DCR:stä taas...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja amalo, 24.2.2006.

  1. amalo

    amalo Gearhead

    Ei auta, pakko kysyä viisaammilta neuvoa... eli olen yrittänyt laskeskella dynaamista puristussuhdetta seuraavalle kombinaatiolle:

    0.57 porattu pontiacin -65 389.

    - poraus 4.120 (400)
    - rautakannet 72cc (tehtaan arvo)
    - dekkitaso 0.023 alle
    - mäntinä keith black KB133 6cc
    - iskun pituus 3.75
    - kiertokangen pituus 6.625
    - männän renkaan korkeus männän laesta 0.3 -ehkä(?) ei löytynyt KB:n sivuilta...
    - nokkana olisi tämä Crower 60918
    -- adv. int duration 288 (.050 214)
    -- LSA 112

    Toinen vaihtoehto oli tuo 60241... melkeen sama mutta ei noin loiva tuo nousu. Nokka on tuollainen vääntömalli kun auto painaa kumminkin 2t ja perävälitys on harva.

    Nyt laskurista riippuen tulee DCR:ksi 7-9?!?

    Lähinnä huolettaa että menikö homma hätäillessä metsään heti noitten mäntien kanssa... puristussuhde kun on taas laskurista riippuen 10.3-10.6, mutta jos tuo dynaaminen asettuisi tuonne 7.5:n seutuville niin homma olisi ilmeisesti ihan OK normi 98:lla?
    Eli oisko sittenkin pitänyt tilata ne 17cc männät... aluksi näytti hyvältä, mutta nyt tuntuu että ehkä kämmäsin laskurin kanssa.
     
  2. Fireball

    Fireball Gearhead

    Ilman pipetöintiä ne on nuo laskemiset aina pikkasen sinnepäin, esim. tehtaan palotilailmoitukset ei juuri koskaan oo paikkaansa pitänyt jne. Jokatapauksessa, JOS sulla on kansipahvi .039" paksu ja 4.125" reijällä niin ruttkua tulee mun laskurilla 9.95 CR ja 6.86 DCR.

    Ei kun nippuun ja kaasu pohojaan
     
  3. mopster

    mopster Gearhead

    Noi KB:n ilmottamat puristukset on vähän omituisia, mun ymmärtääkseni ne on meinannu että lohko pitää sovittaa 0-dekkiin mäntien kanssa ennenkuin arvot pitää paikkaansa, ja sittenkin ne on vähän yläkantissa.

    Mä laskin että jos jätät .23" dekin, puristukset olis 9.83. DCR olis sillon ekalla nokalla 7.36 ja toisella 7.74

    0-dekillä puristukset 10.34, ja DCR 7.72 ja 8.13. Tässä kallistusin ekaan nokkaan ja .23" dekillä toiseen.

    DCR on laskettu imunokan todellisesta sulkeutumishetkestä (mainosasteet), sitä ei ollu tossa ilmotettu mutta sen saa annetuista arvoista laskettua. KB.n laskurissa on eri metodi ja se antaa ihan eri tuloksia, saattaa olla toimivakin mutta pitäis vaan määritellä erilailla ne turvarajat.

    Joo noihin tehtaan ilmottamiin palotilan kokoihin luottamalla voi mennä mehtään pahasti.
     
  4. Fireball

    Fireball Gearhead

    Tuliko sun laskutikusta ulos 72 tohon niinko mulla?
     
  5. mopster

    mopster Gearhead

    Jep, ja toiselle nokalle 66. kuinkas sä noin pienen DCR.n sait?
     
  6. Fireball

    Fireball Gearhead

    Sain kun syötin pilkulla koneelle ja pitää syöttää pisteellä, eli user error kuten aina :lol: nyt AC/DCR 7.4 tolle eka nenulle munkin kalakulaattorissa.
     
  7. amalo

    amalo Gearhead

    No hyvä että ollaan kumminkin ihan realistisilla luvuilla... tosiaan KB:n omalla laskuri antaa aivan ihmeellisiä lukemia. Huomasin nyt jälkikäteen että mainostetaan mäntiä "OE replacement":ina kun se laskuri näyttää kumminkin 10.6 puristuksia :)

    Kannet ei ole vielä tulleet mulle asti, joten siksi tuo tehtaan veikkaus.

    Tuo 0-dekkihomma pitää kyllä sitten vielä miettiä tässä...

    edit: ei per*... sekkoiluja
     

Kerro tästä muillekin!