Chrysler Vision 3.5 -94 tyyppiviat ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ossa250, 17.1.2009.

  1. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Olen ostamassa Vision -94 ajettu 155.000km jakohihna vaidettu 2003 88.000km.Koska seuraava jakohihnan vaihto ja onko kallis operaatio? Mitä tyyppivikoja Visiossa on?
     
  2. autoilija

    autoilija Gearhead

    vision

    3.5 -24v-kone vuotaa öljyä,visionia taitaa ehkä löytyä myös perinteisellä 3.3 - työntötankokoneellakin..Vaihteistoa haukutaan heikoksi,hyvällä hoidolla kyllä kestää maailman tappiin,3.5 -kone on vahvimpia chryslerin koneita ja erittäin varmatoiminen,toisin kuin uudempi 2.7 - kone joka on taidettu äänestää chryslerin huonoimmaksi tekeleeksi.Kumpikin kone on chryslerin omaa tuotantoa.Vision/Concorden sisustan muotoilu on haettu Hondalta,huomaa eritoten kojelaudasta,taisi olla Accord-jota chrysler siteerasi vierailuillaan kehitellessään tätä mallistoa.
    Kaukosäätöinen keskuslukitus avaa/lukitsee ovia ja takaluukkua kuinka tahtoo ja missä tahtoo.Vesipumppu saattaa hirttää,yleensä se on jo vaihdettu.En nyt muista hihnan vaihtoväliä..olisko ollut 60 tuhatta mailia mielikuva olisi ettei hihnan paukkuminen riko konetta,3.3.- koneessa on ketju.Ilmastoinnin kompura vuotaa,uusi maksaa jenkeissä 250USD..,ajovalot on huonot = niillä ei vakiopolttimoilla näe mitään,polttimot on erikoiskamaa eikä löydy joka bensa-asemalta.
    Kampiakselin tai oliko se nokka-akselin asennontunnistin on vakiomurhe tunnistin maksaa 160 euroa,on muidenkin chryslereiden ongelma...Kone kieltäytyy starttaamasta tai sammuu kuinka haluaa.Tunnistin menee kerran 10-vuodessa,polttoainelinjat suuttimille vuotaa ja sen tunnistaa konehuoneen bensanhajusta = uudet kumitiivisteet.,3.5-24v Imusarjan tiiviste kovettuu + hajoaa tunnistaa koneen käyntiäänestä = ei käy tasaisesti.
    Virtalukon pohja hajoaa = Kaikki tai osa varoitusvaloista palaa kun auto käy.

    Yleensäottaen erittäin luotettava ja arvostettu esim. taksina isojen tilojen ja kestävän perustekniikan vuoksi,suomessa ei tietenkään näitä ole takseina.Vikaa voi varautua vastaanottamaan sähköjen puolelta jota autossa on siellä täällä varustelutasosta riippuen.

    Jenkeissä on kuulema ollut murheita vaijerissa joka menee vaihteensiirtäjältä virtalukolle..en ole tavannut vaikka kokemusta on usealta vuodelta monestakin yksilöstä.
    Sähköviat on helppo selvittää Mopar-tyyliin suoraan virtalukkoa raksuttamalla..

    Autoilija.
     
  3. autoilija

    autoilija Gearhead

    Osta auto

    Olisi myös myynnissä chrysler concorde - 1993,vaihtoehtona visionille.Ollut minulla useita vuosia.Auto on sama kuin vision sillä erotuksella että concorde on Usa-markkinoille ja vision - euroopan markkinoille.Mynnissä oleva concorde on muuttoauto Usa.ta.3500 eur on ajatukseni viimeisestä hinnasta,auto on nyt jo tarpeeton että joitain keskusteluja on mahdollisuus tehdä.Lisätietoja tältä sivustolta kohdasta myydään jossa lisää tietoja siitä.Ajoin sillä juuri eilen ulkomaanmatkan 1000km pääosin cruisen varasssa.Gps-llä mitattu nopeusmittaripoikkeuma n. + 3km/h näyttää mittari.Vaikkakin on vanha auto niin on tasavertainen suorituskyvyssä ja ylivoimainen matkustusmukavuudessa.Vanha kunnon GM-tekele on kyllä mukavampi,siinä matkustajat ei tiennyt onko ne autossa vai kotona omassa sängyssään.Chrysler on hiukan eurooppalaisempi vaikkei siinäkään konehuoneen ääniä kuule.

    Autoilija.
     
  4. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Kävin koeajamassa Visionin oli muuten ok,paitsi ajamalla nupullakivillä etupäästä kuului klok,klok molemilta puolelta. Onko etuiskarin yläpään laakerit rikki,moottorikiinnikket tai onko se Vision normaali ominaisuus?
     
  5. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Kallistuksen vakaajan linkit sökönä, tilalle myydään vahvempia malleja joissa rasvanipat.
     
  6. autoilija

    autoilija Gearhead

    Taitaisi olla "koiranluut" etuakselistossa olevat pystytangot joiden päissä on nivelet,normaalia kulumista jota tapahtuu joka autossa.Voipi olla tietty myös joku muu nivel,en huolestuisi tuosta.Ei kyllä ole normaali ominaisuus joten tarvii siis pientä ehjäämistä.Moottorikiinnikkeet ja eritoten takimmainen kiinnike antaa periksi jossain vaiheessa,on helppo vaihtaa.Sellaisia perusteknisiä ongelmia jota on joka autossa.Laatikkoon kannattaa sen verran laittaa huomiota että kuumana,tarkoitan siis todella kuumana esim.kaupunkipyörityksessä voi suunnanvaihto D-R välillä olla ongelmia,kielii jostain ongelmasta tai ainakin huollon puutteesta.Laatikon saa rikki varmuudella kun sitä ei huolla = öljynvaihdot+suodattimet mielellään liian usein kuin harvoin,sanomattakin on selvää että laatikko sekoaa jos sinne laittaa normi Dextron-öljyä,pennin säästö tuo tässä tapauksessa ainakin tonnin kuluerän.

    Ominaisuus joka huolestuttaa näissä on hintataso,300M - mallia myydään aivan eri hintatasolla kuin visionia,miksi näin on en tiedä.

    Autoilija.
     
  7. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    No onpas aikaisin hihna vaihdettu. Vaihtoväli 110tm eli 170tkm. Seuraava hihnanvaihto siis 258tkm kohdalla. Kaipa sinne oli vaihdettu vesipumppu samalla ? Tyypiviat onkin jo tuossa edellä lueteltu.
     
  8. autoilija

    autoilija Gearhead

    Kuten Mopuristi sanoi,ne juuri.Concordeen en ole ikinä joutunut vaihtamaan niitä,visioniin parikin kertaa.Muutenkin on omituisuuksia kestävyydessä,Concorden pyörän laakerit on kestävää kamaa kuten muukin nivelistö,visionista laukeaa pyöränlaakerit + nivelet.Sähköissä on concordessa enemmän vikaa kuin visionissa mutta perustekniikka luotettavampi kuin visionissa.Olisiko niin että jenkkeihin tehdään perustekniikaltaan parempilaatuista ja sähköt vedetään vähän kuin sinnepäin.Eurooppaan tehdään hienosto mallia jossa pelit ja vempeleet toimii mutta muut osat saakin rikkoontua??

    Autoilija.
     
  9. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Eikö jakohihnan vaihtovälin määrää myös ikä sekä km.
     
  10. autoilija

    autoilija Gearhead

    Vesipumppu hirttää kiinni lähes poikkeuksetta jossain vaiheessa=hihna menee vaihtoon.Olisiko niin että tässäkin tapauksessa olisi tapahtunut ko ilmiö ja siksi vaihdettu hihna?Concordessa pumppu stoppasi 80 tml. ssa ja auto jäi siihen,asiantunteva liike / ehjäämö laittaa uuden pumpun varatoimenpiteenä hihnan vaihdon yhteydessä aina.Saksan maalta visionia saa ostaa yleensä edullisesti "moottorivaurioisena"Alkaen 500 euroa.On tapauksia jossa se "moottorivaurio" on jo mainittu asennontunnistin-ongelma....nähty ja koettu.Erittäin yleinen ongelma.

    Autoilija
     
  11. autoilija

    autoilija Gearhead

    Juu sekä ikä ja Km.Tuolla moottorilla pitää laskea joku vähennys myös sille että se remmi ui öljyssä kokoajan.Kone ei pidä öljyjä eikä se hihnan käyttöikää ainakaan luulisi pidentävän?Hihna on tajuttoman pitkä muuten..

    Autoilija.
     
  12. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Nyt tuli ostettua Vision ja kyyti on mukavaa. Sopiiko XENON valon polttimot umpioon jos ostaa XENON valosarjan?
     
  13. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Onneksi olkoon. Sopii kun ostat oikean valosarjan eli HB... jotain. Mulla tuli tuosta xenon sarjasta aika suuret häiriöt, tarttee todennäköisesti häiriönpoistajan virtajohtoihin.
     

Kerro tästä muillekin!