Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Karpov

    Karpov Gearhead

    Minäkin joskus houreissa kattelin fueleconomy.gov ja jenkkifoorumeita, niin ei noi uudemmatkaan bensakoneet ihmeisiin pystyneet vaikka mitä olis luvattu. Eikä missään euroautoissakaan kulutukset enää hirväesti tippuneet 90-luvun jälkeen vaikka niiissä tehty rajua downsizingiä.
     
  2. Fuselage

    Fuselage 3rd gear

    Oma diesel romu vie n. 9l matkassa, kaupungista en tiedä. 3.4x tais olla perä ja T5 manuaali lootana. Ei toi nyt minusta kovin paljon ole. Tosin kyllähän se jurppii maksaa vajaa 500e per vuosi. Toisaalta, tällä km määrällä bensakin olisi ihan ok. Bensa olisi n. 250e veroilta yms vuodessa.
     
  3. Fuselage

    Fuselage 3rd gear

    Kyllä toi loppuun ajettu vakioalustakin tarjoaa ihan tarpeeksi ajoelämyksiä :D
     
  4. Karpov

    Karpov Gearhead

    Varmaan c1500sesta kyse? Mulla meneee suorassa matkassa 4.3+th700 10-11 ja suorituskykyä enemmän (olettaen että sulla 6.2).

    No, onse 500-900€ säästö 30tkm aikana mutta jos jotain särkyy diisselistä...

    Toki moni tuttu ei 6.2sellakaan saa alle kynppiä maantiellä eli yleisesti 6.2 ja 4.3 puntit tasan maantiellä.

    5-5.7 sitten siihen muutama litra lisää
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    No, mulla on menny 17 vuoden aikana kuuskakkoseen jakoketju ja vesipumppu.
    Ilmastoinnin korjuuseen, bensapumpun releistykseen ja tps-remonttiin ei voi dieseliä erotella. Alahihnapyörä ja öljyjäähyn putket on vähän siinä ja siinä.
     
    palontie tykkää tästä.
  6. Fuselage

    Fuselage 3rd gear

    -87 C20 (R20) kyseessä. Toi remppa hinta on sit.. suuttimet pitäs uusia ja ei toi 130hp mikään teho hirmu ole, kun 1.0 Micrallakin menee ohi kiihdytyksessä :D
     
  7. Karpov

    Karpov Gearhead

    Paljon oot ajanut tolla välillä? Sullahan muutenkin aika maltilliset kilsat. Nyt 2019 kun joku ostaa näitä niin väsyneempiä ne on yleensä suurin osa. Riski kallistuu dieseliin taas.
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Siitä kuuskekkosen kestävyydestä..
    Ei ne kaikki hajoa. Kaverilla on vanissaan yli 1100000 ajettu kuuskekkonen, jota ei ole avattu pumppua alemmas koko ajohistorian aikana. Siis yli miljoona satatuhatta kilometriä.
    Osti auton uutena ja kaikki huollot, korjaukset, tankkaukset, ym. on kuulemma ajopäiväkirjassa. Ajo olisi jatkunut, mutta kori mätäni.:confused:

    Aion olla läsnä ihmettelemässä jälkiä kun on ottanut koneen auki, mutta sitä olen odotellut jo muutaman vuoden.. Tapahtuu ehkä joskus.:D

    Ajoa nuo siis kestää, mutta asiatonta käyttöä ja huonoa huoltoa ei.
    Kun en ole uutta ostamassa, niin oletan että ovat saaneet noita em. kokea enkä luota niihin.
     
    fudge85 ja Karpov tykkäävät tästä.
  9. Karpov

    Karpov Gearhead

    Hyvä pointti ja näin se on.


    Ja vaikka ihan kunnioitettavat 400-500tkm ois lasissa ja pata levii kun se on sulla, ei lohduta yhtään.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  10. pantera

    pantera Gearhead

    Onks täällä joku mutteroinu d-mäksin GMT400 koppaan kuuspuolikkaan tilalle?
    Muhinu prosessorissa jo pitkkään toi asia jos joskus swäppäis omaan C3500 duallyyn moisen kikkareen.
     
  11. Karpov

    Karpov Gearhead

    Tuli tuosta sun jutusta mieleen, miksi pikappeihin on vähän laitettu datsunin dieseliä tai mersun? Vaneihin ja astroihin ynnä pitkäkattoihin niitä kyllä on tungettu hankalaankin väliin
     
  12. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Yhdet vanist meni 700 000 paikkeilla turbiini paskaks ja sen takia piti plootakin avata, siinäkään ei ollut mitään vikaa mutta samalla vaivalla meni uudet hilppeet sisään.

    Tossa yllämainitussa tapauksessa sekopää oli vaihdettu beebaut 5 kertaa ja se onkin näissä pahiten kuluva osa. Tällä ajettiin turkkusse ja moslöysän väliä pelkästään kesät talvet. Tästäkin koppa mätäni alta loppujen lopuksi.
     
    Muokattu: 30.5.2019
    Gary Grand tykkää tästä.
  13. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Oiskohan vaan vaikea hahmottaa mersun dieselin kykyjä? Natsunin dieseleitä pari nähnytkin ja ne on todella pateettisia esityksiä..:wc::wc:
     
  14. Karpov

    Karpov Gearhead

    Pikappeja on silti paljon ja helpompi niihin on moottori vaihtaa kun esmes vaniin. Siksi ihmetyttää
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  15. Rytari

    Rytari Gearhead

    Mua ihmetyttää viä enemmän että missä on ne kaikki cedrikit pikkulohkolla
     
    Sierra, palontie, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Vähän tulee vaan nykyään. Tuo oli jo vielä töissä ollessa. Eiköhän siinä puol miljoonaa ole ajettu, minä siitä puolet.
     
  17. Karpov

    Karpov Gearhead

    Eikö siinä ollut alle 400 taulussa kun silloin kyydissä istuin vai muistanko ihan väärin?
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Ratas oli halki ku se mulle tuli. Ei tiiä kauanko ollu.
     
    Karpov tykkää tästä.
  19. mpower

    mpower Gearhead

    Pikkasen hirnahdin!Miksi pitää motti vaihtaa?Noh,arvioisin kuitenkin siksi,jenkkidieselit aivan kuraa siihen aikaan!Vaatii taitoa saada niin vähän tehoa suuresta moottorista moottorin useimmiten rikkoutuessa!
    Epäilenkin suunnittelijan katselleen pin-up tyttöjä ja viivottimen lipsahtaneen piirustuslaudalla!Suuri pääjohtaja sihteerineidin istuessa polvella hyväksyi piirustukset keskittyen sihteerikköön!
    Voi,kunpa vielä vanhoilla päivilläni pääsisin pääjohtajaksi!?:p
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  20. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Ei semmosta kunto kestäis..:confused:
     
    kuutio ja mpower tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!