Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Concarne

    Concarne 2nd gear

    Juu, nuo tekijät on tiedossa. Ko-metille on muutenkin menossa toinen kardaani painotukseen.
     
  2. LauriK

    LauriK 1st gear

    Minkälainen tiiviste kuuluu jakolaatikon takapäähän josta akseli tulee pihalle k2500?
    Minkämoinen homma vaihtaa? Tiputtelee öljyä akselin juuresta
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Vuosimalli ja auton tiedot kuten bensa vai diesel, mikä jakis jne kannattaa aina mainita...noita jakiksia nyt ei niin montaa vaihtoehtoa taida olla, joten ihan hatusta heitettynä esimerkkinä 1995 K2500 6.5D.

    https://www.rockauto.com/en/catalog...ivetrain,transfer+case+output+shaft+seal,8440

    Muutenkin kannattaa katsella tuolta RockAuto:n sivuilta osat ja numerot, helppo myös tilata jos tarvitsee muitakin osia...tuo stefa varmaan löytyy helposti kotimaan vauhtikaupoistakin.

    Youtube:ssa löytyy hyviä videoita hommaan, ei pitäisi olla kummoinen homma...ajaa auton takapään vaikka vähän perse ylös päin johonkin, ensin 4 pulttia yoke:sta irti -> kardaani pois -> vanha stefa ulos -> uusi tilalle sopivalla hylsylla/holkilla/putkenpätkällä naputtelemalla ja kardaani takasin...lopuksi auto alas vaateriin ja öljymäärän tarkastus/lisäys.

    Jos ammattilaista kaipaa jakolaatikoiden ja nelivetojen yms. kanssa, niin kannattaa kysellä nimimerkiltä JAMANT täällä OD:lla...varmaa löytyy tollaset osatkin hyllystä.
     
  4. LauriK

    LauriK 1st gear

    Kiitoksia! Tosiaan jäi mainitsematta noi aika oleelliset tiedot. Mutta joo eiköhän noilla jo pärjää sen verran että uskaltaa lähteä vaihtamaan eikä heti ensmäitteeks tiputa jakista alas
     
  5. LauriK

    LauriK 1st gear

    Haulla ei löytynyt oikeen tietoa. Kyseessä siis gmc 2500 -95 6,5td. Miten näihin saa palautettua takavalon/vilkun kytkennät alkuperäisiksi? Mistä kohtaa näihin on yleensä tehty muutoksen maahantuojan toimesta
     
  6. LauriK

    LauriK 1st gear

    Vastaan itelleni.. ratin alta piti muuttaa kytkentää sekä vaihdelaatikon nurkilta runkopalkin sisästä sekä takavaloista vaihtaa pinnien paikkaa liittimistä
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aika outoo, ei sillonkaan -95 ole tarvinnu niissä valoissa mitään tollasia muutoksia tehdä. Alkuperäset on kelvannu ihan sellasenaan. Takasumuvalo piti lisäillä, joka sekin täysin idioottivaruste.
     
  8. Mac

    Mac Gearhead

    Tarvitsisi saada -96 6.5td:n uusi ohjaustehostimen pumppu ja puhaltimen etuvastus.
    Saakos noita jostain Suomesta (kohtuuhintaan) vai kannattaako katsella suoraan ulkomailta?
     
  9. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    puoltoista satkuu kotiovelle rokista.voi suomessa olla ukraina,sähkö,yms lässytys lisää
     
  10. Mac

    Mac Gearhead

    Tosin tuli huomattua että molemmat palikat olisi US-partsilla hyllyssä eikä hintaakaan olisi kauhean paljoa enempää
     
  11. pude

    pude 3rd gear

    Ei kenelläkään sattuisi olemaan Sportsiden runkoa myytävänä tai tietoa mistä löytyisi kohtuu hintaan ? Vaikka privalla yhteyttä.
     

Kerro tästä muillekin!