja piitahnaa väliin ja siirtopumppu pelaamaan aina kun virrat on päällä.Kaikki ongelmat loppui siihen.
    Jos boksin laittaa pumpun kylkeen en minä ainakaan tohtisi lähteä yhtään mihinkään,kun ei 3km:n työmatkaa tahtonut perille päästä.
    Sitä pumpun valosilmää ei saa siirrettyä,siksi sen siirtopumpun pitää pelata ja jäähdyttää pumppua.Auton meno kun ei tyssää siirtopumpun hajottua,ajattelinkin juuri että hytissä saisi olla jokin valo tai mittari mistä siirtopaineen näkisi.
     
  8. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    asento!joo sanan säilä heilu aika terävästi ku otin vähän hapanta :oops: eli auto on vm95 ja maileja on n.173000 ja rapiat päälle,boxi on imusarjan päällä oma johto riittää ja hermot meni ku kaikki viat tuli vähän niinku samaan aikaan ja siks niitä on paljon myytävänä ku ei niitä saa myytyä :wink: ja se geeämmän tuotos on meillä vain ku muija tykkää ja uskaltaa ajaa sillä... 8)
     
  9. markiisk

    markiisk Gearhead

    No eiköhän mene hieman liioittelun puolelle. Vaihdoin (vaihdatin) "Hartolan miehen" korjaaman syöttöpumpun & PMD-boxin 1,5v sitten ja Boxikin on alkuperäisellä paikallaan. Mikäänlaisia ongelmia ei ole ollut sen jälkeen tällä saralla. Hyvä ja luotettava auto se Subbe on. Rahaa siihen saa kyllä menemään kun ostaa jonkun tuonti vehkeen ja korjaa kaikki mahdolliset tyyppiviat (kokemusta löytyy :D ).
     
  10. markiisk

    markiisk Gearhead

    Ja vakuutukset aivan henkilöauto tasoa. Mulla liikene+täyskasko täysillä bonuksilla n. 400e/v. Kulutus liikkuu 15-18 l/100km. Mulla rekisteröity 8henk. K-autoksi. Mahtava tiloiltaan etenkin lapsiperheelle. Mutta myös kääntösäde mahtava :D. Ei käyttömaksua ja D-vero n. 100e/v muistaakseni.
     
  11. rauhala

    rauhala 1st gear

    pari vuotta ajettu 35000km eipä isompia ongelmia ole ollu autolla ajettu 340000.96 suburban. muistaa vaan tehdä normaalit huollot.matkassa oon päässy 11l kun rauhassa ajelee 90kmh.vakuutus 140e vuosi täysillä bonuksilla dieselvero 120e,boksi on alkuperäisellä paikallaan vaihdettu noin 3v. sitten
     
  12. oobee

    oobee 1st gear

    Missähä vakuutusyhtiössä teillä on vakuutukset, kun iffi ottaa pelkästä liikennevakuutuksesta , toki pienillä boonuksilla, mutta kummiskin, niin karvan vajaan tonnin vuodessa!!!!!!!!!!!!
    Ja siihen sit täyskasko noin 400 päälle!!!!!!
    Auto -94 6.5 td 4x4 Maastokuoma-auto ja 4 paikkanen...
     
  13. markiisk

    markiisk Gearhead

    Pohjolassahan vakuutukset on. Kun otin vakuutusta niin eipä olekkaan Subbe niiden listoilla. Jouduin selvittämään maahantuojalta Suben arvon uutena vuonna -94 suomessa (vastaava Pickup). Sitä kautta ne laskivat tietyllä ikävähennyksellä vakuutukset. Saattaa olla suuriakin eroja vakuutuksissa kun joka yhtiö "arvaa" auton arvon/vakuutuksen suuruuden :p
     
  14. buicksuper

    buicksuper Gearhead

    subbari ollut noin 5 vuotta, kulutus pyörii 15l paikkeilla vaikka lyhyttä matkaa ja ei mitenkään rauhallisesti ajele, pumpun boxi vaihdettu 2 vuotta sitten ja on edelleen alkuperäisessä paikassa. kulkee hyvin (euroopan moottoriteillä 140). tehot riittää. vasta kuskasin liki 3000 kg traileria ja pysty helposti ajaan 85 km/h ja gruise päällä..
    Tavaraa ja kyytiläisiä sopii kyytiin. Mitä huonompi keli ajaa sen parempi. lumisatessa ja pyryssä kun muut hiljentelee, niin ei muuta kun 4 veto päälle ja ohituskaistaa ohi. Morsiankin tykkää ajella talvella kun on huono keli.
    Ja on muuten turvallinen auto - pellit on sen verran kovaa tavaraa.
    En helpolla vaihda toiseen autoon..
     
  15. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    no toi vakuutusthan nyt riippuu aivan sairaasti missä asut esim. hämeenkyro tampere välillä voi olla jo 150 € eroo vakuutuksissa....
    noissa tuntuu olevan melkosesti eroja nois laitteissa... vai onko vaan käyttäjistä kiinni.....
     
  16. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    polttoaine kulut voi muuten johtua tosta teho erosta eli on kaksi versioo 6.5td stä 170/190 hepoo 1500/2500 2wd/4wd kulutuksessa huisi ero!
     
  17. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    no mä ajattelin kyllä tollasta 4x4:sta mut mul oli ajatuksena ihan tommonen 1500 eli eikö se oo toi 170hp ?? millanen vääntö noissa on ??
     
  18. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    en oo ihan varma tosta hommasta mikä on mikäkin mut näitä teho versioita on olemassa ,täytyy tutkia,väännöstä en tiä..t:cummins....
     
  19. freeride

    freeride Gearhead

  20. eno

    eno Gearhead

    Noissa freeriden linkeissä mainitaan puristussuhteeksi 19.5:1, mutta itse oon törmänny jutuissa joissa kehoitetaan välttämään ahtojen yletöntä nostoa, arvoon 21.3:1

    Mistähän moinen ero johtuu,vuosimallista?,hd/normal ?
     

Kerro tästä muillekin!