Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla toi visko jumissa. Paikallaan saa käyttää oikeesti ikuisuuden että lämpeää, kaupunkiajossa menee vajaa 10km että termari auki.


    En kyllä sitä ilkeis vallan hävittää siis ettei mitään ole. Sähkö tuloillaan kunhan sais ton edes irti ensin. Sähkökin termarilla kun unohtuu se nappikytkentä kuitenkin kesällä ja keittää.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tietysti termarilla. Höh.
    Mitäs jos jätät pultit löysään ja käyttelet vähän "valvotusti"?
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Se vois olla. Piukkuus johtuu varmasti siitö, että mun mielestä visko ei pyöri ihan säntilleen vaan darraa konetta ja näyttäis vähän pyörivän epäkeskosti.


    Muistaakseni jalka on vielä umpitavaraa kun vanhemmissa oli vähän neliapilamainen kiinnitys ja pultinkolot reunasta vähän auki?
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei se voi oikeen jumia muusta ku siitä, et se keskitappi on ruostunu, tai siihen on murjottu liian tiukka paikalleen.
    Visko kyllä on ihan hyvä arkikäytössä toimiessaan. Ja aika huoltovapaa, menee yleensä vuoskausia.
     
    palontie tykkää tästä.
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Äkkiä varmaan saa vesipumpun laakerinkin ehtoolle jos rupee kovasti taputtelemaan ja vääntelemään :(
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu, ja saa ne viskon ja pumpun laakerit koville aika yleisellä kotikonstillakin, mitä paljon talvisin jotkut harrastaa. Peitetään vaan osa syyläristä jollain pahvilla. Iso viskon siipi repii aika hyvin, kun toinen laita kavitoi ja toinen yrittää vetää.
     
    palontie tykkää tästä.
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    juuri näin.
     
  8. tsipi

    tsipi Gearhead

    Juurikin tuo lämpeneminen saisi olla tehokkaampaa tammikuussa. Turhaa tuo ropelli puhisee..

    Tarvii varmaan hakea joku motonetin flekti...

    Mullahan tuo ei työnnä pakkasilla lämmintä vielä vartin työmatkan puitteissa. Tosin nyt voi helpottaa ku löytyy ihan lämmitin tolppa. Jäi vielä cumminssista pari kilowatin lämpölappua, mitkä siinä oli kiinni öljypohjissa.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Laita purkuautosta flekti kotelonsa kanssa. Väitän että mikä vaan tehokkaampi kun motonetin/bilteman yleismalli ja paljon halvempi. Pienet lavat ja vaisu kulma ei oikeen hyvä.


    Saa olla aika kattila jo jos ei jonkun auton perusflekti riitä.
     
  10. tsipi

    tsipi Gearhead

    Talviautossa ei juurikaan tarvi perusflektiä kummempaa. Kesällä ajan toisella värkillä..
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu ja meinasin lähinnä että tuskin kesälläkään tarttet ihmeellistä.

    Jokseenkin kiree ja kuumana käyvä chevyn viislitranenkin taantu helteillä viileiks vanhan eskortin flektillä. Siinä oli surinaa pitävä biltema/motonet mallin suristin, ilmaa se ei kyllä kierrättänyt.


    Se sai periaatteessa olla aina päällä kun termari oli auennut. Eskortin flektin kanssa (mikä ei sekään iso ollut, mutta lavat oikeasti fiksut ja ilma liikkui kuten kaikissa normaaliautoissa) sai jo kytkimestä hillittää kun lauhtu liikaa.



    Ehkä pieneen tilaan näennäiseksi jäähdytykseksi esim lootaöljyn lauhduttimelle sellanen yleismalli sopis mutta ei keulalle.


    Sitten joku voyagerin tai 850/v70 flekti mitä täällä erikseen kehuttu pitää varmaan jo isonlohkonkin hyvin aisoissa.
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aika tohina käy tuolla dieselin konehuoneessa kesäkuumalla, kun ilmastointi on päällä ja kone kuuma. Pysähtyessä ku menee ulos, niin kuulee kun visko alkaa "tarttua" ja maassa pölistä. Ihan pikkuflektillä en sitä ainakaan ilmastoinnin kanssa yrittäs.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Dieselissä taitaa olla nestettä 20l ja leveempi syyläri kun bentsassa?


    Pyöriikö visko muuten samoilla kierroksilla ylös asti koneen mukana vai tippuuko hitaammaksi jossain välissä?
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onhan se paljon jälessä koneen kierroksista varmaan aina. Heti startissa se hetken pöhistää, sit alkaa luistaa ja pyörii varsin rauhallisesti. Kuumana alkaa sit tarttua reilummin, mut eihän sen kierroksia oo tullu koneeseen verrattua.
     
    palontie tykkää tästä.
  15. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Mä en ite rupeais kikkailemaa noitten flektien kanssa.
    Just parasta aikaa vaihdan 6.5turbo konetta joka porsinu ja suurin syy ongelmiin on ollu jotkut aivan haistapaska sähköflektit jotka on siihen laitettu. Useammasta 6.5 oo purkanu sähköflekti asennusset kun koneet keittää ja lämmöt ei pysy kurissa millään. Näitä ongelmia ei alkuperäisella visko flektillä oo.

    Talvella oon pärjänny 3km työmatka ajon ihan hyvin vaikka ei sisälle kerkiä sinä aikana tulemaan lämmintä.

    Sähköflektit kunnolla tehtynä on varmasti toimiva systeemi ja oo sellaisia rakentanu useita kilpakäyttöökin.
     
    palontie tykkää tästä.
  16. pantera

    pantera Double Gearhead

    En minäkään sähköstä laittas.
    Toi visko on kuitenkin tosi tehokas ja varma toiminen
    Mulla on ollu toi oma -96 asti ja ainakin 10v aikana otin talveks ropellin veke kun ajelin sillä kaikki ajot ympäri vuoden.
    Siinä ei montaa minuttii mene ja takaisin lattaa yhtä nopeesti.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu eikun mietin vaan jäähdytystehoa vs sähköropelli.


    Kyllähän minäkin viskon pitäisin jos se toimis, mutta satasta en uuteen palikkaan laita kun muutenkin rahaa saa tohon autoon syytää jokapaikkaan.
     
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kyllä mun mielestä toi 6,5pata lämpee aika nopeesti ja on lämmin auto ainakin täällä kainuun korkeudella.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tänään jos näpertelis vesipumpun päälle lämppärin letkun.

    3/4 palikka varmaan ja 16 tai 19mm lähtö letkulle. Irrotan tottakai en sen enempää tässä arpomaan.
     
  20. rb

    rb Double Gearhead

    Mitenhän bensakoneisessa.

    Oisko fiksuu laittaa kuumempi termari, vai tarpeen tullen tunkea pahvia keulalle, jos sattuu tulemaan oikein kylmä talvi??
     

Kerro tästä muillekin!