chevyn kokonaismassa tai oma massa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Letku, 30.5.2012.

  1. nixon

    nixon 3rd gear

    ^Syitä miksi ei käy konttorilla punnittamassa vois olla vaikka se, että konttori on pitkällä ja ei huvita ajella sinne pelkkien massojen takia jos vaikka ei halua rekisteröintikatsastaa heti. Omalla kohdalla syy on se, että ei yksinkertaisesti huvittanut käydä siellä tuhlaamassa aikaa ku tietoa löytyi ilmankin. Eikä missään sanota, että olis pakko punnita heti konttorilla.

    En epäile sun tietotaitoa näissä hommissa yhtään, mulla on nyt eka tuontipeli kyseessä enkä todellakaan väitä tajuavani mitään näistä hommista. Täytin vain noihin verotuspapereihin auton tiedot mitä kysyttiin(ja lähetin ne eteenpäin), fiksaan pikkuviat ja sitten vasta menen konttorille rekisteröimään.
     
  2. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    En oo sen kummempi asiantuntija kuin että yhden tuontiauton ja -prätkän olen kilvittänyt, mutta niin olen ymmärtänyt, ettei hatusta (=netistä) vedetyt massat kelpaa.
     
  3. nixon

    nixon 3rd gear

    Itse luotan edelleen siihen, että katsastusmies laittaa oikeat massat sitte ku vehje rekisteröidään.
    Jos tää painojen itse laittaminen taas jotenkin estää vekottimen rekisteröinnin Suomeen niin sitte kyllä vituttaa. :p
     
  4. bathory

    bathory Gearhead

    Jos ovitarraa ei enää ole niin punnitus ei auta. Siitä saa oman massan mutta kokoinaismassa on valmistajan ilmoittama ja siitä tarvitsee virallisen dokumentin. Ja kyseessä on autokohtainen, että vaikka olisi täysin identtinen auto niin sitä tietoja ei voida täten ottaa.

    Noin vanhaan autoon voit saada virallisen tiedon ainoastaan kanadasta ja dokumentin hinta on 250$. Jos kyseessä olisi 92-> mallinen niin TÜv-nordicista saisi tiedot myös. Niiden hintoja en tiedä.

    Carfaxista voi saada VIN-koodin perusteella melkein kaikki tiedot mutta ei painoa. Se maksaa 40$ ja on virallinen todistus myös, mutta painoja siitä ei välttämättä tosiaan saa.

    Riippuu myös paljon kuinka kiva katsuri on kyseessä.
     
  5. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    -------------------------------------------------------------
    Mors,
    mitä sä teet puntilla,jossei se oo leimattu?
    toivotaan että menee tullista läpi..HELPOINTA kuitenkin, se on kun ensin
    katsastaa(punniten)ja verottaa vasta.
    t.AZ
     
  6. nixon

    nixon 3rd gear

    Siinä autoveroilmoituksessa kysytään painoa, siksi laitoin ne siihen. Ja sen verolapun lähettämisestä on muuten tasan kolme viikkoa nyt, eivätkä ole kysyneet mitään lisäselvityksiä vielä. Ajoaikaakin tarralapuilla on elokuun puoleen väliin, että ei tässä vielä ole edes kiire.
     
  7. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    --------------
    so what,'joudut' kuitenkin katsastamaan laitteesi,saat nyt muutaman
    kuukauden ajella,wow,who cares.Mikä hyöty tästä loppupeleissä on?
    euro?kaksi? heh...
    t.AZ
     

Kerro tästä muillekin!