chrysler öljynvaihdosta ongelmia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja slant, 27.5.2008.

  1. slant

    slant Gearhead

    -95 chrysler vision alkoi oikuttelemaan heti laatikon öljynvaihdon jälkeen. Aluksi nykimistä, nyt menee limp modeen hetken ajon jälkeen. Mopar atf+4 öljyä laitoin. Mistähän tuon vian etsinnän aloittais? Laatikko a606/ 42le.
    Ennen ö-vaihtoa toimi ok, ajettu on 169 tkm.
     
  2. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Laitoit varmaan kuitenkin oikean määrän sitä öljyä?

    Outo juttu.
    Sen tiedän että noissa laatikoissa on ollut ongelmia alunpitäen..
     
  3. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    On olemas koulukunta joka on sitä mieltä että öljynvaihdossa voivat "paskat" lähteä liikkelle ja aiheuttaa ongelmaa. Tämä jos ongelma on jo lähellä muutenkin.
    Tietty säännöllinen öljynvaihto estää ongelmia, mutta jos alkaa tunnit olla täynnä syystä tai toisesta.

    Mul yhes laatikos oli väärän väristä ja hajuista. En uskaltanu vaihtaa vaan ajoin ja lisäsin.. hyvin pelasi...
     
  4. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Kyllä mäkin veikkaisin öljyn vähyyttä. Mittasitko määrän joka valui ulos ? Ja laitoit saman verran tilalle ?
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vuonna -95 ei ollut vielä ATF+4 mehua, mutta ei se kyllä mitään riko jos sitä on oikea määrä. Toisaalta ton lootan "aivo"boxi mittaa noita vaihdon nopeuksia ja päättelee niistä että onko kaikki ok. Ton mehun kitkaominaisuudet on erilaiset kuin vanhan öljyn ja toosa on voinu ottaa nokkiinsa uudesta mehusta? Kannattaa koittaa resetoida koko sydeemi silleen että otat akun kengät irti ja kaikki mahdollinen kulutus päälle yhdeksi yöksi jotta jokainen potikka ja konkka tyhjenee varmasti.
     
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Joo jos -95 ei ollut Moparin ATF+4:sta niin nyt ei ole sitä kolmosta. Nelosta ne merkkiliikkeessä laittaa.
     
  7. slant

    slant Gearhead

    Juu ei sitä kolmosta löytynyt kun oluena, kyselin kyllä. Oikea määrä öljyä siellä on. Täytyy ens yöks ottaa akunkengät irti.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä sitä ATF+3 mehua saa mutta tosta nelosesta ne saa paremman hinnan :poff: .
     
  9. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    miten mittaat tuon öljytason tuossa?
     
  10. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    Moparin ATF+3 :sta ei tehdä enää.

    Ehkei kaiken takana ole salaliitto......
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    ATF+3 litku on tavallista lisäaineistettua DIII mehua ja noita +3 ja +4 litkuja voi tehdä ihan ite oikeilla lisäaineilla!!
     
  12. kasipallo

    kasipallo Gearhead

    minäkin teen kaikki oljyni ite :soosoo: reseptiä en kerro mut käymisastiassa tuloo hyvee :rotfl:
     
  13. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    Mä henkilökohtaisesti käytän koneessa Hesoilia (manoilia ei enää saa) ja laita lisäksi Motor uppia... Hyvin on toiminut!!
     
  14. virta

    virta Gearhead

    Kyll melko usein kuulee et ongelmat alkaa öljynvaihdon jälkeen,,voi olla sattumaakin toosalla vain tuli tunnit täyteen.

    Itseäkin epäilyttää kun atf+3 litkua ei enää saa ja nyt ykskaks pitäis atf+4 olla sit sopivaa,lisäks hinta tietty nousee taas.
     
  15. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    +3 oli mineraaliöljy. + 4 synteettinen
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi lisäaine jolla noi +3 ja +4 tehdään "tavis"ööleistä on suurimpien autotehtaiden hyväksymää kamaa ja sen käyttö ei vaikuta takuusen. Ehkä kuitenkin kannattaa ostaa tota hesoilia ja laittaa mopar uppia vielä perään niin hyvää tulee :odroll: .
    Saman firman lisäaineilla muutetaan tavis syntinen dexronIII vastaamaan volkkarin vitun kallis esso Lt71141 ja myös monen muun tehtaan "omat" litkut. Kannattaisko tyrkyttää tota hesoilia noille autotehtaille :rotfl: .
    tota syntistä mehua on ollut jo parikymmentä vuotta ja hyvin se on tähän asti toiminut.
     
  17. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    jep ...

    ei kyl Chryslerin hyväksymää... tunnustan olevani väärässä heti kun semmoisen hyväksynnän näen.
     
  18. slant

    slant Gearhead

    Eipä auttanut resetointi. Allpar sivuilla puhutaan solenoid pakin ongelmien olevan yleisiä, onko vaikea homma tuota irrottaa ja avata/puhdistaa?
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Helppo se on vaihtaa mutta avaamista en suosittele, kun niitä ei saa tehdaskaan toimimaan aina :odroll: .
     
  20. V8 aspen

    V8 aspen 1st gear

    Kyllä mun muistaakseni tuossa käyttöoppaassa mainitaan nimenomaan tuo atf 4 plus?? Täytyy vielä tarkistaa, kun en oo sata varma. Korjaamon öljyopas kehoitti soittaan maahantuojalle. Itellä 163 th ajettu vision ja oon kans miettiny suodattimen ja ölppyjen vaihtoa..tohtiikohan tuota toimivaan lootaan ees ruveta vaihtaan? Öljy on terveen väristä ja haisee normaalille, laatikko pelaa, kuin unelma mutta esim. tulppien kunnosta päätellen mitään huoltoja ei hetkeen oo tehty. Nice!
     

Kerro tästä muillekin!