Chevy SB kansien porttaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Wesku, 19.5.2002.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eikös noissa ole se murhe että alapesä muuttuu soikioksi pikkuhiljaa? Ajoin "loppuunajetuilla" SBC Pro stock kikkaran aluveiveillä kaks kesää kaikki kisat läpi ja veivit meni kiertoon enkä koskaan kuullu niistä sen jälkeen.
    Mutta noista pulteista sen verran että en ole koskaan nähny ARB pulttien mukana tollasta varostusta joka nyt sitten tuli veivien valmistajalta.
     
  2. sbc350

    sbc350 Gearhead

    samanlaisessa paketissa tuli mullekki n. vuos sitte 6" sbc I beamit scatilta, saa oikeen pöytäkirjaa pitää 8)
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mitäs lukemia kirjanpito pitää sisällään vai onko julistettu salaiseksi :rotfl: .
     
  4. sbc350

    sbc350 Gearhead

    hehe veivit on edelleen hyllyssä, oottaa muuta kilkettä mitä ei oo ollu rahaa ostaa :odroll:
     
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kaikissa Scatin veivipaketeissa ollut tuollanen taulukko. Vaikee vaan kuvitella että tulis sellasessa käytössä jotain hyötyä esille missä tämän kaltaiset veivit yleensä ovat pulttien mittailusta? Luulen että sit sellasissa laitteissa missä konettakin täytyy kokoajan availla ja tarkistella/vaihtaa palikkaa niin toi mittailu olis ihan paikallaan ja sieltä vois joskus jotain vikaa mittaamalla löytääkin.

    Että vähän edes liipais kansiasiaa niin millasia lukemia on saatu Suomessa pienen Chevyn kansista mitattua? Poislukien 2.2 ym. kannet joissa venttilien asento suotuisampi :eek:
     
  6. Markuk

    Markuk 2nd gear

    Olipahan mielenkiintoinen topikki, meni hieman aikaa tätä lueskellessa.

    Onko kellään kokemusta tästä setistä ?

    http://treperformance.com/i-90326-trick ... rolet.html

    Ei tarvitse miettiä kuin sopivaa imusarjaa ja kaasaria ( ja turbiinia ). Olisi koko yläkerta muuten ready. Tarkoitus oisi tällainen tilata :odroll:

    Alkerraksi 4 pulttinen ja stroukkaus jossa teräskampura, takomännät, jne...

    Ei todella kannata uskoa niihin papereihin ja specteihin mitä AMEEEERIIIKAN JOE lupailee. Mullakin oli tuo 383 415 / 430 hp aivan vakio alakerralla, oli vain porattu 0,30 ylikokoon ja se on Joen mielestä stroukkaus :lol:
    Muutenkin oli runkopukit miten sattuu ( 1-4-2-3 järjestyksessä ja parissa nuolet väärään suuntaan ) ja männät toisella puolen nuolet kapiiniin päin :lol:

    Tuo motti on nyt palasina ja toinen lievästi viritetty menossa just paikoilleen. Tosta Joen moottorista ajattelin rakennella, mutta siinä kun on vain 2 pulttinen alakerta :(

    Pari kysymystä oisi, jos niitä ei tuossa huomannut...

    - Onko 4 pulttinen alakerta tarpeen, vai kestääkö 2 pulttinen tuota 450+ kokoonpanoa.
    - Mikä imusarja ja kaasutin.
    - Mikä oisi passeli turbiini, perävälitys on 3,73.

    AUTO mihin tuo kone tulee näkyy tuossa allekirjoituksessa, eli Malibu 2D coupe ja painoa ei tuolla taida olla kuin jotain 1550 KG.
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Ei tuollanen vielä 4-pulttista alakertaa tarvi,paljon rankempiakin on kasattu ihan normilohkoihin ja ei tuosta taida jarrussa ihan tuota 450hp tulla,ainakaan suomessa mitattuna :wink:

    Imuarjaksi tuohon menis vielä rpm air-gap,etenkin jos autolla on pääasiallinen käyttötarkoitus katuajossa?

    Itse valitsisin turbiiniksi tuohon B&M:n 3000 Holeshotin,siitä kun on hyvät kokemukset itsellä hiukan lievemmässä kokoonpanossa,mut sun koneessa pitempi isku varmaankin hiukan vielä tasaa tuota vetoa alakierroksilla...
     
  8. Markuk

    Markuk 2nd gear

    Kiitoksia... Itsekin meinasin, että 2pult alakerta kyllä kestää... Täytyy kaikki olla vaan vimpan päälle tasapainossa. Milläs kaasarilla aloittais kokeilut ? Oisko 750 holley, demoni ?
     
  9. 383

    383 Gearhead

    pinnapultit alakertaan arp. 750 demoni riittää ihan hyvin. air cap hyvä valinta
     
  10. miqve

    miqve 1st gear

    Pirkosen Markolla käytiin virtauttaa noita AFR:n sbc 210 race ready kansia ja pikkasen hypisteltynä ihan kohtuu lukemia anto, tosin parannettavaa on vielä :rotfl:

    nosto imu pako
    .200" 134,5 115,7
    .300 192,4 167,9
    .400 243,6 204,4
    .500 272,9 214,6
    .600 299,2 218,2
    .700 315,7 220,9


    vähän sumpussa lukemat kun ei osaa konetta käyttää mutta ehkä jollain tapaa luettavissa
     
  11. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    On luettavissa noin komeet lukemat vaikka olis ilman välimerkkejä. Paraniko Markon käsittelyssä paljonkin, meinaan vaan että onko tuollasistakin kansissa vielä parannettavaa kuinka?

    Kyllä noilla pipoilla kerkiää 8)
     
  12. miqve

    miqve 1st gear

    Ei oo Marko koskenut noihin kanaviin.
    Las Palpas Racingin tuotoksia :wink:
     
  13. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Ok.

    Offtopicina vielä: Pysyykö alakerta samana vai tuleeko sinne jotain muutoksia?
     
  14. miqve

    miqve 1st gear

    AFR 210cc Race Ready Heads
    Out-flow Every Challenger!
    AFR Race Ready Cylinder Heads
    Here's what CHP has to say about AFR's 210cc Aluminum Race Ready Heads: "When you get into these larger heads, the flow really starts to take off. The AFR heads measured a little larger than 210cc, but when you've got 240 cfm at 0.400-inch valve lift, who cares? The AFR 210 rocked to a max flow of 284 cfm at 0.700-inch valve lift right out of the box. With its E/I of 75 percent at 0.400-inch valve lift, it's hard to find something wrong with these heads. As street heads they're probably a bit large for a 350ci small-block, but they'd be a killer for a larger displacement Mouse motor, such as a 408- or 420ci thumper. When it comes to airflow, especially around 0.400- and 0.500-inch valve lift, the AFR is unparalleled among the heads we tested."

    Chevy High Performance Magazine
    Intake Port Flow Test Results
    200cc to 220cc Cylinder Heads
    Valve Lift, Airflow Research 210, Brodix Track 1, Edelbrock Victor Jr., Dart Conquest, Dart Iron Eagle, World Products, TFS Twisted Wedge
    .200 140 115 123 126 129 132 127
    .300 197 166 173 171 182 187 186
    .400 240 209 219 217 226 225 227
    .500 271 246 255 252 258 240 254
    .600 279 267 275 274 255 243 265
    .700 284 266 284 268
     
  15. miqve

    miqve 1st gear

    Himpun verran puristuksia jos nostais :eek:
     
  16. 68corvette

    68corvette Gearhead

    täysin vakiona ei päästy testaamaan, mutta aika liki noita CHP mittaamia oli, 282cfm maksimi.
    Kanavassa tai seeteissä ongelmia, veikkaisin kuitenkin että kanavassa.

    Parhaat nuo olivat virtauksiltaan vakio kuosissaan verrattuna muihin vakio SBC kansiin joita olen mitannut, tosin nämä mitattiin isommalla porauksella, joka voi parantaa tai huonontaa tuloksia.
     
  17. mopster

    mopster Gearhead

    Noissa ei varmaan ihan vakiona oo mitään ongelmia, tai ainakin tossa CHP testissä ne virtas nätisti .700" nostoon asti.

    Toi kanava mikä ekana mitattiin niin siinä oli niitä ongelmia kyllä. Kanavan poikkipintaa oli kasvatettu, ja jos vertaa noihin CHP:n arvoihin niin tämä kyllä virtas jo .500" nostolla saman kun vakio .700 nostolla, mutta stallas sen jälkeen eikä huiput ollu sen korkeemmat kun vakiossa.

    Toisesta kanavasta hiplattiin kokeeks noita mahdollisia ongelmakohtia ennen penkkiin tuloa. Materiaalia ei enään tarvinnu paljoa poistaa, mut tulosta tuotti isosti, ja aikasemman porttauksen hyödyt näkyi vasta nyt.

    Potentiaalia jäi ehkä vielä snadisti käyttämättä, ja tullaan uudestaan kokeilemaan kun on taas vähän hiplattu lisää.
     

Kerro tästä muillekin!