Chevy Sportside TBI 5.7 1991/-93, lisää "halpoja" tehoja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja valtope, 22.3.2012.

  1. SauliK

    SauliK 2nd gear

    Ennenkuin höyläätte niitä dekkitasoja kovin paljoa niin kannattaa harkita josko sijoittaisi senkin rahan kunnon mäntiin. Saa samalla sekä puristuksia että kestävyyttä lisää, eikä tarvitse murehtia imusarjan istuvuutta
     
  2. Concarne

    Concarne 2nd gear

    Tätä itsekin ensimmäisessä kysymyksessä puristuksen nostamisesta jahtasin. Mitkä männät siis?
     
    Muokattu: 24.11.2021
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Laita jotkut flat topit joissa lakikorkeus on lähellä alkuperäistä 1.56", esim KB 120, mutta miks ei myös ne ehdottamasi sealed powerit.
    Puristukset saat jonnekin 9.5 paikkeille joka toimii miedon nokan kanssa.

    Jos pidät sen alkuperäisen tbi-ruiskun, niin kannattaa olla hyvin maltillinen viritysosien kanssa.

    Ja mikäli laitat ne alkuperäiset kannet, niin se tiukka quench ei ole niin välttämätön, jenkamallinen kanava pitää huolen seoksen pyörteestä.
    Ja jos ne kannetkin tarvii kunnostuksen, niin kannattaa miettiä mitä niiden kanssa yleensäkään tekee. Toki niistäkin voi tehdä ellei ne nyt aivan loppu ole.
     
    Concarne tykkää tästä.
  4. paja1

    paja1 Gearhead

    Pääsääntöisesti sbc tarvii dekin koneistuksen vaikka ottais tuon 1.56 männän,jos nolladekkiin haluaa päästä.
     
    impala-63 tykkää tästä.
  5. Concarne

    Concarne 2nd gear

    Jep, näin ajattelin. Minulla oli tosin eri tietoa tuosta vakiomännän korkeudesta, luulin että se on 1.54" ja ne Sealed Powerin männät on 1.55". KB männissä karkaa kustannukset juuri sen verran että taitaa jäädä ne kauppaan. Summitilta löytyi tällaiset mukit mitkä näyttää vahvasti SP:n männiltä mutta luvataan 1.56" korkeudeksi ja on halvat:Summit Racing SUM-17350C-30 Summit Racing™ Coated Hypereutectic Pistons | Summit Racing

    TBI:n rajallisuus on tiedossa. Nettitieto kertoo, että tehokkaammalla pumpulla TBI riittää 350 hv:n paikkeille ja sellaisia tehoja en ole hakemassa tai tuo ainakin riittää.

    Laittaisin suoraan ne vortecin kannet jos ne olisi jo hankittuna mutta mikäli venttiilit ei ole nykyisissä aivan korppuina niin pyöräytän tahnalla ja laitan takaisin. Kansien vaihto tulee sitten joskus - jos tulee.

    Onneksi en tiennyt mitään tuosta paljealueesta kun kokosin 572 isolohkon. Hyvin on toiminut ainakin ensimmäiset pari vuotta eikä nakuta, tuurillakin pärjää. Nyt on kyllä pakko katsoa selviääkö papereista näin jälkikäteen mitä tuli tehtyä. Tieto lisäsi taas tuskaa.
     
    Muokattu: 24.11.2021
    impala-63 tykkää tästä.
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ei se vähän väljempikään mäntä/kansi välys itsessään nakutusta aiheuta, muutenhan tuolla liikenteessä suurin osa autoista nakuttais!
    Nakutus on yleensä useamman tekijän summa, jota voi pystyä osaltaan hillitsemään myös toimivalla ja sopivan tiukalla paljealueella.
     
    Concarne ja valtope tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!