Chevy sb:n bensapumppu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja MH, 31.10.2008.

  1. MH

    MH 3rd gear

    Ilmeisesti chevyn pikkulohkoissa on kaikissa sama polttoainepumpun käyttöakseli? Ihmettelen vain että kun työnnän käyttöakselin paikalleen ja sen jälkeen pumpun, niin ei lainkaan tunnu että se akseli osuisi pumpun kieleen?

    Tarkoitan, etteihän se akseli voi olla liian lyhyt tai jotain??

    Pulttaanko kiinni vaan ja lopetan ihmettelyn?

    Toivottavasti joku tosta jotain ymmärsi?
     
  2. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Tota.... Eikös se ole nokka-akselissa nykämä joka liikuttaa polttoainepumpun käyttö-tappia... Anyway jossain akselissa siellä on mötikkä joka sitä tappia tönii.. Eli jos onkin se mötti juuri asentamisen aikana "toisella puolella", niin ei kuulukkaan olla jäykkä väliin...
    Itsekkin olen joskus ihmetellyt että meneepä tanko pitkälle sisään, mutta koska miettiminen aiheuttaa tyhjyydessä kipua niin olen vaan nippuun pistänyt... Ja yllättävän usein on toiminutkin sen jälkeen. :)
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Veekuukan tappi on inan lyhyempi!!
     
  4. MH

    MH 3rd gear

    13,4 cm. on tapin pituus. Jos joku voisi mitata onko toi oikea mitta, niin olisin kiitollinen! :D

    Tuntuu vaan oudolta jos tuohon jää millikaupalla väliä, niin eikös se pidä jonkunnäköistä ääntä?
     
  5. Qjet

    Qjet 1st gear

    Tuota...onko kyseessä motin kasaus ja nokka-akseli vaihdettu?
    Joissain nokka-akseleissa ei ole tuota nenää bensapumpun käyttöakselille. Puuttuu mm. Z-koodin ( TBI ) Astron 4.3 motin nokka-akselista, joka on mulla pajalla purettuna. Saattaa olla sama juttu -86 up henkilöautomoottorien kanssa, joissa ei ole tuota käyttöakselin poraustatakaan lohkossa ?
     
  6. MH

    MH 3rd gear

    Moottori on nostettu autosta pois ja polttoainepumppu on jätetty letkujen varaan roikkumaan. Kyseinen moottori ja pumppu ovat varmuudella ko. autossa olleet, ainoastaan käyttöakseli oli hukassa kunnes löytyi uusi sopivannäköinen tappi.
    Kyseisen purkuoperaation suorittanut kaveri ei ole enää keskuudessamme ja itse en ole ennen letukan koneiden kanssa ollut tekemisissä, joten varmistan vaan ettei tarvitse ihmetellä kun osat ovat nipussa ja polttoainetta ei tule kaasarille.
     
  7. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    Polttoainepumppu

    Tuon ongelman voi ohittaa sähköisellä pa-pumpulla.
    Niin teki myös "Tony" allaolevan linkin viestiketjussa.
    http://www.jalopyjournal.com/forum/arch ... 74784.html
     
  8. MH

    MH 3rd gear

    Kiitos linkistä! Tuollahan tuo asian ydin vissiin mainitaan, eli: I've never encountered that before but here are some specs
    Max lift = .337
    Rod Length = 5.750

    Tuo mittahan on n.14,6 cm., ja mulla oli 13,4 cm!

    Paketissa oli sitten väärä tappi tai jotain, eipä olisi uskonut että näinkin simppeli asia tuottaa tuskaa. No maanantaina metsästämään oikeanmittaista tappia.
     

Kerro tästä muillekin!