Corvetten tunnistaa äänestä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja WBBC, 30.4.2007.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Eilen kuului tuttua mörinää kotitieltä.
    näkemättä autoa tunnistin äänen automaattivaihteiseksi corvetteksi.

    En ehtinyt nähdä mikä malli meni ohi, mutta tytär sanoi:

    "samanlainen kun iskällä meni äsken mutta punainen"

    On se kumma, että vaikka pata on sama kuin kaikissa letukoissa, niin ääni on omanlaisensa. syy on varmaan putkiston loppupäässä olevissa pöntöissä, joita ei muissa ameriikkalaisissa ole. Sivuputkivette on sitten oma lukunsa.

    just tuollainen rohina siitä kuului

    http://www.youtube.com/watch?v=KUY8Sylxn4g
     
  2. tammercity

    tammercity Gearhead

    Turha sillä on makeilla :rotfl:

    Hyvää Vappua 8)
     
  3. Riztoreipas

    Riztoreipas Gearhead

    pakko panna hiukka jäitä hattuun..yx pitkänlinjan harrastaja meinas saada slaagin kun jossain tienvarsikahvilassa ajoi 80-luvun vette ohi ja kuullosti kuulemma ihan piilofarmilta..pahapaha..

    kyseisellä kaverilla helpotti heti melkein 10 vuotta vaivannut vettekuume. :lol:
     
  4. J.J

    J.J Gearhead

    Onkos kukaan laittanut Leppäkylkeensä Corveten pakoputkistoa,siinäpä vasta olisi ameriikan meininkiä...
     
  5. 370

    370 Gearhead

    Ainaki -58 Pontiacissa oli takana pöntöt, optiona. Jotain resonaattoreita, mitälie?

    Nyt selvittyäni oikaisen: resonaattori vakiona, resonaattorit (tuplaputket) optiona.
     
  6. jylhä

    jylhä 1st gear

    volkswagenin 1,6dieselin tunnistaa myös äänestä vaikka olis ämpäri päässä.
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Allekirjoitan kuoman kirjoitukset. Buickeissa herran vuonna samat, mutta ei optiot, vaan standard. Jos sulla 370 on 58 Pontiac, niin tervetuloa tuonne merkki- ja mallikeskusteluun '58 Buick. Se tuntuu olevan yleisiaihe kaikista 58 . No Caucoista on oma topic. Yleistä keskustelua vaan sinne tervetuloa. Mä jatkan siellä jos sua siellä näkyy?
     
  8. mhj

    mhj 1st gear

    No 80-luvun pulkissa onkin 2-1-2 -putkisto, eli käytännössä samaa hillittyä jupinaa kuin leppäjeepissä. Taitaa olla puristuksia ja nokan asteitakin (ja tehoja) about saman verran. WBBC mehustelee lähinnä 70-luvun alun isomöhkön henkäilyä tuplaputkiston läpi.
     
  9. Riztoreipas

    Riztoreipas Gearhead

    joo tottakai kunnon muskelivuosien isolohko höpisee eri tavalla.ja puhaltaa auton takana sen verran että sukat pyörii jalassa.

    on vaan aika masentavat noi uudemman höpinät.

    toinen surkuhupaisa on noi isot japsikustomien vakiovaimentajat..ainut ääni mikä kuuluu on laturin kitinä..
     
  10. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Pitää paikkaansa toi Coevettejen erilainen saundi, nimittäin yleensä ne vaan pörisee tai suhisee säälittävästi ilman sen kummempaa mielenkiintoa kun sellanen ohi ajaa. Mikähän siinä muuten on, että noita Corvetteja hypetetään ja väitetään jonkilaisiksi urheilu tai Performaancae autoiksi. Mä tein tommoseen -75 Vetteen aikoinan katuviritteisen 454sen ja ajelin sillä sitten muutaman viikon todetakseni paketin toimivuuden. Ihan kaamea oli ajoltaan tommonen kikotin, eli ei puhettakaan mistään performancesta. Voimaa kyllä oli, kun mylly tuli maltilla ja harkinnalla kasattua, mutta muuten ei kyllä tehnyt mitään vaikutusta. Ei muuten tee vielä nykyäänkään ja ihmettelen suuresti, mikä noissa monia kiinnostaa. Lisäksi ihmettelen suuresti miksi esimerkiksi Hyvinkään kisoissa Vettejä ajatetaan omassa ryhmässään kisaamassa, eikös niiden tehtaan Performasnssi-henkisimpinä laitteina pitäis pärjätä muutenkin noissa kapinoissa :eek:

    Tää ei ollut sitten krapula-aamun vittuiluksi tarkoitettu hajatelma vaan ihan rehellinen ja ihmettelevä mielipide 27.vuotta jenkkejä harrastaneelta kaverilta.
     
  11. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Tämäkin on niin totta.
     
  12. Corvette on aina Amerikassakin luokiteltu urheiluautoksi ei-peltisen korinsa takia. Kyllä -71 BB Vette sivuputkilla on edelleen ääniltään omaa luokkaansa.
     
  13. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Ehkä se olikin siinä että sävy tossa(kin) kommentissasi oli hieman alavireinen jos oot 27 vuotta vaan "jenkkejä" harrastanut. Jos niillä "jenkeillä" ei sitten ollut mitään muuta urheiluautoksi luokiteltavaa? Ethän sä vaan luule camaroa tai chevelleä "urheiluautoksi"?

    Mitä tohon ajettavuuteen vielä tulee. Niin vain 20 vuoden kokemuksella uskallan jo väittää ajamista millä tahansa 60-80 luvun jenkillä urheiluksi Sen verran karmeita ne on ajaa. Siihen urheiluun ei corvettea tarvitse.
     
  14. Vanishing Point

    Vanishing Point 1st gear

    Yöllä tuli täällä Retro-kanavalla Blues Brothers ja taas tuli mietittyä että minkälaiset ajo-ominaisuudet poliisiautoissa on aikoinaan ollu.

    Aikoinaan kun oman röttelön ostin, niin kävin myös vetteä koeajamassa ja täytyy tunnustaa että kakkoseksi se OMASTA mielestäni ajettavuudeltaan jäi. Toisaalta aktiivisesti seuraan tällä hetkellä 68-71 avo-vette myynti-ilmoituksia :oops:
     
  15. mhj

    mhj 1st gear

    Vanha Vette, jossa alustassa (mukaanlukien perän) ja ohjauksessa ei kaikki ole viimeisen päälle kunnossa, on oikeasti aika kauhea ajaa. Kannattaa ehkä muistaa sekin. Mieluummin oikealla urheiluautolla laskee kuitenkin mutkatietä, kuin samanikäisellä muskelilla.
     
  16. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jos on 60 - 70 luvun vette paska ajaa niin kannattaa ostaa uusi alustan puslasarja ja säädättää pyöränkulmat. ja maailma muutttuu, ihan oikeesti.
     
  17. ´71 formula

    ´71 formula Gearhead

    WBBC:n kanssa aivan samaa mieltä asiasta. 8)
     
  18. KTM

    KTM Gearhead

    Vanha viisaus on se, että 1963 - 82 Vetten kulunut alusta on jotakin aivan kauheaa. IRS-taka-akseli takaa kuluneilla puslilla, lopulla iskareilla ja kuoleutuneelle jousella ikimuistoiset (siis pelottavat) kyydit. Kun alustaan on mätetty uudet puslat, uudet iskarit ja uudet jouset niin parhaat kyydit mitä tuon aikaisesta amerikkalaisesta voi saada irti.

    Kuitenkin alustan tsydeemit ovat tulleet tuotantoon 1963 ja suunniteltu 1950 - luvun lopulla. Niitä vaan ei voi verrata enää tämän päivän tuotteisiin aivan suoraan.
     
  19. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tässä oon kanssasi samaa mieltä ja lisään vielä, että KAIKISTA jenkkiautoista loppuvat ajo-ominaisuudet siihen kun niistä laittaa oven kiinni :soosoo: Lisäksi kaikki nopeudet yli 60 kmh lienevät vaarallisia moisilla laitteilla. Näin suhtautuen Jenkilläkin pärjää nykymaailmassa. Ja oikeastaan mihin ihmeeseen tarvitaan urheiluautoja, ajettaviksi Suomen teilläkö. :eek:

    Mä vaan luulen, että suurin syy tommosen kikottimen hankintaan lienee yleensä urheilullisten ominaisuuksien sijaan oman egon pönkittäminen. Ainakin näin on monissa tapauksissa missä tiedän jonkun tollasen ostaneen ja vieläpä isolla rahalla. Mutta viis rahasta saahan noilla...öö.... tunnustusta piireissä ja arvostusta kylillä puhumattakaan :pinup: :poff:
     
  20. coupe devil

    coupe devil Gearhead

    Pieni vehkeisten menopelejä :poff:
     

Kerro tästä muillekin!