Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. LateX

    LateX 1st gear

    Nyt tuli probleema.
    Ajattelin talven varalle notkistaa tuota nelivetoa kun eihän sitä kesällä ole tarvinnut.
    No painoin napista 4WD päälle ja se kytkeytyi ihan ok. Painoin 2WD ja tsup paloi sulake. Hetken tutkiskeltuani se oli fuse #2 T CASE.

    Vaihdoin uuden ja nelivedon ohjausvalot syttyvät kuten pitää ja 4WD HI jää päälle. Kun painan 2WD niin tsup, menee samantien tuo T CASE sulake. Autolla voi ajaa ihan ok, kaikki muuten toimii. Toki asvaltilla ei ole hyvä ajaa neliveto päällä, mutta etuperän saa irti poistamalla sulakkeen #24 4WD.

    Irroitin Transfer case moottorin piuhan (jakolaatikolta) kun ajattelin jos se polttaa tuon sulakkeen, mutta ei, se palaa yhä jos 2WD (tai 4WD LO) nappulaa painaa vaikka piuha on irti.

    Yritin katsoa noita jakolaatikon vikakoodeja (OBD2 hyppylanka 4-13) mutta nuo nappulat vilkkuu ihan tasaisesti vaikka kuinka pitkään.

    Voiko etuperän aktuaattori polttaa tuon T CASE sulakkeen? Ei kai. Se T CASE sulake palaa vaikka tuo 4WD sulake olis irti.
    edit: otin aktuaattorin päähän menevän piuhan irti, ja yhä palaa sulake.

    Rupeanko vain tutkimaan johtonippuja vai mitä ihmettä?


    :: Lauri
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

  3. kuutio

    kuutio Gearhead

    Näin on, 6-d liikuttaa jontikkaa ihan hyvin :rotfl:

    kunei tonne varsinaiseen miittiin kerkiä niin pidettiin sitte minimiitti turkkusissa.... :D ainahan miitissä väh yks haukotusasento kun noi nyt vaan on niin mielenkiintosia... :poff:
     
  4. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Kertokaa tietäjät pikimiten että onko vm 95 gmc ja chevrolet ajovaloumpioissa eroa vai onko sama osa? Rockautossa ovat eri numerolla mutta kovasti samalta näyttävät... Sen jo tiedän että kulmavalot ovat etupäässä erilaiset....
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    väittäsin samoiks..
     
  6. jake.m

    jake.m 3rd gear

  7. kepa71

    kepa71 1st gear

    No niin. Nyt meni kansipahvi subusta. Tekee mukavat paineet vesipuolelle.
    Mitäs kaikkee tarvii purkaa kun ottaa kannet pois? Samalla vois vaihtaa hehkut ja suuttimet. Paljonkohan toikin homma tulee maksamaan.
    Subulla on ajettu vasta 412 tkm. ja nyt täytyy ekan kerran aukaista konetta :D . Eihän nää tunnu kestävän mitään ( ei tosikoille).

    Vinkkejä otetaan vastaan.
     
  8. Rick

    Rick Gearhead

    Pahvin vaihto

    Purat päältä imusarjan, turbon ja suutinputket. Lisäksi laturi ja ilmastoinnin kompura sekä niiden kiinnitysraudat irti, samalla irtoaa kyllä apulaitehihnankiristin. Epämääräinen määrä johtoja ja letkuja irti ja sivuun.
    Kaikki hehkujohdot irti ja pakoputken lähtö pakosarjan päästä irti sekä alakäyrä (pakoputki). Ota eturenkaat pois ja sieltä kotelosta kumisuojus irti niin tulee hieman avaruutta ja valoa hommaan, osan osista helpompi käsitellä sitä kautta.Syöttöpumppua ei tarvitse irroittaa jos ei päivitä samalla jakopäätä. Sitten vain venakopat auki ja sieltä venttiilikoneisto irti ja kannen pultit auki. Kannen nostoon tarvitset joko kaverin tai nosturin. Pakosarjat saat sitten auki kun kannet on sylissä samoin kuin muutkin ylimääräiset heebelit, joudut kuitenkin viemään paljaat kannet koneistamoon plaanaukseen ja hiomaan venttiilit. Tarkastuta samalla ettei ole halkeamia kansissa venttiilin väleissä, minulla oli tuossa km määrässä jo sen verran että piti uusia kannet. Siinä se pääpiirteittäin, purin ja kasasin oman juuri äskettäin ja menossa toisen mosan osalta sama prosessi juuri parhaillaan.
     
  9. jarzaaa

    jarzaaa 1st gear

    Suben ilmastointi ja lämppäri

    Noonniin. Lämppäri/ilmastointi olivat jo sekaisin, kun ostin tämän -95 K1500 Subin.
    Vaihdoin uuden ohjausyksikön kojelautaan. Ilmastoinnin kompura lähti kuitenkin pyörimän vasta sen jälkeen, kun oikosuljin kuivauspönton anturille tulevan liittimen. Kylmäaine tuskin on liian vähissä (R134a/n. 1,93kg?), koska paineanturia ei tarvinnut oikosulkea... Kompura pyöri tuossa lyhyessä kokeilussa ilman sivuääniä.
    Vikaa järjestelmässä vielä lienee, koska puhalluksen säätö ei edelleenkään toimi.
    Ilmaa tulee säätimen asennosta riippumatta uudellakin ohjausyksiköllä näin:
    Jalkatilaan turhankin paljon, tuulilasille hieman, olkapäiden tasolle ei yhtään.
    Nytkö siis ostan uuden kuivauspöntön ja siihen liittyvän anturin ja vien auton paikkaan, jossa suoritetaan vanhan kylmäaineen talteenotto, uuden kuivauspöntön asennus, tyhjiötesti etc.?
    Itse en ole aiemmin ilmastoinnilla varustettua autoa omistanut, joten neuvoja/lisätietoja kaipaan :oops:

    4x4 4ever
     
  10. BlackVan

    BlackVan 3rd gear


    Vaihda OIKEAAN Kepa!!!!! :rotfl: :rotfl:
     
  11. Rick

    Rick Gearhead

    Cumminski

    On noissakin omat vikansa. Pahin synti on tuo brasiliassa tehty lohko joka halkeaa vesivaipasta ja vuotaa nesteet pihalle. Kannattaa tarkastaa mikä lohko on kyseessä jotta ei tule yllätyksiä. Nro 53 on problemblock ja jos on lohko 55 ja 56 niin kestää. Olen yhteen omakohtaisesti törmännyt ja on edelleen tallessa. Voisi yrittää korjata mutta ei maksa vaivaa kun traktoria pyörittää nyt perkinsin diesel.
     
  12. mpon

    mpon 3rd gear

    Re: Suben ilmastointi ja lämppäri

    Jos tarkoitit kuivainta, mikä luuraa konehuoneenpuolella, niin mulla oli ainakin sökönä sen kyljes oleva paineanturivaikatkasija... sille tulevaan kaks karvaseen liittimeen kun laitto hyppylangan niin heti rupes kompura pyöriin...

    eli sit vaan vaihdettiin se painekatkasija vaimikäsenyoli siihen kuivaimen kylkeen, niin taas pelaa... :rotfl: oliko tarpeeks sekavasti artikuloitu :rotfl:
     
  13. jarzaaa

    jarzaaa 1st gear

    Re: Suben ilmastointi ja lämppäri

    Juuri sitä konehuoneessa apukuskin puolella sijaitsevaa pönttöä tarkoitin. Voiko sen anturin noin vain vaihtaa, vai karkaavatko mahdolliset kuivauspöntön sisällä olevat paineet/mömmöt, kun anturin kiertää irti purkin kyljestä? Entä miten suhtautua siihen, että po. pöntöllä on myös vaihtoaika, kun edellisestä vaihdosta ei ole mitään tietoa?
     
  14. mpon

    mpon 3rd gear

    Kylhän se varmaan viisain olis koko kuivain sitte vaihtaa, ja piuhoihin kii ja järjestelmä tyhjäks ja vaihto, vissiin näin... :eek:
     
  15. jarzaaa

    jarzaaa 1st gear

    Tätä ounastelin... Taas uusia osia hankintalistalle. Ja joku viisaampi/kokeneempi tyhjäämään/täyttämään järjestelmää...

    :poff:

    4x4 4ever
     
  16. kane

    kane 1st gear

    Jos olet pk-seudulla ( Nurmijärvi Lepsämä) niin kysäiseppä vaikka Uudenmaan autovarustelu Konalassa, voipi löytyä hyllystä kuivain ja tekevät ilmastointihuoltoja. Erittäin hyviä kokemuksia ko. putiikista omakohtaisesti useamman auton kanssa.

    Tuohon puhallusongelmaan, pikku sähkömoottorit niitä läppiä kääntää mutta ei tietoa tuon uudemman kojelaudan osista, liekkö samoja kuin <=94
     
  17. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

  18. jarzaaa

    jarzaaa 1st gear

    Kiitti vinkistä. Puhallusonglmaan eräs kaveri ehdotti kaasupolkimen yläpuolella olevan moottorin tutkimista. Kannattaisikohan tuo tutkia ihan ensimmäiseksi...

    4x4 4ever
     
  19. kepa71

    kepa71 1st gear

    EI VOI VAIHTAA KUN ON JO OIKEA :)


     
  20. suburman-62

    suburman-62 3rd gear

    hyvvee matkoo Iisalameen!

    Pistäkkee Iisalami sekaisin viikonloppuna subbe-ukot!rullilta ärreet tulot ja savut keskustaan? :rotfl: nii et alaku asukkaat on :eek: mut elekee :soosoo: savon likkaa liikoo purista :p ettei käy niinkö mulle! :lol: ---) joutuut naimisiin savolaisen kans s.tana :mad: Matkoille hermoja suapi kuskien seassa :poff: t.Jaska oi jospa voisin olla mukana!ehkä seuraavalla? 8)
     

Kerro tästä muillekin!