Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    Se on ihan alipainesäätöinen? Luin vaan tuossa korjauskirjasta että niitä on tehty kolmea eri sorttia, sähköllä ohjattavia sekä kahdenlaista alipainesäätöistä; negatiivisella _jollain_ sekä positiivisella. Se tyyppi ilmeisesti selviää siitä että hörlöpin kannessa olevan numerosarjan loppupäässä on joko N tai P.

    Mut pitää nyt ekaks tutkia että onko tuossa vanhassa systeemissä joku ihmisen korjattava vika.
     
  2. fe390

    fe390 Gearhead

    Tiivistin kuitenkin tuota imusarjan ja lohkon väliä, koska oli öljyäkin tihkunut. Eipä auttanut korkeaan tyhjäkäyntiin, mutta käynti saattoi tasaantua hieman. Alipaineletkut näyttivät ehjiltä, eikä startpilotin rakoihin suihkiminen vaikuttanut mitään. Rundaria ei ole, mutta tyhjäkäynnillä kulkee melkein 10 mailia/h. Lienee liikaa?
     
  3. rkr

    rkr Gearhead

    Jos varman päälle haluat ottaa niin irrota letku kerrallaan ja tulppaa. Jos käynti putoaa niin ongelma löytyi. Noita letkujahan menee kabiininkin puolelle joissain versioissa.
     
  4. janiluo

    janiluo Gearhead

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... hlight=tbi
     
  5. blown348

    blown348 Gearhead

    Oliskohon taas menny startti rikki. Välillä kun starttaa niin solenoidi naksuttaa mutta ei lähde pyörimään. aikansa kun kokeilee niin sitten lähtee pyörimään. Silloin kun toimii niin pyörittää kyllä ihan hyvin että ei oikein uskois ett ois akut huonot.
    Virtalukon pohja on varmaankin kunnossa koska startti naksuu myös silloin kun kokeilee antaa heräte virtaa startille suoraan akusta.
    Startti on pari vuotta vanha, ostettu us partsista.

    Ei kyllä maksanut siellä ku alle pari sataa, mutta kalliiks tulee jos joutuu reilun vuoden välein vaihtaa.

    Onko kellään ollut samanlaista vikaa, ja missä vika oli?

    Mistä sais kunnon startin, rock autossa näytti olevan ac delcoja ja boschin startteja, mikähän olis hyvä?

    Kaitsu
     
  6. kojo

    kojo Gearhead

    On ollu sama vika.. startissa se oli.. vanha on vielä avaamatta että tarkempaa vian kohdetta ei tullu selvitettyä.

    Nykyään on paha ennustaa merkistä mikä on hyvää.. oon ite saanu ac delco hihnan kiristimen jossa oli kiinalainen laakeri joka alko vislaa viikossa...
    Bosch ainakin teettää osia intiassa..
    standard on ainoo merkki johon voi luottaa, se on aina täyttä paskaa...
     
  7. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Itse olen huomannut,jotta delco on ainut joka kestänyt.Huomattavasti kalliimpi mutta vaihat 2-3 tarvike osaa siinä ajassa ,kuin yhden delcon.Voihan olla säkääkin,mutta minä en osta,kuin Ac,n osia jotka itellä kestänyt verraten tarvike osaan.Laturit varsinki täyttä paskaa.
     
  8. kojo

    kojo Gearhead

    Joo, kyllä noi ac delco, delphi, bosch yms sieltä paremmasta päästä on..
    Taitaa noi delphin laturitkin olla paljon unipointteja parempia :odroll:
     
  9. fe390

    fe390 Gearhead

    Tästä tulikin oikea lainausketju!

    Yllämainitun linkin ohjeilla tyhjäkäynti palautui (liiankin) pieneksi. Ajellaan hetki ja katsotaan jos tulisi kohdalleen.
     
  10. simhas

    simhas 3rd gear

    Oliskohon taas menny startti rikki.

    Melko varmasti startin solenoidista löytyy vika. Mulla oli myös uuden karhea startti ja teki samaa vikaa. "Kiinan startti". Ostin uuden ja rupesi toimimaan. Purin vanhasta solenoidin, siihen tarvii tinakolvin, siinä oli ns. kärjet eli pultin kannat johon tulee akun +johto, karstoittuneet ettei virta mennyt läpi. Puhdistin viilalla karstat puhtaaksi ja startti tuli kuntoon. Ompahan vanha varalle kun uusi
    "Kiiinalainen" tekee saman tempun. On vaan vittumainen vaihdettava.
     
  11. fe390

    fe390 Gearhead

    Aamustartissa tyhjäkäynti jäi taas kovaksi.
    Äsken tein johtojumpan uudelleen. Tyhjäkäynti muuttui erittäin pieneksi, koeajolla auto sammui ilman kaasua rullatessa. Uudelleen käynnistettäessä tyhjäkäynti taas kovalla :-?
     
  12. rkr

    rkr Gearhead

    En ole TBI:tä tutkinut mutta kun alipainevuotoa ei ole niin muissa ruiskuissa tuo voisi olla jumittava tyjäkäyntiluisti tai väärin säädetty (kulunut) TPS/vivusto. Liittimet kannattaa kanssa tarkistaa hapettumisen varalta.
     
  13. kane

    kane 1st gear

    Juu, editoikaa noita lainauksia tosiaan lyhyemmiksi. Pysyy luettavampana kaikinpuolin kun ei tule hirmu pitkiä lainaustenlainauksia.

    :wink: kane
     
  14. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Odottavan aika on pitkä. :( Subbe laivataan ensi viikon torstaina Saksasta Suomeen. Noh, toivottavasti ehtii baanalle jussiksi. :)
     
  15. Fani-69

    Fani-69 Gearhead

    Jos haluaa rahalle jonkinlaista vastetta startti kaupoissa niin ainoa hyvä vaihtoehto on DELCO REMY ... 8)
     
  16. lapiomies

    lapiomies 1st gear

    Kuinkas teikäläisillä on nuo hehkureleet kestäny??? Omassa menossa jo puolenvuoden sisään kolmas rele ja taas alkoi oireilemaan eli ei hehkuta lainkaan, mutta virtoja päälle/ pois riittävän useasti niin hehkuttaa taas normaalisti kunnes tilttaa kokonaan. Mikähän tuon vois aiheuttaa?? voisko olla virtalukon pohja tms. hehkut on n. 2kk vanhat kuten myös rele (ac delco) johdotukset on päällisinpuolin ok
    vikakoodeja ei ole ilmaantunut lainkaan tuosta releongelmasta :odroll:
     
  17. kojo

    kojo Gearhead

    Et kai oo käyttäny standard merkksiä releitä? Yleensä ne kestää tosi hyvin..
     
  18. lapiomies

    lapiomies 1st gear

    eli rele on ac delcon tavaraa ja pitäis olla kyllä hyvän laatuisia??

    mikä tuota hehkutusta ohjaa, oma on vm. 95 ja hehkuttaa aina oli kylmä tai kuuma???

    semmoinen on myös tullu huomattua että jos hehkuttaa 2 kertaa peräkkäin niin tyhjäkäynti on heti huomattavasti normaalikäynnistystä matalampi
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    Ac delcot pitäs kyllä olla hyviä.

    Tietokonee ohjaa hehkun aikoja siitä termostaattikotelossa olevalta anturilta saamansa lämpötilatiedon mukaan. Ei se lämpösenä pitäs hekuttaa kun ihan sellasen räpsyn..
     
  20. kava

    kava 1st gear

    Kauanko toi räpsy o ajassa?
    Mulla o toi auto ollu kolmisen vuotta ja lämpösenä hehkuttaa ja on aina hehkuttanu pari/kolme sekuntia. alkuun vähän ihmettelin mut en oo välittäny enää kun hyvin rokkaa muuten hehkutus.
    Oiskohan lämpö-anturissa vikaa?
     

Kerro tästä muillekin!