Chevy sb:n öljyvuoto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja MH, 24.7.2012.

  1. MH

    MH 3rd gear

    Tuli kiihdyteltyä melko reippaasti autolla ja jonkun ajan päästä haistoin vienon moottoriöljyn tuoksun. Ajoin kotiin öljynpaine ja lämpömittari kun näyttivät normaaleja lukemia.
    Tutkiessani konehuonetta selvisi syy öljyn hajulle, koko oikea alapuoli koneesta ja osittain konehuoneesta öljyroiskeiden peitossa. Mittatikun perusteella korkeintaan 1-2dl oli öljyä koneesta lentänyt ulos.
    Putsasin paikat ja kun mitään syytä ei löytynyt käynnistin moottorin ja mitään ei ollut ainakaan nyt tullut ulos.
    Tarkemmin ihmeteltyäni "alkuräjähdyksen" keskipisteenä tuntuisi olevan mekaaninen bensapumppu. Olisikohan mahdollista että pumpun prässätyn yläosan välistä lentäisi öljy pihalle?

    Muita ideoita?
     
  2. ViLU

    ViLU Gearhead

    Mielenkiintoista, mulla on just Impalassa kans mekaanisen öljypumpun päällinen märkä öljystä vaikka sen aina kuivaan :eek: Sen enempää en ole kerinnyt asiaa tutkimaan...
     
  3. ilu

    ilu 1st gear

    Siinä bensapumpussahan on yleensä kaksi pientä henkireikää joista se on öljyä todennäköisesti tunkenut ja yks vaihtoehto on et huohotus on sen verran ahdas et öljytilaan tulee niin paljon painetta et tunkee sit noista reijistä paineen pihalle...
     
  4. 383

    383 Gearhead

  5. smuige

    smuige Gearhead

    Noi lohkon etureunan pultinreiät kannattaa tukkia jollei ole tukkeessa, siinä jakopään vieressä bensapumpun kohdalla noi kaks reikää joista toinen läpireikä. Mulla teki sitä että aina kun revitti oikein kunnolla konetta niin roiskaisi koneen oikealle puolelle, kesti muuten ihan pikkasen kauan keksiä että mistä tulee :oops: kaveri vaan sanoi kun selostin ongelman ja kurkkas konehuoneeseen et sulla on reikä lohkossa...
     
  6. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Smiuge ehti ekaks. :)Ja se on ylempi reikä..
     
  7. NURMALE

    NURMALE 1st gear

    Se läpi reikä on tarkoitettu pa-pumpun käyttöakselin lukitukseen paikalleen ( esim. pumppua vaihdettaessa ) eli ei kannata kiertää kovin pitkää pulttia siihen reikään ( joku 1/2" max.)Pitkällä pultilla taas onnistuu se lukitus hyvin.
     
  8. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Hoblaa! enpä ole ajatellutkaan mikä reiän tarkotus on. Oppia ikä kaikki. Kyllähän sen pumpun asennus on kyllä hauskempaa ilman mitään lukituksia.
     
  9. MH

    MH 3rd gear

    Kaikkea sitä oppii, en kyllä konetta kasatessa huomannut että toi reikä menis öljytilaan. No nyt on tukittu sekin läpi, kiitos kaikille vinkeistä!
     
  10. ViLU

    ViLU Gearhead

    Tuli kans ite tukittuu se reikä, mutta mulla oli toi mekaaninen bensapumppu niin rikki, että siitä yhestä juorureiästä tuli bensaa/öljyä pihalle. Ei ollu onneks koneeseen öljynjoukkoon päässy bensaa.
     

Kerro tästä muillekin!