Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Kyllähän toi ihan peltikopalla on joo. Meil on 0v, 2v, 5v, ja 7v muksut (mulla vissiin ollut tekemisen puute..) eikä niitä ole hirvittänyt tolla kuskata. Päinvastoin ollaan vaimon kanssa oltu sitä mieltä että pikkukindereillä lapsiaan kuskaavat pitäis haastaa oikeuteen tapon yrityksestä. On ihan oiva peli ollut perheautona, ongelmana vaan on se että jos meinaa Trans Sportin vaihtaa johonkin, ei meinaa löytyä mitään vastaavaa tilalle. Täys poka päällä mahtuu takakonttiin yhdistelmävaunut renkaita irrottamatta. Koittakaas Vojageilla sama :rotfl: (huollon sijaisautona oli grandi vojakki, ahdas peli jos letukkaan vertaa)
     
  2. JB73

    JB73 1st gear

    Kiittäen vastaa hän! Tässähän taitaa nyt olla sellainen vaara,että joutuu alkamaan hirmu kädenväännön kauppiaan kanssa :D
     
  3. tojota?

    tojota? 1st gear

    Voin kans suositella perheen kuljetukseen 1v. 3v. 10v. ja 12v lapset ja 4v. rottweiler + tuplarattaat mahtuu helposti.
    Siitä kulutuksesta voidaan olla montaa mieltä, meillä meni 19 L/100km 1,5 tonnin asuntovaunun kans...
    Normaalisti noin 11-12 L/100km.
    Tosin meillä kans käyntihäiriöö, (tyhjäkäynnillä alkanut "jyrryttää" hassusti, varsinkin vaihde päällä paikallaan ollessa.
    EGR-venttiiliä tai EVAP-venttiiliä epäilen, ei oo kerinny viä tarkemmin tutkiin.
    (Aattelin peltilätkällä tukkia koko EGR-paskan ja kattoo mitä totee)
    Moottorinvikavalon silloin tällöin palamista on tutkinut jo 2 edellistä omistaa.
    Tulpat, ilmamassa mittari ja jotain muuta (en tiä mitä) on vaihdettu.
    Vikakoodeina

    P0441 - Evaporative Emission Control System Incorrect Purge Flow
    Ja autocomin testerin suomennos kukkanen
    "Haihduttavan päästönohjausjärjestelmän väärä puhdistus virtaus"

    P1655 - EVAP Purge Solenoid Control Circuit
    P1870 - Transmission Component Slipping
    Näitä kahta autocomi väittää "valmistajalle ominainen"
     
  4. JB73

    JB73 1st gear

    Joku tuossa aiemmin mainitsi, että löytyis omistajan käsikirja.
    Jos jollakin sattuu löytymään sähköisena -98 malliin niin kiitollisena vastaan ottaisin!
     
  5. mhahto

    mhahto 1st gear

    2000sen käsikirja englanniksi pdffänä löytyy.
    Meillä 8,12 ja 13 vuotiaat muksut, koira ja jänis. Kaikki mahtuu mahtavasti matkalle mukaan. Toivottavasti ei koskaan tarvi vaihtaa 8)
     
  6. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Juoni tiivistyy.. kävin just OBD luennassa. Ei yhtään vikakoodia. Reaaliaikainen luenta kertoi sytytysennakon olevan 1:s pytyssä 17!! tyhjäkäynnillä. Mitä lie kaasua polkastaessa :odroll:
    1:s lambda näyttäis olevan OK, lukema seilaa komeasti. Sitten, 2:s lambda ei seilaakaan?? Kysymys onkin, notta onko noi lambdat tasavertaisia vai 2 orja? Jos noi on tasavertaisia, aiheuttaisiko toi kakkos lambda ton sytkän ennakon? Map oli jotai 36pascalia tyhjäkäynnillä, onko Ok? väärä map arvohan nostaa kans sytkäennakkoo. Map-anturia en ole vielä mitannut, se kun on niin paskassa paikassa. Maf, Mat ja Tps on kaikki mittaamalla ehjäksi todettuja. Myös Tci venttiili tuli tsekattua vaikkei suoranaisesti vikaan liitykkään. Nyt sitten omana pääepäiltynä on toi kakkos lambda, osaisko joku sanoa mistä sen löytää? Toinen epäilty edelleen on Map, mutta jos joku osaa sanoa tosta arvosta jotain niin se kenties karsisi epäilyä.

    HELP! HJÄLP! APUVA!!
     
  7. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Kakkoslambda paikallistettu, irroitettu ja kierretty koko fucking lahti sen kanssa, ei löytynyt keltään hyllystä. Mistäs tommoisen nopeiten tilais?
     
  8. mejole

    mejole 3rd gear

    kun irroitit kakkoslamdan, niin huomasit varmaan, että se sijaitsee katalysaattorin jälkeen.. Eli testerissä sen arvon ei kuulukkaan muuttua, jos katalysaattori on kunnossa.. Eli luultavimmin se kakkoslamda oli alunperinkin ehjä..
     
  9. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Just näin on. Rupee vaan olemaan vissiin itelläänkin nuppi jumissa tän asian kanssa, kun en itsestään selvyyttä tajunnut. Ja koska se arvoa antoi testerille, on se siis tod.näk. ehjä. Huomenna Map:in kimppuun.. Osaisko joku sanoa jotain tosta Map:n antamasta arvosta, 36 tyhjäkäynnillä?
     
  10. J.J

    J.J Gearhead

    36 on ihan ok Map arvo. Ota ilmamassamittarin liitin irti ja kokeile pätkiikö auto silloin.
     
  11. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    En muuta osaa sanoo kun että mulla se on siinä 36-40 tyhjäkäynnillä.
    Ja tuo sytkäennakko on 20 tai alle.
    3.1 V6 -97, ei tosin Transu mutta noista arvoista kuitennii.
     
  12. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Heti piti mennä kokeilemaan. Ei muutosta, pätkii..
    Ohimennen huomasin että jarrun pumppaaminen vaikuttaa tyhjäkäynnillä olennaisen huomattavasti. Pari kertaa sain jopa padan sammumaan kymmenellä nopealla polkasulla. Jo 3 pitkää nopeaa polkaisua pistää kierrokset soutamaan ja valot himmenemään. Jarrutehostin ei kuitenkaan pidä mitään suhina ääniä, ja kaippa alipainevuoto näkyisi tossa Map arvossa. ÄÄH, NUPPI SEKOAA.. Se joka ton auton vian keksii tienaa VIINAA!!!
     
  13. mhahto

    mhahto 1st gear

    mielenkiintoinen ongelma, harmi kun olen absolutisti, niin ei jaksa pähkäillä :wink:
     
  14. sbf

    sbf Gearhead

    Koitas vaihtaa puolien ohjain.se on se palikka johonka tulee 2 pistoketta ja puolat kiinni.sijaitsee koneen takimmaisen venttiilikopan päällä eikä pitäis olla edes järin kallis.voipi oirehtia lämmetessään juuri noin.Niin,eikä välttämättä jätä vikakoodeja eikä muutakaan obd dataa näkyviin.
     
  15. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Onks toi ohjain kuskinpuolella, puolien päässä, näyttäisi osittain menevän puolanipun alle?
     
  16. sbf

    sbf Gearhead

    Just se.
     
  17. 5EISKA

    5EISKA 1st gear

    Juuri kamppailin samanlaisen vian kanssa broidin Opel Vectrassa -99, ei meinannut kiertää yli 3500-4000 alkoi pätkimään ,mutta hitaasti kaasulla meni yli. Kaikkia antureita ja vitkuttimia mitattiin ja epäiltiin mutta vika löytyi polttoaineen suodattimesta! Suodatin irti niin oikeen helinä kävi eli fyysisesti rikki. Kannattaa kokeilla, ei antanut opelikaan vikakoodeja eli "mekaaninen vika". Niin ja mulla on toi takimmainen lambda-anturi tossa hyllyssä (ostin joskus turhaan, oli aika arvokas muistaakseni 150e)
     
  18. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Kyllä itekin olen tuota suodatinta epäillyt, mutta ei sovi siinä mielessä kuvioon, että pätkiminen tulee AINOASTAAN kun kone on lämmennyt normilämpöihin. Kylmänä/ viileänä saa käskyttää mielin määrin, hyvin kulkee. Ja kylmänähän bensaakin virtaa enemmän, joten tukkeutuneen suodattimen luulisi oireilevan jopa enemmän kylmänä?
    Tänään iltapäivällä vaihdan sytytysmoduulin ja puolat, saas nyt sitten nähdä kuinka jätkän käy..
     
  19. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Empäs vaihtanutkaan puolia ja sytkämoduulia. Matkahuolto mokasi ja pakettia ei tullutkaan. Onneksi en luota keneenkään nykyään niin en purkanut autoa valmiiksi, pääsee sillä nyt nilkuttaen kumminkin liikkumaan.
    Perhana kun jurppii, olisin käynyt kamat hakemassa sieltä autolla ite tänään, mutta kun niin lupasi että tulee iltapäiväksi matkiksella.. :poff:
     
  20. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Valoautomatiikka

    Onkos muuten kukaan tutkinut millä saisi palautettua Transuun alkuperäisen valoautomatiikan, että päivällä polttaa parkkeja ja kun tulee hämärää syttyy ajovalot automaattisesti? Tohon kun lisäisi normaalit huomiovalot parkkien kaveriksi niin olisi laillinenkin.
     

Kerro tästä muillekin!