1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. jar

    jar 3rd gear

    Onhan täällä kuitenkin jotain keskustelua melkein päivittäin ja aika moni aihe käyty läpi useaankin otteeseen. Duramaxia jos sunnittelee, niin se ketju vasta hiljainen onkin, kai se on vaan ajettava 6.5:lla. Kyllähän se ainakin saman kuluttaa:D

    Jos niitä uudempia Subbeja ois saanu Duramaxilla, niin täällä ois varmaan enempi keskustelua?
     
  2. speedy

    speedy 3rd gear

    Mun tbi:ssä ei nyt toimi egr ja itse venttiili on kyllä ehjä, mutta sen ohjaus ei toimi.. vikavalo syttyy aina hiukan pidemmässä ajelussa, syytä ei taida löytyä muutakuin aldl- lukijalla ?

    Erittiä! joo vika tais löytyä, solenoidista lähtevä letku oli väärässä lähdössä, eli toinen niistä on hönkäreikä, ja joku oli tuutannut letkun siihen.
     
    Muokattu: 11.10.2017
  3. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti 3rd gear

    Laitteet toimii liian hyvin, tai sit ne on jo hylätty :)
     
    palontie tykkää tästä.
  4. Sierra

    Sierra 3rd gear

    Menin kyselemään joensuusta katsastuskonttorilta miten tuo nelikko chevyn katsastus N1 ->N1G eli maastopakettiautoksi jota saisi sitten korotella reilummin.
    Sanoivat että pitää maahantuojalta olla lausunto, ei kuulemma muuten enää nykyään onnistu, on tullut trafilta palautetta tuosta asiasta.

    ..kävin toisellakin asemalla sit kyselemässä, tutkivat pykäliä ja ongelmaksisi muodostuu todistaa auton 30 asteen mäennousukyky, pläräsin käyttöohjekirjan, ei siinäkään ollut mustaa valkoisella.


    Näin se vaan kaikki menee paskempaan suuntaa, muutama vuosi sitten tein vastaavan muutoksen ja ei mitään paprua tarvinnut.
     
    Muokattu: 11.10.2017
    palontie tykkää tästä.
  5. Sierra

    Sierra 3rd gear

    Aikani kaivelin tuota mäennousukyky juttua, löysin että N1G oltava:
    -laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 30 prosenttia.

    Nyt vaan pitäisi jostain virallisesta löytää mustaa valkoisella tuo kuinka se lasketaan, vois sen sit esittää katsastajalle.
     
  6. Harri S

    Harri S Gearhead

    Heinäkuussa rekisteröintikatsastin alunperin -78 N1 Blazerin samalla kertaa sekä dieseliksi että N1G:si. Oli siinä kiinni vanhat 4" korotuksetkin.
     
  7. Catrik

    Catrik 2nd gear

    Jaaha syöttöpumppu alkoi taas vuotamaan ennakon säädön tapista. Loppuihan se vähäksi aikaa sen jälkeen kun laittoi Redline RL-2 tankkiin, sitä en kyllä tiiä oliko tuolla mitään tekemistä sen vuodon kanssa. Ilmeisesti ei pitäs olla kovin paha vaihtaa noita tiivisteitä, löytyis vaan jotku selkeät ohjeet.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Se tiippari on ihan tavis "stefa" . En ole ikinä edes koittanu vaihtaa paikallaan mutta onnistunee kun ottaan sen 1" mutterin käteen.
     
  9. Fuselage

    Fuselage 2nd gear

    Kele tana vit.... Chevy seisonu 8kk.... eka testi ajo, pikku hipasu jarruihin, niin kuskinpuolen takajarru lukossa heti...
    Runtua paskalle? Koska vuosi sitten toimi ok.
    Perän suunnalla on haissut peräöljyvahvana.
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Tostahan on just ollu puhetta reilustikin... Ei tosin liity, jos peräöljyt on rummussa.
     
  11. Sierra

    Sierra 3rd gear

    Mullakin nuo chevyt aina pitkähkön seisottamisen jälkeen saattaavat herkästi naksautella lukkoon takajarrujaan, ajamalla kaikki kuitenkin korjaantuneet aina itsekseen.
     
    Muokattu: 12.10.2017
  12. Karpov

    Karpov Gearhead

    Miten viskoflekti irtoo ilman että mitään rikkoontuu? Talttapäällä koputtelin ja nyin ja ryin, ei irtoo vesipumpun päästä vitun vipperä. Mutterit aukee ym mutta siinä istuu.

    Viskomötti estää tehokkaasti ideaa mistään ulosvetäjästä.
     
  13. tonokki

    tonokki 1st gear

    Mulla taka jarrut lukittuu kostealla vaan. Ja sit toimii kun ajaa jarrua vasten vähän matkaa. Jos pitkää ajaa motarilla sateella tai märällä niin jo taas on renkaat lukossa melkein ennnen kun osuu polkimeen.

    Eilen avasin jarrut, hioin palojen kulmat pyöreeksi, putsasin brake cleanerilla ja säädin uudestaan saa nähä auttoiko.
     
  14. MustaSurma

    MustaSurma 1st gear

    Kellään tarvetta -96 sierran extended cab hytille? Normipaikoissa lahoa mutta aika pienellä hommalla korjattavissa. Paperitkin löytyy siihen.

    Vaihtuu pullolliseen hyvää viskiä tai vastaavaan summaan valuuttaa. Vihdistä löytyis.
     
  15. Catrik

    Catrik 2nd gear

    No nyt se syöttöpumppu ei vuodakkaan enää.. Laitoin RL-2 purkin pohjat melkein tyhjään tankkiin, eli aika reilu seos ja ajoin ehkä 30km. Ei tipan tippaakaan oo vuotanu auton alle. Sattumaa kai tuo on, eikait se mitenkään noin nopeasti vois auttaa asiaan, varsinkin kun ei sen mainosteta auttavan mihinkään vuotoihin :D On silti aika ihme kun ensin vuotaa ihan kunnolla ja seuraavana päivänä ei yhtään. Saman teki sillon reilu vuosi sitten.
     
    palontie tykkää tästä.
  16. tsipi

    tsipi 1st gear

    Meinasin nyt herätellä parin kolmen vuoden levolta oman k1500 4.3 tbi:n talvikäyttikseks. Onko porukka heivannu noita viskoflektejä ja vaihtanu tilalle sähköstä? Laitoin just uuden syylärin, mikä on kyllä tuossa laitteessa aika naurettava kapistus. Tuossa diesel kesäkäyttiksessä ei oo vielä kertaakaan flekti lähteny päälle, joten väistämättä käy mielessä tarviinko mä välttämättä edes sähköstä ropellia... Tietty jos joutuu matelemaan tai varttumaan, ni napista lähtevän sähköflektin pelkkä olemassa olo vois riittää mielen rauhaan..
     
  17. palontie

    palontie Gearhead

    nimimerkki karpov taisi jotain flektiprobleemaa äskettäin pohtia.
     
  18. pantera

    pantera Gearhead

    Mä oon ottanu talveks koko flektin pois, kesällä tarvii ilmastoinnin takia. 6,5TD
     
  19. palontie

    palontie Gearhead

    miksi se pitää ottaa pois?
     
  20. pantera

    pantera Gearhead

    tuntuu et koneen lämmöt nousee nopeemmin kaupunkiajossa
     

Kerro tästä muillekin!