Itse itselleni ja ehkä muillekin vastaten. Alkuperäisessä raidetangon sisäpäässä ei ole mitään mistä pyörittää se auki, hitsasin nivelen yhteen raidetangon kanssa ja pyöritin sen avulla auki. Kannattaa välttää kovaa lämmöntuontia, etteivät hammastangon tiivisteet vaurioidu.
Helou felou voikkaristit! Itellä on 3.3 automaatti Voyageri, ostin sen n. 6 vuotta sitte ja oon ollu enimmäkseen tyytyväinen. Talviautona se on ehoton, lämpöä riittää ja yleensä matkustajat pyytääki lämpöä pienemmäle Jalakojen takia olin jo pitemmän aikaa halunnut automaattia ja Vojan istuinkorkeuskin on just sopiva. Autosa huomattiin yks vika heti koeajolla, nimittäin HVACin Mode -puoli ei toiminu ollenkaan. Huomasin että joku oli löysänny ko. moottorin (actuator) niin ettei se vastannut pyörittämään hammasrattaita ja suunnannu sen puhaltamaan naamale (panel)... kiinnitin sen takaisin niin sehän toimiki aikansa mutta sitten alkoi ongelmat sen kanssa jotka jatkunu tähän päivään asti... Käytin sekä mode- että blendmoottorit irti ja purin atomeiksi. Rasvasin kaikki rattaat silikonirasvala ja kasasin ja testasin kämpilä akun kans että molemmat pyörii kumpaanki suuntaan ja vielä paikoilleen ruuvattuna testasin hvacin kautta että kumpiki pyörii mutta eipä vain kalibroi, ei sitte millään, kaikki valot vaan vilikuttaa tasatahtiin lopusa..... ja oon kokeillu mooooonta kertaa.... ärsyttää seki ko kylymäaine loppu (ilm. vuoti...) melekeen heti oston jälkeen nii ei pysty sitä viilennystestiä (cooldown) tekemään... Viime talvena huomasin pienen öljyvanan seuranneen kotiparkkiin. En löytäny vikaa mutta serkkupoika epäili huohotinputken olevan tukossa pakkasen takia. Kevät kun koitti niin öljyvuotoa ei näkynyt ja olin ilonen taas ja katastin auton mutta mutta.... heinäkuussa oltiin lähössä Seinäjoelle ja kun pakattiin kamoja autoon niin poika huomas että öljyä valuu norona prrrrrrrkl...... En löytäny reissunkaan jälkeen vuotokohtaa ja osaksi senki takia uusintakatastuski jäi ja Voja oliki sitte puolisen vuotta seisonnassa. Nyt pitäs taas alakaa värkkäämään sen kans, jota ootan kyllä innola. Ainii, törmäsin semmoseen kaveriin Youtubesa ko EricTheCarGuy (ETCG1) ja hällä oli murheenkryyni T&C laitettavana, hän vaihto siihen lootan ja tinas just mittarista ne nastat, korjas siipi-ikkunat jne jne. Jos kiinnostaa nii ettikää tubesta hakusanala etcg barbara's van. Sieltä löytyy muutama korjausvideo. Ericilä mennee hermot välilä sen auton kans mitä minen kyllä ymmärrä Jos joku ymmärtää tuon HVACin eli lämppärin sielunelämän pääle ni olisin kiitollinen hälle neuvoista. Tämä tästä tällä kertaa -Jari-
1997 3.3 Grand. Osaako joku kertoa, mistä ilmastoinnin kondenssinpoistoputki löytyy? Plörää sisälle lattialle jalkatilaan. Joku käski etsimään tulipellistä putkenpätkää ja toinen sisäpuolelta mutta ei osu silmään...
Raidetangon sisäpäät saa vaikka lukkopihdeillä, jos tankotyökalua ei raaski/halua hankkia. Joku kysyi flexfuelin ja nonflexin eroja, osat on täysin samat ero lienee softassa, nonflex taipuu kyllä e85 mutta seoksen korjaamisessa menee ikuisuus, siltikin pyrkii olemaan vähän laihalla, isommilla suuttimilla tai boksilla toimii hyvin. Vetämisestä oli kanssa kyse, massat on pieniä mitä saa vetää, mutta eipä niitä huomaa edes vetävänsä, itsellä on towpackage eli koukku ja moottoriöljyn lauhdutin ja vanhaan verraten tuo laatikkolauhdutinkin näyttäs isommalta. Bensaa palaa kivasti jos pikkusenkin vikaa, mutta kun kaikki on reilassa niin maantie menee 9 ja kaupunki 14, maltillinen AWD.lle Edellinen oli 3.8 joka söi aavistuksen vähemmän, johtuen laatikon välityksestä. Jos jollain roikkuu 3.8 koneesta peräisin oleva 41 loota, ostan välityksen mielelläni
tietääkö joku paljon -11 mallin vojakeriin menee laatikko öljyä? tarttis ensvkolla vaihtaa ja ei kehtais vanha mukaan mennä? vanhaan meni vaihdossa 5,6l atf+4
Tulpanjohdot uudet? Aina noissa vähän naputtaa nostajat, ei mulla ainakaan vaikuttanut vaikka kuumanakin aika rumasti lätkytti.
Olikos tämä automaatti? Näissä murtuu myös vetolevyt, muttei kyllä ehkä käyttäydy silloin ihan noin, mutta käynti alkaa sekoilemaan. Murtuu siitä kampuran kiinnityskohdasta pulttikehästään.
juu,ja tasapaino-koneiston ketju venyy,jotta alkaa hipsimään lohkoon.Tosin ei se ketju monasti kestä tarrata..
1999 vm ei lataa. Laturi melko uusi, mutta koska PCM:n (jossa säädin) vaihto ei ilmeisesti onnistu ilman sovitusta ajonestoon, haluaisin vielä varmistaa muut asiat. Moottorin käydessä kaikki johdot kiinni laturin field-liittimistä toisessa on 16 ja toisessa 1.1 volttia, ja suoraan akulle menevässä liittimessä on sama kuin akkujännite (n. 11.9 volttia). Akkujännite on 13 V täyteen ladattuna. Ehdotuksia?
Itse itselleni ja ehkä muille vastaten: Laturi oli hajonnut (ennen aikojaan). Tuolla on ohje laturin testaamiseen: https://www.google.com/url?sa=t&sou...FjAMegQIBRAB&usg=AOvVaw2z9zOeZDplgSmlT-fgY-gi Ja tuolla muuta aiheesta: https://www.chryslerminivan.net/thr...caravan-charging-problem.171820/#post-1717002 https://www.2carpros.com/questions/2000-dodge-caravan-battery-light-stays-on
saako ton ovien lukituksen pois jollain koodilla? eli kun lähtee ajamaan niin räppää jossain 20 vauhdissa ovet lukkoon. harmittaa vietävästi tommoset turhat hömpötykset, turvavöiden pimputuksen sain pois kun ostin 2e kiinasta semmosen välikappaleen mihin saa tarvittaessa vyön kiinni jos jotakin jännittää ajaa ilman vöitä. auto 06vm