Corvetten tunnistaa äänestä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja WBBC, 30.4.2007.

  1. CTS

    CTS Gearhead

    Enpä tiedä niin.
    Jotenkin jäi sellainen maku, että joku siellä alkupäässä viestiketjua alkoi tahallaan provoilemaan.

    Esimerkiksi näin:

    "Pitää paikkaansa toi Coevettejen erilainen saundi, nimittäin yleensä ne vaan pörisee tai suhisee säälittävästi ilman sen kummempaa mielenkiintoa kun sellanen ohi ajaa. Mikähän siinä muuten on, että noita Corvetteja hypetetään ja väitetään jonkilaisiksi urheilu tai Performaancae autoiksi. Mä tein tommoseen -75 Vetteen aikoinan katuviritteisen 454sen ja ajelin sillä sitten muutaman viikon todetakseni paketin toimivuuden. Ihan kaamea oli ajoltaan tommonen kikotin, eli ei puhettakaan mistään performancesta. Voimaa kyllä oli, kun mylly tuli maltilla ja harkinnalla kasattua, mutta muuten ei kyllä tehnyt mitään vaikutusta. Ei muuten tee vielä nykyäänkään ja ihmettelen suuresti, mikä noissa monia kiinnostaa."

    Ei ole minullakaan Corvettea enkä edes sellaisesta haaveile, mutta en minä silti ymmärrä, miksi pitää alkaa vittuilemaan jos joku sattuu pitämään Corveten äänistä, muotoilusta tai ajo-ominaisuuksista. Tai minkä tahansa muun auton.

    Mun mielestä aiheen aloittaja ei mitenkään kehuskellut vauraudellaan kun hänellä on varaa omistaa Corvette, eikä myöskään aliarvioinut muiden harrasteautovalintoja.
     
  2. drucer

    drucer 1st gear

    Niinhän sitä sanotaan, että kateus vie kalatkin vesistä. Eiköhän nuo ole persaukisten itkuja.

    Itsekin hankkisin uuden Corvetten mikäli millään pystyisin sellaisen rahoittamaan, vaan kun en pysty, niin unelma asteelle jää todennäköisesti loppuelämäksi.

    Mutta kyllä tuo uusi Z06 on ihan sairaan upea auto! Niin ääniltään, ominaisuuksiltaan kuin ulkonäöltäänkin.
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    Meidän piilofarmari Buikissa on myös ihan omat äänet. Kun rouva kääntyy Buickillaan kotikujalle, kissa haukottelee ensin ja siirtyy sitten keittiöön ruokakupin viereen odottamaan.

    Ja tuohon edellä kommentoituun "isolohkon puhaltamiseen"; kun sitä rouvan toista henkilömallin '72 455 Electraa kerran säätelin auton perä pihaliittymän kohdalla, niin huomasin jälkeenpäin kummallisen kuopan pihaliittymän sorassa. Oli se isolohko puhaltanut... kivet pois pihatiestä. Siis yhdellä alaspäin käännetyllä orkkis vakioputkella.
     
  4. Käkö

    Käkö Gearhead

    "
    Koko juttu alkoi Corveten mahtavien ja erilaisten äänien ihannoinnista ja kun joku kehtasi moista epäillä, muuttui keskustelu Corvetet vastaan muut harrastajat syndroomaksi. Miksiköhän :eek:

    :poff:

    :poff:[/quote]

    :lol:

    Mä olin tänään pesemässä broidin night trainiä, ohi silpas kullan värinen avo vette sivuputkilla...
    Broidi kysy et kuullostaako toi hyvältä?
    Ei, ei kuullostanu, ihan samalta ku leppäjeepit, letukat ja muut vimpaimet, mikähän siinä oli vikana?

    On se nyt ihime et jotain corveten ääniä pidetään täällä niin erinomaisina, mun korvaan ne kuullostaa ihan samalta kuin siinä menis leppäjeeppi ilman takapönttöjä...

    Kyllähän DS325sen pitäis jo tietää et veten omistajat on sitä parempaa sakkia vai oletko jo unohtanut ko. laitteiden "kokoontumisajot" kaivarissa?

    HaHa, naurattaa vieläkin...

    Jos äänimaailmaa haluaa niin silloin on paras lähtee drag stripin varteen, Hellmannin korvette on ainoa joka on siellä pärjänny, siis ääniltään niinkuin DS325 ties kertoa...

    Mä en edelleenkään tiedä äänien perusteella tuleeko meidän pihaan corvette vaiko leppäjeeppi, enkä varmaan tule erottamankaan ko. vimpaimia...

    Mix muuten jokaisessa leppäjeepissä jossa on 327 on maininta et se kone on corvetestä?

    Ja madmikelle tiedoksi; corvette ei ole urheiluauto, paitsi 2005 jälkeen tehdyt...
     
  5. Ahis

    Ahis Gearhead

    Mun bel airissa on corveten 327...

    Hups, sanoinko sen ääneen :oops:
     
  6. Käkö

    Käkö Gearhead

    Et sanonu vaan kirjootit... :lol:

    :wink:
     
  7. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Hirveetä vääntöö jostain äänistä! :odroll:
    Onhan se nyt kuitenkin niin että leppäjeeppiin saa corvettin äänet yhtä helposti ku corvettiin ne leppäjameksen äänet..vai?!

    Siis pakoputkistohan sen äänimaailman luo eikä se itse auto josta ne pörinät lähtee!
    :wink:
     
  8. Käkö

    Käkö Gearhead

    Noinhan se normaalisti menee mut jostain syystä noi corvettekuskit tuntuu olevan herkkiä ko. aiheeseen...
     
  9. Käkö

    Käkö Gearhead

    Ainiin, kohta joku vastaa tähän et ei se putkista johdu vaan siitä et se ääni tulee isolohko on corvetesta...

    Ja täytyy kyl kirjoottaa tähän et ei se Rinnewoodinkaan auto huonolta kuullostanu radalla vaikka ei ollu corvette... :wink:
     
  10. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    :odroll: ..juu, veekasi on aina veekasi vaikka voissa paistaisi! Hyvältä se aina kuullostaa oli se sitten joku piilofarkun nuhapumppu tai sikakiree isolohko.. Äänejä niissä on niin erilaisia mutta kaikki kelpaa! :wink:
     
  11. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Tänks! :D
    Olihan kuitenkin niin erilaista äänimaailmaa kun suorien putkien kautta tarjosi säveliä matalapuristeisesta isolohkosta vakionokan ja rautapakosarjojen avittamana. Näkee mikä on lähtökohta kun alkaa kireyttä hakemaan..
     
  12. Käkö

    Käkö Gearhead

    Ei näe vaan kuulee... :D :rotfl:
     
  13. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Kuulee ku pitää silmät kiinni ja näkee kun katsoo tämän ties monettako kertaa linkitetyn pätkän juubatuubalta: http://www.youtube.com/watch?v=TJYU6rljf6M
    :lol:
    Huomaa hyvin eron vasemmalla radalla polkevan sikakireän chevy isolohkon suhteen. Se tosin nukahti lähdössä mutta puolessa välissä rataa ohitti lokarit lepattaen..
    :wink:
     
  14. kime2

    kime2 Gearhead

    Mä ainakin tunnistin tänään iltapäivällä vetten äänen kun eräs stroukattu alukantinen&rullanokkainen yksilö pyörähti tuossa tallillani!

    Kivasti on täälläkin nyt noita vettejä kun tässä naapurustossakin on 1kpl ja vappu-cruisingissakin näkyi vielä 3.yksilö ja ainakin 1kpl on työn alla jonka rungossa on asiantuntemuksella rakennettu 454 ja oliko jatkona peräti manuaali?

    Onhan se vette omalla tavallaan kiehtova laite ns.ulkonäköä löytyy ja varmasti kääntää :pinup: päät ja täytyy varmaan joskus sellaista kokeillakin(vetteä siis),vaikken oikein henkilökohtaisesti pidäkään urheiluautoista( :pinup: kuulemma liiaksikin :rotfl: ) vaikka noita saksanpähkinöitä on joskus tullut omistettua useampikin peräkkäin ja viimeisen tilalle tuli sitten kovalootanen ´71 musse ja heti oli mieluisampi kärry ajella mut ei ehkä sekään oikein mun juttu kuitenkaan,noh makuja on monia,kuten mielipiteitäkin ja yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä... (mä kummastakin+miniät päälle :rotfl: )
     
  15. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

     
  16. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Leppäjeeppi on monikäyttönen ja edustaa todellista amerikkalaista elämäntapaa samoin kuin pick-uppikin. Siinä se hienous. :pinup:
     
  17. Ahis

    Ahis Gearhead

    Joo ja corvette amerikkalaista unelmaa, Heh! :rotfl:
     
  18. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Juu, niin kai se sitte o... :D
     
  19. CTS

    CTS Gearhead

    Ei tarvitse tietenkään suhtautua jumaloiden, mutta tota suoranaista vittuilua minä en ymmärrä.

    Suomi on pieni maa, ja harrastajia vastaan on jo valtio ja viherpiipertäjät. Sen luulis riittävän ilman, että toiset harrastajatkin kääntyvät itselleen ei niin mieluisia autoja harrastavia vastaan.

    Enkä oikein jaksa uskoa, että Corvetteharrastajat ovat yhtenäinen ryhmä, jotka kaikki omalla ylimielisellä käyttäytymisellään aiheuttavat pahaa verta muissa harrastajissa. Selvyydeksi sanottakoon, että minä en tunne yhtäkään Corveten omistajaa, joten en voi olla varma asiasta, en vain usko että asia on niin.

    Minä arvostan kaikkia jenkkiautoja merkkiin ja malliin katsomatta, vaikka kaikkia en voi kuvitellakaan omistavani.
    Jos joku tykkää sellaisesta autosta, jota minä en niin kauheasti diggaile, niin en minä silti mene avautumaan kyseisen kärryn omistajalle, että toi sun autos on kyllä kauhee paska, jolla ei varmaan tee mitään.

    Koitettaisiin nyt edes vähän puhaltaa yhteen hiileen joskus.
     
  20. studio57

    studio57 Gearhead

    tulee mieleen vanha artikkeli muistaakseni Street& Race julkaisusta 90-luvulta. kun liikenne valoissa on vierekkäin fiat ritmo jossa istuu pari todellista "harrastajaa" ja toisella kaistalla uudehko vette. ritmon porukka kattelee halveksivasti tuota saaste ajan matalaviritteistä heidän mielestä"paskaa" kompromissia ja puhuvat että sitten kun minä saan omani ostettua niin näytän tuolle mistä se auto on oikeesti tehty ja miten tehokas ja suuri moottori siihen sitten laitetaan jne... ja vette kuski kattelee et mitähän nuot ritmon takatukka hahmot tuolla tuijottaa ja istuvan niin helevetin ylpeinä tuollasessa 800mk jäteastiassa.

    Paradoksaalinen tilanne :poff:
     

Kerro tästä muillekin!