Chevyn 6,5d polttoaine? ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Arpe, 14.4.2024.

  1. Arpe

    Arpe 1st gear

    Alkoi viime kesänä helteisimpinä viikkoina Vani -95 oireilemaan huonolla käyntiin lähdöllä.
    Eli pidemmän ajon jälkeen, jos sammutti moottorin ja käynnisti samoin tein uudelleen lähti käyntiin normaalisti, mut vartin seisomisen jälkeen vaati 5-10 sekunnin startin kunnes alkoi lupailemaan ja hetken lupailtuaan käynnistyi. Yön yli seisottuaan lähtee normaalisti käyntiin, eikä juuri savuttele mitään ylimääräisiä hattaroita. Savutusmittaus katsastuksessa ok.
    Syöttöpumppu uusittu edellisen omistajan toimesta, joten melko uusi pumppu, mut minkä laatuinen lienee sit laitettu? Uusi kumminkin.
    Luulin jo kerran korjanneeni vian uusimalla sammutinsolenoidin pahasti hapettuneen liittimen, mutta taas seuraavana helteisempänä jaksona ja pidemmän matkan jälkeen sama vika.
    Autossa oli paikoillaan ainoastaan yksi konehuoneessa oleva alamittainen akku, joten tuo starttauksen aikainen hieman alhainen jännitekin voi olla vaihtoehto. Tämä vaihtoehto korjaantuu tänä keväänä uudella kakkosakun telineellä ja kaapeloinnilla. Kestääpähän ainakin sit sen pitkänkin startin kahden akun turvin.
    Toinen oire joka tuli jokseenkin samoihin aikoihin on moottorin sammuminen ryntäyttämisen jälkeen, eli jos paikoillaan polkaisee reilusti kaasua ja nostaa nopeasti jalan kaasulta, kierrosten laskettua moottori sammuu, mutta käynnistyy startilla heti uudelleen.

    Tarkoitus olis lähetä perusjumpalla liikkeelle, eli putsata tankki, tarkistaa tankin lähtöjen ja polttoainelinjojen kunto, vaihtaa pa-suodatin ja siirtopumppu. Lisäks tuo akkujuttu kuntoon.
    Jos ei näillä tokene, ni mitäs sit seuraavaks?

    Ja täähän on vapariversio, eli mekaanisella syöttöpumpulla. Ei sitä boxia syöttöpumpulla, kuten ahdetussa.
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kuulostas että imee ilmaa letkuihin.
     
  3. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tosipieni ilmavuoto, jos muuten käy tasaisesti, ja vika voi olla missä tahansa tankin imuputkesta syöttöpumppuun.
     

Kerro tästä muillekin!