Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Ei kyllä mitään hajua mistä löytyis.
     
  2. jake81

    jake81 3rd gear

    Voi olla että joutuu suuren suolajärven takaa tilaamaan mut jos ei löydy järkevästi niin koita laittaa suoraan walbrolle s.postia jos sitä kautta selviäis. Eikös walbron pumppuja käytetä aika monessakin paikassa niin luulis että suomessakin olis maahantuoja.
     
    Mr Banner tykkää tästä.
  3. tst

    tst Gearhead

    Kojolta mä sen pumpum ostin ja jostain on varasihtikin tullut, varmaankin samasta paikasta.
     
  4. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Ei pitäs olla suurta haittaa ajaa näillä keleillä 6.2 syylärin korkin paineventtiili ohitettuna? Löytyi nyt se vuoto, lohkon ja jakopään kopan välistä. Vuoden päivät vaan tihkunnut, nyt tulee oikein ruiskuamalla. Hilliintyi kun päästi paineet pois, lämmöt oli mekaanisen mittarin mukaan n. 80C.
     
  5. tst

    tst Gearhead

    Ajelin mä kesälläkin paisarin korkki löysällä kun ylävesiletkun nippa piti liimata kiinni eikä lämmenny liikaa.
     
  6. Nupa

    Nupa Gearhead

  7. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Siihen on tehtaan kirjassa aika tarkkakin ohjeistus, miten se pitää kasata. Ilmeisesti ei ihan turhaan kerrottu, miten ja millä aineilla se etupää kasataan. Mulla se vuoti kanssa kun auto tuli mulle ja joskus 16 vuotta sitten tein siihen jakopään samalla kun vaihdoin vesipumpun. Nyt menty ilman ongelmia parisataatuhatta, kun noudatin tehtaan ohjetta.
     
  8. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Maastoautoa saa korottaa 150mm eli 6", saat kyllä muutoskatsastettua tuon korotussarjan mutta et enää isompia renkaita. Jos ei ole maastoautoksi rekisteröity niin sitten ei saa noin paljon korotettua.

    Muistaakseni käytin tuon pumpun irti 1-2v sitten ja laitoin prikulleen ohjeitten mukaan kiinni, mutta eihän se mitään auttanut kun ei sillon selvästi nähnyt että se vuosi eri välistä. Tässä taas nähdään miten hyvä tulee kun kasaa sillä paljon kehutulla maalaisjärjellä VS oikein ohjeiden mukaan :D
     
    Muokattu: 25.1.2021
  9. Nupa

    Nupa Gearhead

    Catrik, meinaat että 6" sais korottaa, mutta 31" tai 32" jäis haaveeksi? Sehän näyttää ihan persseeltä noilla 235/75 vaimitksiinänyt alla onkaan...
     
  10. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Kyllä.

    Maksimi korotus on maastoautoissa (M1G) 150mm johon lasketaan kaikki autoa korottavat asiat.
    Korotusjouset, korin korotus ja renkaiden tuoma korotus.¨


    [​IMG]

    Näitähän sitä konttoreilla pyörii :D ns "leimarenkaat"
     
    Tomppa_H82, Catrik, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. Resuperse

    Resuperse Gearhead

    Vm 2000 Silverado 4.8 vortecilla. Onkohan tälläinen valmiiksi flexifuel, vai vaatiiko jonkinlaisen muutos sarjan jos aikoo e85lla ajaa? Jäi vähän ohjekijaa ja myöskin nettiä lukiessa asia epäselväksi....
     
  12. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    https://gmauthority.com/blog/gm/gm-engines/l20/

    [​IMG]
     
  13. Resuperse

    Resuperse Gearhead

  14. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Nyt on vesipumppu ja jakopää purettu, ohjeitten mukaan ainoastaan vesipumpun alle tulee tiiviste ja muut välit anaerobinen tiivisteliima ja öljypohjan kohtaan RTV. Mulla oli joka välissä paperitiiviste JA joku liima, että siinä kai se vuodon syy. Mutta ei löydy Oulusta mistään GM 1052357 vastaavaa anaerobista liimaa. https://permatex.seab.fi/tuote/anaerobinen-tiivisteliima/ tätä mulla on tuubi ja on vastaava, mutta tuo onkin niin vanha tuubi (2006 tai 2016) että en tohdi tuota enää laittaa. Ei vaan näy saavan mistään uutta.

    https://permatex.seab.fi/tuote/aviation-form-a-gasket-no-3-tiivistysaine/ tuota saa joka paikasta ja kuvauksen perusteella olis käyttöön soveltuva, mutta ei kaiketi ole anaerobinen. Että onko se sitten sopivaa vai ei...

    Onko työkaluvinkkejä tuohon kuskinpuoleiseen syöttöpumpun mutteriin? Lenkkiavaimella sen saa nitkuteltua irti mutta joka kerta palaa kyllä hermot laittaa se paikalleen.
    [​IMG]
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  15. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Loctitellä on sellanen vihree tavara, joka on sopivaa. Pitäs löytyy sitä merkkiä myyvästä paikasta varmaan, numeroo en nyt muista.

    Tohon mutteriin en oo keksiny helppoa vehjettä. Neljästä erilaisesta avaimesta yks on parhaassa kulmassa ja sillä se vaan pitää nylkkiä.
     
  16. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Niin joo locktiteltä löyty mutta maksaa 50e.
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Eipähän se siihen yhteen paikkaan lopu. Kyllä sitä voi käyttää vaikka missä. Eikä kuiva tuubiin.
     
  18. Spore

    Spore 1st gear

    Onko porukalla kertoa käytännön omakohtaisia kokemuksia minkälaisilla specseillä on saatu toimivia viriahtimia aikaiseksi hx35-40 kokoluokassa näihin 6.5 dieseleihin?
    Foorumilla sivuttu aihetta joskus aiemminkin. Jäänyt käsitys, ettei hx35 isompaa ole saanut pelaamaan järkevästi 6.5 koneen ja toisaalta Db4 rajallisuuksista johtuen.
    Jenkkifoorumeita kun kahlaa läpi, niin porukka kuulostaa ajavan hyvinkin ison kuuloisilla ahtimilla. Esim quadstar kauppaa super 54 ja super 60 ahtimia (käytännössä 35/40 hybridiholsetteja ja näihin 4.10 välityksellä oleviin automaatteihin laitetaan jopa #18 pakopesää.
     
  19. jake81

    jake81 3rd gear

    Kiinnostaa kans sama aihe kun omaan on suunnitteilla hx35 tai 40. Just yhtä juttua katoin ja kovasti kehu että 40:nen rokkaa tosi kivasti.
     
  20. Spore

    Spore 1st gear

    Hx40 on vaan tosi montaa eri variaatiota olemassa. Siksi kiinnostaisikin millä siipikoilla/lapojen määrä, pakopesän koko on saatu onnistuneita kokoonpanoja.

    Lisäksi kun tosiaan vaihteiston tyyppi, välitys, rengaskoko ym vaikuttaa kovasti asiaan.
     
    jake81 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!