Dart 440 pannulla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ilu100, 21.11.2014.

  1. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Tuli ostettua tuommoinen 68 gt darra missä paperit isolohkolle.
    Kone siitä otettu pois,mutta laatikko on isolohkolle yms.
    Ruattista uitettu.
    Minkälaista savottaa tiedossa vois kilvitykseen olla?
    Rek otteessa, ruotsi ,on 221kw?
    Tämähän voinu olla 273 pannulla alkujaan,todentuu kun haen auton viikonpäästä,vin numero kertoo....
    On pukissa 440 kone oottamassa,siitä lähetään.
    Fenderwellit myös.
    Ajatuksia??
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Hiukan epäilen sen saamista leimalle sillä motilla.

    Sillä kaiketi ei ole merkitystä millä tekniikalla se on saatu lähtömaassaan leimattua.
     
  3. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Nyt kun jää on murrettu ja joku jo vastasi tähän, niin uskalla itsekkin heittää ajatuksia, joissa ei ole minkään näköistä käytännönkokemusta tai todenperää..
    Mut siis niissä svedu papereissa ei vai lue koneen kokoa mutta teho kuitenkin? Taino ei sillä nykyää kyllä väliä ookka. Mut eiks tollasee darraa oo saanu harvakseltaa hemmoakin, 426 ko se on? Eiks sen silloin sais näil suomistoliiton säännöillakin muutoskatsastettua ihan ilman mitään vippaskonsteja, et kyl tuo motti on vaa 360, näyttää vaa vähä isommalta....
     
  4. Ebody and irony

    Ebody and irony 3rd gear

    1968 Dart + 440 ihan NORMaalia :wink:

    1969 M-koodina tehtaalta 8)


    1969 Dodge Dart GTS M-Code
    A librarian on the outside, but a banshee when you put the hammer down :rotfl:
     
  5. Bighouse

    Bighouse 2nd gear

    Tuolla tietoa. Kohta 5 ja 6. http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... misesa.pdf
     
  6. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Kyllä tuosta nyt trafilta saa selvän pykäläehdon,mutta jos nyt ihan jonkun omakohtaisia kokemuksia/käytännön ohjeita olis tarjota?
    Käsittääkseni näitä finlandiassa useita leimattuna on.
    Ei kai tuossa muuta ku keulalle ja leimalle.....
    Vääntösauvat tietty paksummat....nehän kaiketi on jo:=
     
  7. Bighouse

    Bighouse 2nd gear

    Saattaa jouset, jarrut joutua muuttamaan myös. Moottorin paino mahtunee hyvin haarukkaan. (se 426 oli kilpamoottori. Oli reilusti yli 500hp, ei tainnut olla kadulle rekisteröitävä?) Helppoa jos löytäisi Gt:n faktat jostain, myyntiesitteestä tai aikaisemman maahantuojan tiedostoista. Parhaiten tosiaan tietää jos on paininut just tuon version kanssa aiemminkin ja saanut leimattua sen.
     
  8. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Valianttii samalla metodilla 440 tehty paljon,ei kai tässä muutaku töihin.
     
  9. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Jep!
    Tässä on levyt pistetty eteen,onkai GT darrassa ollu jo vakiona?
    Ok,mutta ruottissa luulis olevan järkevämpi katsatusmetodi,varmasti.
    Suomilandiassa tässä joutuu todistuksia esittämään vinonpinon....NORM.. 8)
     
  10. pekka.j

    pekka.j Gearhead

    Kirjoitat tullin papereihin koneen kooksi 440cid, sit kun menet rekisteröintikatsastukseen et puhu asiasta yhtään mitään. Katsuri katsoo ruotsin paperit ja tullin paperit ja kas sulla on 440 otteessa.
     
  11. 69

    69 Gearhead

    Onnea hienosta hankinnasta! Laita kuva. Levyt on ollut optio, mulla on 69 GT 10" rummuilla vieläkin. Kubiikit sentään kasvanut 170>416.
     
  12. 4spdBcuda

    4spdBcuda 3rd gear

    440 dartit ja kudat tuli tehtaalta 10" tehostamattomilla rumpujarruilla eli ne riittää leimalle, toinen juttu sit jos haluaa pysähtyäkkin = )
     
  13. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Tuli mieleen että mimmonen öljypohja pitäs laittaa?
    Onko olemassa valmista vai tehäkkö ite?
    Trukkipohja on hyllyssä siinä takapäässä syvennys ja ulkoinen mittatikku.
     
  14. Herje

    Herje Gearhead

    http://www.440source.com/oilpans.htm
    187 tai 699 tuon mukaan.


     
  15. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Hyvä tieto!
    Kävi myös tuuri;699 on just asennettuna mosaan.
     
  16. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Löyty seuraavaa tietoa netistä,helppoahan tämä:

    1968 Dodge Dart GTS 2-Door Hardtop 440 V-8 4-speed
    •Dodge Dart GTS 2-Door Hardtop 440 V-8 4-speed, model year 1968, version for North America U.S. (up to September)
    •2-door coupe body type
    •RWD (rear-wheel drive), manual 4-speed gearbox
    •petrol (gasoline) engine with displacement: 7206 cm3 / 439.7 cui, advertised power: 279.5 kW / 375 hp / 380 PS ( SAE gross ), torque: 664 Nm / 490 lb-ft (see horsepower and torque curve)
    •characteristic dimensions: outside length: 4963 mm / 195.4 in, wheelbase: 2819 mm / 111 in
    •reference weights: base curb weight: 1600 kg / 3527 lbs
    •how fast is this car ? top speed: 141 km/h (88 mph) (theoretical);
    •accelerations: 0- 60 mph 5.4 s; 0- 100 km/h 5.7 s (a-c simulation); 1/4 mile drag time (402 m) 14 s (a-c simulation) (see detailed performance data review)
    •fuel consumption and mileage: average estimated by a-c: 28 l/100km / 10.1 mpg (imp.) / 8.4 mpg (U.S.) / 3.6 km/l
     
  17. buick71

    buick71 2nd gear

    Ja projektikuvia ilu sitten tänne.
     
  18. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Mulla on tollanen 68 GTS 383/A833 ja siinä on alunperinkin semmoiset vääntö sauvat ja K-palkki, ku 440 ja hemis....
     
  19. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Tulee tulee Esalle kohan saan itekki...ja muutamanviikonpäästä olis tarkotus savut.
     
  20. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Nythän tämä jännäksi menee :poff:
    Mustasaaresta se GT haetaan tänne Porvooseen :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!