Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. wilburi

    wilburi Gearhead

    Jos täältä löytys apuja ...
    Kun runkoon pitäs pätkä vaihtaa ja ne kaikki poikkituet ja iskarin korvakkeet on ns niitillä kiinni niin saako ne niitit rälläköidä auki ja vaihtaa pultteihin
    Olis vaan niinpaljo helpompi tehä .
     
  2. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Pakkohan ne on, miten ne muutenkaan vois vaihtaa. Muistaa vaan jälkikiristellä pultit aina välillä.

    Amerikan foorumeilla kehuvat että paineilmataltalla lähtee kaiken helpoiten niitit irti. Mulla ei tullu ku naarmuja niihin mutta en mä kyllä lidlin 7e paskalta muuta odottanutkaan. Rälläkkä-polttoleikkaus-poraus oli niin saatanan perseestä että suosittelen kyllä vaikka lainaamaan jostain kunnollisen taltan.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noi on ihan tarkoituksella niitattu eikä pultattu. Niittisauman kuuluu "elää" pikkasen enkä niitä pulteilla korvais vaan uudet niitit.
     
  4. Morbidelli

    Morbidelli 2nd gear

    Niitit olisi parhain tapa kiinnittää takaisin runkoon osat, mutta kotioloissa vaan niin vaikeaa...
    Iskarin ja jousen kiinnikkeitä olen kiinnittänyt ruuviliitoksella ja ainakin vielä on pysyny kiinni. Laittaa mahdollisimman reijäntäyteiset ruuvit tai jopa hieman poralla suurentaa, että saa mahdollisimman nihkeästi menemään.
     
  5. wilburi

    wilburi Gearhead

    Mistäs uusia niittejä sitte kannattas metsästää ja mahtaa olla homma saada ni kii kotikonstein .
    Mutta saako siellä olla myös pulttikiinnityksellä leimalla ?
    Että taltalla lähtis helpoiten tarttee kokeilla kuhan aika koittaa
     
  6. Morbidelli

    Morbidelli 2nd gear

    Eipä katsastuksessa mitään ole ruuviliitoksista huomautettu, mutta ei se välttämättä tarkoita, että asia on ok.
    Jostain youtubesta kattelin kerran kun amerikan Joe irrotteli niittejä konetaltalla, meni kuin juustoon ja niittien kannat lenteli vauhdilla. Itte kokeilin sahkökäyttöisellä piikkauskoneella, niin en saanu yhtään irtipoikki.
     
  7. jake81

    jake81 3rd gear

    En vaan löydä oikein mitään tietoa/ käyttäjä kokemusta noista. Laitoin s.postia tohon firmaan ja vastauskin tuli, "The aftermarket bare block castings are cast in Canada as a high quality
    aftermarket equivalent to the GEP OptimizerT cast by GM in Brazil after
    2004. The block is made to not crack anymore, we have had no cracks with
    these blocks. The installed cam bearings are by MAHLE. The block is machined
    to be assembly ready (once all the oil directors are installed by end user)
    and will just need a cleaning before assembly." Mitä mieltä??
     
  8. ville400

    ville400 2nd gear

    laita vähän kovemmat pultit ja 3-4cm liian pitkät ja putken pätkä mutterin alle niin saat joustoa liitokseen, niin tehdään ainakin joskus kuorma-auton runkoissa
     
  9. wilburi

    wilburi Gearhead

    Tarviikos siinä olla kuin paljo joustoa kun muutenkin tuntuu että ois veltto ku spagetti koko auto
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sen takia sitä joustoa pitää olla ja tota "putkitaktiikkaa" käytetään esim vaihdetoosan kannattimien pulttiloissa.
     
  11. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Ai sitä vartenko ne on noissa jakolaatikon palkeissa ne 2" palikat http://farm8.staticflickr.com/7160/6479156769_729d47e183_b.jpg
    Budjettikorotussarjoissa monesti neuvovat että vakiona löytyvät palikat pitää vaihtaa rungon ja kannattimen väliin (=parempi kulma kardaanille). Niin oonkin ihmetelly miks siellä semmoset ylipäätän on.

    Mulla on kyllä pulteilla jousen korvat kiinni... Ei tässä nyt muu auta, pakko rakentaa täys exocage ettei pääse runko joustamaan ja akselit irtoamaan.
     
  12. Morbidelli

    Morbidelli 2nd gear

    Jos tohon putkenpätkälinjalle lähtee, niin vaatis sopivaa ainesputkea ja sorvin että tulisi hyvät. Ellei sitten jostain löydä valmiina sopivia pätkiä.
    isot mutterit putkenpätkien korvaajana ei näytä hyvältä.
     
  13. pjtk

    pjtk Gearhead

  14. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Ei oo liikaa tietoa annettu. Facebook kuvista kaivelemalla sai selville että Sisu 49 CR koneen laittaneet, datalehdista en kyllä tuollaista löytänyt mutta vois olla 49 CTAG. 530kg ja 128kW@1500rpm. Ihan ok mutta joku vitsi nelisylinterisyydestä tähän.

    https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://agcopower-com-bin.aldone.fi/@Bin/04b03dd99e1cb0551f34e9e8caa79bae/1472559073/application/pdf/1765724/Gensets_land_%20web.pdf&ved=0ahUKEwi4nonEzOzOAhUJFCwKHdR2CmcQFggdMAE&usg=AFQjCNG-Yla7vMpW3H2ap49nBImnQVq4tQ&sig2=np06P6KF83yFnjWjjEtr5Q

    E: laitoin kyselyä hinnasta ja mihin voimasiirtoon sovittaneet
     
    Muokattu: 1.9.2016
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Joskus aikanaan tutulla oli se tunnettu Jeep Valmetin nelosdieselillä ja manuaalilla. Oli muuten ihan hirveä kaikin puolin. Alkuun se täristelijä purki autosta vaan osan sieltä toisen täältä ja tiputteli tielle. Vähän ajan päästä se kone tiputti sitten ittensäkin etusen päälle. Kartaani tökkäs ja tuli vähä remonttia.
    On kai nää uudet nelosetkin jotenki parempia...
     
  16. ville400

    ville400 2nd gear

    niitä löytyy hyvinvarustetuista teollisuus tarvike liikkeistä
     
  17. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Ainakin kuorma-auton niitit on napsittu helpoiten pois ihan vaan ajamalla rälläkällä pää tasaseks ja paineilmanakulla pieksää sitten loppujämän pois.

    Kunnolliset pultit, aluslevyt ja mutterit vaan tilalle niin tulos on kyllä ihan yhtä hyvä ja joustava kuin nuo tiesuolaa 20 vuotta nähneet niititkin.

    Ja kuten joku tossa kirjottikin niin jälkikiristelyä pitää harrastaa tuollasen kanssa.
     
  18. jake81

    jake81 3rd gear

    Neloskone chevyyn... oikeesti?? Sama sit laittaa mopoautosta 1pyttynen puksuttaan. :D
     
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Älä ny.. Mulle vasta naurettiin(piruiltiin, haukuttiin, jne.), kun vanhaan Imperialiin olin istuttamassa Chevyn pikkulohkoa.
    Jos ei se olis hlö-auto, niin olisin piruuttaan tuutannu sen pellin alle Mersun dieselin savuttamaan.. Ja se antais tehoa/vääntöä enemmän kuin alkuperäinen 440..
     
  20. smgt

    smgt 2nd gear

    Onhan mikä vaan tiiseli kuuspuokkiin verrattuna parempi. :D vaikka valmetin neloskone :D
     

Kerro tästä muillekin!