Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Joo, oma kytkin sille ja ilmastointiteipillä rattiputkeen.
     
    caprice305, palontie, tukkijulli ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    No onhan se nyt aluperin ihan vitun tyhmästi kytketty. Sitä ei voi kukaan väittää vastaan...

    Mutta minusta tuo kytkentämalli jossa pumppu pyörii aina kun sytkävirta on päällä, on se ainoa oikea tapa. (pl. kolariturvallisuus. Mutta löpö ei onneksi kovin helpolla leimahda)

    Tällä tavalla syöttöpumppuun kerkeää nousta aina siirtopaine "päälle" kun konetta aletaan startilla pyörittämään. Eikä vasta sitten viiveellä kun startti saa herätteen.

    Jää turha starilla hinkuttaminen pois jos järjestelmässä sattuu olemaan ilmaa seassa...
     
    Muokattu: 7.9.2019
  3. Kello13

    Kello13 1st gear

    Jotain mystistä tossa siirtopumpussa on kun välillä jää hetkeks nakuttaa ku sammuttaa, eli pitäs toimii siis. Kuitenkin kun yhdistin +12v testipistokkeen G-pinniin ei pyöri. :(

    Edit; releen ku otti pois ja yhdisti 87 ja 30 ni pyöri. Mikä järkevin tapa kytkeä niin et pyöris virrat päällä?
     
    Muokattu: 7.9.2019
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    No eikös se oo jo kerrottu.
     
  5. Kello13

    Kello13 1st gear

    Nii, et räjäytät sen boxin ja etit mikkä johdot tulee ko. releelle?
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

     
  7. Kello13

    Kello13 1st gear

    En aio releyttää sitä.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oon tätä aiemminkin kysynyt vaan en muista.

    Mulla nyt nämä ajovalot (esimerkkikuva juu subesta)

    [​IMG]


    Haluaisin:

    [​IMG]

    Onko maski muuten sama? Tuplavaloile vaan oma kehys etulalalla ja kiinnitys?

    Jos jollain alemman kuvan kombinaatiosta kuvia ilman umpioita olisin tyytyväinen.
     
  9. jake81

    jake81 3rd gear

    Toki voi releyttää senkin, makuasiahan se on miten haluaa tehdä mutta pääasia kuitenkin että siirtopumpulle menee kunnolliset piuhat ja saa tarpeeks virtaa.
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Noi, mitä haluaisit ei sitten ole niitä hyviä 4x6" umpioita. Noi on pienempiä. 4x6 menee, kun teurastaa maskia väljemmäksi ihan just rajoille asti.
    Tohon vanhempaan menee toi uudempi tuplaumpio nätisti, toisinpäin voi olla, että puuttuu materiaa maskista.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    [​IMG] käsittääkseni ne on vastaavat umpiot kun tässä? Hellan tai muun euromerkin tekemänä ihan pätevät on. Sylvaniat ym sealed beamit usa foorumin mukaan paskempia kuin tuo silveradon paneeli.
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Varmaan samat joo, ennenvanhaan noita ei vaan saanu täältä mistään. Nykyään tilanne voi olla toinen. Normi 4x6" sen sijaan oli joka kaupassa, ne vaan on hitusen liian isot.
     
  13. mph76

    mph76 1st gear

    Valoista puheenollen, millaisia kokemuksia löytyy näistä aftermarket valoista Suburbaniin mitä on ebayt sun muut täynnä erilaisissa variaatioissa, onko kukaan tilannut ja todennut päteviksi? Nykysillä tuikuilla ei kyllä näe mitään pimeällä. Pitkät ei ole ongelma kun voi työntää keulan täyteen lisäpitkiä mutta lähivalot on ongelma. Mites katsastusmielessä on todettu jos jollain kokemusta esim. Ledeistä tai Xenoneista, oishan ne paljon tyylikkäämmätkin.
     
  14. Catrik

    Catrik 3rd gear

  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nuohan olis hyvät, mutta aika radikaali silveradokeulaiseen subuun.


    Täällähän joku oli tilannut kirkaslasiset umpiot rokkiautosta mutta muistaakseni ei ollut hirveästi kummoisempi valoteho ollut?

    Siksi mullakin toi erillisumpio mielessä kun olis pienin vaiva saada valotehoa + ei maskin särkemistä. Toki jos w/t mallin säästömaskin hommais
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eikös tästä ihan vasta puhuttu... Mulla on ne rihlatut tarvikeumpiot ihan siedettävät valoltaan, kun sääti vähän polttimon asentoa irtoumpion kanssa.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toki toki. Se ei vaan auta niitä joilla umpi kusenpolttamat vanhat umpiot. Mun ei esim edes hiomalla juuri parane ja halvimmat rihlatutkin on äkkiä kuluineen vajaa satku.
     
  18. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear

    Mulla oli ebay umpiot suburbanissa, ja kyllä niillä merkittävästi paremmin näki kuin huonokuntoisilla alkuperäisillä.
    Otin ne umpion kiinnitysmuovit muistaakseni orkkiksista kun kiinalaiset oli vähän vempulan oloiset.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sinäkö se olitkin hmm. Oliko sulla ne orggikset jees kunnossa vai kusenpolttamat?
     
  20. kuutio

    kuutio Gearhead

    Pieni Mainos sallittakoon---- kysäse Kojopowerilta...
     
    tukkijulli tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!