Corvetten tunnistaa äänestä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja WBBC, 30.4.2007.

  1. lesabre

    lesabre 1st gear

    Ei muista veteistä kokemusta kuin c5-korista päässyt kokeilemaan joskus uutena 90-luvun lopulla,ja kyllä se ainakin siihen aikaan (ja on vieläkin)oli parasta menoa mitä kurveissa (tai suoralla) olin tuntenut,nimenomaan se kuinka hyvin auto istui kurvissa tiehen ja vakaata meno oli vauhdista riippumatta.
    Ei sillon ollut kokemusta vastaavan luokan uudemmista urheiluautoista, ellei BMW m3:sta (e46) lasketa. Tehojahan siinä oli muistaakseni aika samat,mutta en tiedä sekottiko kasin vääntö vai mikä mutta kyllä mun mielestä vette oli noista tuntumaltaan parempi vaikka biimereitä pidetään ajajan autona ja vielä m-luokkalaisia.

    Tietty jos puhe on josta 60-luvun lauluautosta tai edes 80-luvun linttafarmista niin ei voi puhua jenkistä ja ajettavuudesta samassa lauseessa mutta eikö ne nyt olekin "vähän" erilaiseen menoon suunniteltukin.. Niitä jenkkejä nyt on vähän muitakin vaan, tietysti niin on sitten hintalapussakin enemmän nollia perässäkin.

    Sitäpaitsi on vain yksi amerikkalainen urheiluauto,senhän jo jenkitkin tietää mikä se on :wink: Ainiin, nyt tietää eurooppalaisetkin mikäli on uskomista Top Gearin juontajaa, ajoivat meinaan tolla uudella vetellä kovemman ajan kuin vaikka Pagani Zonda(+600 hv,kilpa-auton siviiliversio)/tai porsche 911 Turbo/ Ferrari F430/Lamborghini Gallardo v10:llä oli kellotettu...
     
  2. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    Hirveää provoilua, eikä kukaan meinaa tarttua koukkuun. Voi kun ikävää :rotfl:
     
  4. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Ihan totta. Kovasti oon yrittänyt minäkin päteä kornetillani.Olen koittanut vähän uudempaa ja sitten taas vanhempaa.Pensa kahdeksikkoakin isompana ja pienempänä. Ja kyllä se on myönnettävä että vaatimaton persoonani ja sisäänpäin kääntynyt luonteeni on tästä onnesta selkeästi piristynyt! Puhumattakaan mahtavasta-suorastaan massahysteerisestä- vaikutuksesta vastaikkaiseen sukupuoleen. Usein olen joutunut kiroamaan takapenkin puutteen. Kiitos vielä kornetin tekiöille sinne amerikkaan.Olette ihania ihmisiä!!
     
  5. PMJ

    PMJ Gearhead

    Kuuluu sarjaan ensin mä luulin ja sit mä kuulin :poff:
     
  6. ippe73

    ippe73 3rd gear

    Mitä hemmetin väliä niillä ajo-ominaisuuksilla on? Se riittää, että C3 on maailman hienoin auto ja omassa autotallissa voi aivan itsekseen sitä ihailla ja kiillotella. Ei kaikilla autoilla tarttee ajaa. Ajamista varten on Sitikat ja Wolkkarit.

    Parasta on, kun pitää tallissa mustat verhot ikkunoissa eikä koskaan edes käynnistä Corvettea niin ei kateelliset naapuritkaan tiedä minkälainen kaunotar siellä tallissa lymyilee.
     
  7. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kuulostaa mielenkiintoiselta olettamukselta 8) Kertoisitko ihmeessä hiukan lisää. Siis vaikka ihan omin vaatimattomin pikku sanoin, äidin tai tyttö/poikaystävän avustamana tai vaikka koko paikallisen kerhon väki tukena. En pyydä paljoa, ihan vaan normaalin selostuksen siitä mitä tolla olettamiksellasi tarkoitit. Kiitos jo etukäteen.

    Ja Jza lle tiedoksi: Vasta tää oli provo :soosoo:
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jaa verrattuna mihin :odroll: .
     
  9. PMJ

    PMJ Gearhead

    Iteppähän juuri kirjoitit: Mä vaan luulen, että suurin syy tommosen kikottimen hankintaan lienee yleensä urheilullisten ominaisuuksien sijaan oman egon pönkittäminen. Ei kannata luulla jos ei tiedä. Mun egoa ei ainakaan yks vette pönkitä ja se on tieto.Lisäksi en tarvitse sun edellä mainittujen taholta apua / tukea sulle tämän asian kertomiseen. Tämän enempää tähän pölöön aiheeseen en ota kantaa.
     
  10. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    :eek:

    Jopa on miehillä jutut. Mitä itun väliä millä kukin ajaa ja minkä takia?

    Ite ainakin teen mitä huvittaa ja muiden mielipiteillä pyyhin persettä.

    nimim. ei oo vielä corvetteee
     
  11. corvette63

    corvette63 1st gear

    Ahaa, mä kun ajattelin tulleeni "Corvetten tunnistaa äänistä" viestiketjukkeeseen.. :D

    Mutta joo. Vastasin tuohon Corvette forumilla olevaan (asialliseen) WBBC:n viestiketjuun jo, joten ei kai tänne asiantuntija raadin kommenttejen sekaan enään viitsi vastailla. Toiset tykkää Corvetteista ja niitten ajomukavuudesta ja toiset ei. Selvä homma..
     
  12. lesabre

    lesabre 1st gear

    Oliko tää nyt joku provo vai mikä sittenkin koko juttu..

    Heh, antaa kaikkien kukkien kukkia. Toiset painaa kurviin sillä diisseli aspenilla ja toiset corvetella. vähän erimalliinhan ne taittuu sinne mutta toisaalta aspeni tarjonnee ikimuistoisemmat muistot (sikäli jos sieltä hengissä tullaan ulos sieltä kurvasta). Eiköhän keskitytä autoharrastamiseen, tapahtui se sitten Viperin tai valiantin tai muun jenkin ratissa.
     
  13. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    En muuten äkkiseltään keksi yhtään amerikanrautaa joka tehtaan jäljiltä pitäisi kyrväkästä jytinää. Tahtoo olla, että niihin kaikkein parhaiten säilyneisiinkin autoihin on joskus jouduttu vaihtamaan pakoputket ja jossain kohtaa on ehkä oiottu. Tässä kohtaa huhut lähtee liikeelle, siinä limo-Caddyssä on vissiin joku stroukkikone kirellä nokalla.
    Tallikaverilla on ´52 Ford lättäpäällä. Se teki putket orkkiskaavan mukaan ja äänekkäin kohta autossa on startti. Paikallisen ´60 Lincin omistaja vietti useamman illan auton alla ja penslasi saippuavedellä putkien saumakohtia. Nyt pitää ja tyhjäkäynti on kuin tupakansavua puhaltelisi. Tuttu muskeli sai 7,5 litrasen pannun hyväksi havaituilla virikilkkeillä ja ruutia tuntuisi olevan. Käynti vaan on Summitin fits all models-putkilla ja vaimentimilla, kuin astmaatikko soittaisi huilua. Entinen LT1-Caprice oli tehtaan jäljiltä tuplaputkilla ja -kateilla ilman tasausputkea. Poistamalla taaemmat vaimentimet, se ei vieläkään kuulostanut miltään. Sen sijaan sisällä alkoi ilkeä kumina ja moottorijarrutuksissa melkoinen roikina.
    Varmaan täyskaasulähdöissä noi kaikki kuulostaa ihan kivalta tai pelkillä pakosarjoilla. Mutta jos ohi ajaa tasakaasulla mikä tahansa 1890-2007 mallinen räpeltämätön jenkki, niin se ei tuoksu, eikä kuulosta Motoparkilta.
     
  14. VSQ

    VSQ 1st gear

    :rotfl: Asiaa... ja loistavan kuvaavia termejä käyttelet..
     
  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mitä tuohon koneen äänien "tehokkuuteen" tulee niin ehkä se ei riitä tosiaan että on se "Bensaveekasi" vaan koneen kokoonpanollakin on oma osansa sopassa. Varsinkin puristuksilla ja nokka-akselilla on ratkaiseva merkitys miltä kone kuulostaa.

    Ja kuten alunperin arvelin, vaimentimien sijainti putkistossa muokkaa ääntä.
     
  16. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    onko niillä tiisseli aspeniilla ajettu palijonki rataa? :eek: ja onko niitä tiisseliinä tullu/tehty olisin kiinnostunut ostamaan sellaasen. rullaava sorvette kiinnostaas myös, siitä kun polttaa korin poikes saa hyvän heinäkärry aihion :lol:
     
  17. VSQ

    VSQ 1st gear

    Totta !
    Ja joidenkin haukuista huolimatta: Vanha Vette on kyl hieno auto mun mielestä. Varsinkin -70 luvun vaihteen molemmin puolin. Ei nyt välttämättä äänen, mut muotoilun takia..
    Ajofiilis omaa luokkaansa :´pitkä keula ja perse takafillareisssa kii ´... ´keula kääntyy, mut minä en´...
    Esim. Porscheja ja muiden maiden sportteja kokeilleena, niin onhan ne hyviä ajaa mutkaan, en kiellä, mut jotain olennaista puuttuu...
     
  18. GM-Cruiser

    GM-Cruiser 1st gear

    Aikoinaan kun asuttiin ihmisten ilmoilla, jossa kaikenlaiset rakkarit metelöi V8 autoineen kaduilla :)-)),

    niin vaimo ja lapsi tunnisti kesäaikaan Corvetten kotiin tulon kahdesta asiasta ...korkeamman puristuksen röpinä ja korkeamman stallin omaavan turbaani ... murahdus joka kanttiksen ylityksessä.
     
  19. MadMike

    MadMike Gearhead

    Onhan naulapään rajulla nokalla myös oma osansa.... Buick rumble kun oli legenda jo 60 luvulla....
    Mutta joo Vetteissä on myös omat soundinsa kieltämättä ja näissä uusissa onkin sitten kaikkea muuta kun leppäkylki/lossilotinaa...
     
  20. MadMike

    MadMike Gearhead

    Eikun Keula ei käänny samassa tahdissa kun se kuskin penkki joka kutakuinkin sijaitsee taka-akselilla.
    Pienikin sladi tuntuu isolta mutta taasen kun siihen tottuu niin voi vetää millä vehkeellä tahansa kuin 911 olisi alla...
    Ja Porschesta ei ainakaan äänien puolesta puutu mitään, monella on oppimista niistä.
    Motorsportin yksi kauneimpia/raaimpia ääniä on kun 911 laulaa korkealta ja kovaa.
     

Kerro tästä muillekin!