Dodge 56 2dsedan D-500s Highwaypatrol kuvia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja challenger340, 10.2.2011.

  1. challenger340

    challenger340 3rd gear

    no se että kori oli otettu toisesta autosta siviili 2doorsedanista..ois elvytäneet jäänökset nii kun yleensä keräily autojen kohdalla tehään.. mut nää ny o maku asiota ja halvemaksi tulee ottaa terve normi koppa ja kunostaa se ja istutaa osat siihen ..ja tietty paljon nopeampi niin.. mut kaikin puolin upea kampe se kyllä on kuten kaikki sen ajan buickit ja oldsit ovat..ne vaan on niin upeita korimalleja!=)
     
  2. challenger340

    challenger340 3rd gear

    joo tiiän mut toi polykin on kohtuu hankala ku on vain 56 dodges.. ja kuin oli valunum? kun en enää muista kun on muutama vuosi kun chekailin noit numero jutskii.. ja joutuu rakentaa kokopadan eri tyyliseksi..jne.. mitähän se sun kamu pyytäis? ja onko tietoo numeroista? jos..
     
  3. challenger340

    challenger340 3rd gear

    ja jos ny vältämättä haluat tietää niin maksoi vuona 00 12500euroa käteen ja papereissa oli silloin jotai epäselvyyksiä.. ja jos oikein muistan niin makso vie 2500euro ja selvitti ne paperi jutut jonka jälkeen auto leimattiin.. ja homma oli buono.. ja se oli silti HALPA ja kannatti ottaa riski.. ja mä annoin sen Mb jonka vaihoin päitäin melkein uudella camarolla silloin.. ja musta se oli silti halpa..
     
  4. challenger340

    challenger340 3rd gear

     
  5. challenger340

    challenger340 3rd gear

     
  6. challenger340

    challenger340 3rd gear

    ja totta et 4reikä 2dseanit ovat kohtuu harvinaisia koska olivat yleensä avoja+2-4dht jopa ht stw mut ne kai oli vie harviaisempia.. ja on tietty jotku ruuvannu kalliiman mallin lokaria jopa halvimpaa malli sarjaan..muistan lukeneeni et tekivät sellaisiakin noi amerikan pojat.. oli mikä oli mut hienoja laiteita kaikki.. 8)
     
  7. challenger340

    challenger340 3rd gear

    moro taas..onks sulla se yksilö oliks se muistaaksee coronet 55 tai 56 jota joskus aikoinaa yritin ostaa joskus 2000luvun allussa kun sain yhteiseltä kaverilta sun numeron..ja muistaakseen oli silloin rullaava jos oikein muistan..kun tuli mieleen et ei siellä päin varmaa montaa ole..kun on se silloinen numero viekin puhelimessa.. olin silloin vasta hommannu ton D-500s.. 8) pitäis keksiä siisti taka puskuri tohon omaani mut ei voi laittaa uutta koska haluan et ei erotu liikaa muista osista..
     
  8. mafo

    mafo 3rd gear

    nyt en valitettavasti muista ... mutta on kysytty joskus, en ole myynnyt enkä varmaan myy :odroll:
    mulla on kaksi 55 coronet, toinen alkuperäinen 2d sedan v8, toinen 2d ht, oli rullaavana silloin nyt on työn alla, 318 magnum/ a500 laatikko ja muut modernisoinit :rotfl:
    tosin auto jää muuten vakio kuntoiseksi, takapuskuri mullakin on huono eikä
    hyväkuntoisia ole näkynyt...
     
  9. challenger340

    challenger340 3rd gear

    jep jep pieni on mailma.. 8) joo mitäs niitä myymää kun on saanu hommattua.. :D
     
  10. challenger340

    challenger340 3rd gear

    Jaguar V8 ei kai vaa cheva? sama heppu jonka kaa juteltii viialas Nashista.. :D osta pois..
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Terve. Nyt muistan sut. Nash teki todella vaikutuksen ja tekee vieläkin. Näin että se oli myynnissä. Sorry en pysty tässä tilanteessa sitä ostaa. Jos pystyisin tuo olisi eka auto minkä ostaisin. Omasta mielestäni tuo Nash on hienompi kuin 58 Buick tai 56 Dodge. Se vain minun mielipide.
    Harrastin vähän salapoliisin työtä. Kaijalaisella sitä Red Ramia ei enää ole ollut pitkään aikaan. Muisti kyllä mottorin. Jos ollaan tarkkoja se oli Super Red Ram, ei Super Power Red Ram. Amerikassa noita näkyy olevan. Siis sieltä kun ei täältä löydy.

    Jagge ei ole eikä yritäkkään olla muuta kuin mitä se on. Chevyn akkalohkolla raiskattu Jaguar. Rautalohkoinen työntötankomotti mikä on vielä kaasarilla. Pthyi sanoo Jaguar entusiastit. Sanokoot.
    Heh, siinä voi joskus vielä olla 426 Hemi. Sen verran jääny osia nurkkaan että eiköhän niistä yhden Hempan saa Jaggen konemuovin alle kun siihen puhkoo aukot kahdeksalle korkealle imutorvelle.
    RÄYH!
     
  12. challenger340

    challenger340 3rd gear

    jep jep..no ne kaikki 50lukulaiset on hienoja.. jaa onks sulle jääny 426hempan pata? kun on yks340 T/A look, ja 383sixpack charger nii saatais kiinostaa.. joo mullakin on ollu mk2 ja mk1 joskus oli vähäaikaa mk2 cobrajet 351 paikoilaa kunnes laitoin viri jaggen padan siihe.. 8)
     
  13. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Kaikkea sitä searchilla löytää, eli keskustelun entisestä omasta autostani.

    Konehan tuosta porsi joskus 1992 tai 3.
    Molemmat kannet halki ja lohko. Käytin aikanaan lohkon ja kannet Hesassa hitsaustekniikassa ja ukko siellä teki pulveritestin. Herra sanoi että kaikki nuo on hitsattavissa mutta maksoi rahaa jota siihen aikaan pitkäaikaistyöttömällä ei ollut. Lisänä sopassa oli vielä lama-ajan tuoma avioero. Ex-vaimo kärtti rahaa ja auto meni pilkkahinnalla (parillakymmenellä tonnilla mummon markkoja) jollekkin tyypille Lahden seudulla. Kaveri sittemmin kuoli ja en tiedä mihin auto joutui tai kuka sen osti.

    Autosta mulla on varmaan kuvia tallella jossain albumissa.
    Tikkurilassakin tuli näyttelyssä pyörähdettyä. Narun perässä pojat raahas aamuyöstä, suoraan baarista lähdettiin.

    Noita autoja silloin kun sen hankin, ei tosiaankaan ollut kuin 2kpl olemassa.
    Ainoa varuste mikä siitä puuttui oli poliisin lyhytaaltoradio.

    Ellen väärin muista niin 270 hemi on muutoin sama mutta iskun pituus on eri.

    Laitoin sulle challenger340 YV:tä ja puh numeron jos haluat kysellä tarkemmin tuosta pirssistä.

    Yhdestä pienemmästä näyttelystä mulla on poksu vielä hyllyssä.

    Onkos tuossa paikallaan vielä se 318 ryppyreuna?
    Siihen alkuperäiseen 4-kurkkuiseen joudut ainakin läpät uusimaan. ;)
    Kaikki osat siihen hemiin piti ainakin olla tallessa, elleivät rotat vieneet vintiltä.
    Oletko kromauttanut puskurit uudelleen? Suomen ulkoilma ei oikein tee hyvää noin vanhalle autolle.

    Oulusta aikanaan olis saanut kannet tuohon mutta köyhällä ei ollut silloin varaa. Kymppitonnin mummon markkoja pyysi.
    Jos joku sulle kauppaa pannua, niin osta pois. Ei ne ainakaan lisääntymään päin ole. ;)
    Ps. Niitä hälytysvaloja ei tarvitse ottaa pois, vaikka poliisi niin väittäisikin. Siitä pitäisi auton mukana olla liikenneministeriön leimoilla oleva päätös. ;)
    Ps2. Olikohan mulla tallessa se musta California kilpi vai menikö auton mukana.
    Ps3. Auton ajokilpinä Californiassa oli sinipohjaiset CHP56 kilvet. :)
    Niitä jenkkimyyjä ei antanut mukaan (olis pitänyt maksaa mansikoita)
    Ps4. Alkuperäiset putket ulottuvat vain taka-akseliin. Ne loppupätkät on asennettu jenkeissä.
     
  14. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

  15. challenger340

    challenger340 3rd gear

    joo katsain yks päivä tota pikkupia mut 270cid ei kelpaa kun haluasin oman koneen.. ja oon hieronu yhestä 10v jo kauppaa erään papan kaa ja on jo pikku hiljaa ehkä luopumassakin.. mut jos siit sit ei tuukaa mitään niin etsin jos jostai tulis vastaa.. tää vanhojen jenkkien kaa värkkääminen vaatii vähä kärsivälliyyttä joskus.. 8)
     
  16. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Löysin puoli mapillista kuvia aina Californian ajoilta asti siihen kun konehuoneeseen istahti ryppyreuna. Loput kuvat on teillä tietymättömillä.
     
  17. mafo

    mafo 3rd gear

    tämmöinen tuli vastaan, en tiedä onko hyötyä mutta ajattelin jakaa tietoa...

    The Dodge Coronet was used as the basis for Dodge's version of MOPAR performance. Unlike the other Chrysler super cars (Plymouth Fury, DeSoto Adventurer, and Chrysler 300B), the new Dodge Coronet D-500 was visually indistinguishable from normal Dodges upon which it was based. The only external clues were discreet, crossed checkered flags and "500" lettering on its lower rear deck. The D-500 option (named for the NASCAR requirement that 500 identical models must be produced in order to be raced) was also available on any Dodge model, including station wagons and two door sedans. The D-500 option included a 315 cid V8 with hemispherical heads (unlike other Dodge V8s which used polyspherical heads), a unique camshaft, valve lifters, pushrods, carburetor, ignition, and pistons. With a compression ratio of 9.25:1, four barrel Carter WCFB carburetor, and dual point distribution, peak horsepower was 260 bhp while torque was a solid 330 lb-ft. The D-500 came with a standard three-speed heavy duty manual transmission. The optional Powerflite push button automatic transmission had a kick down feature. A 3.73:1 rear axle ratio was standard, but several others were optional. The D-500 also received an upgraded suspension with very stiff front coil springs with heavy duty Oriflow shock absorbers, with the same valving specified for Dodge police cars, were mounted in the springs. Similar units were used in the rear. A sturdy 0.8125 inch high rate stabilizer bar was also installed. Overall height of the D-500 was 1.5 inches lower than its standard Dodge counterpart. The D-500 came standard with 15x5.5 inch wheels with 7.60x15 inch tubeless tires. Optional were heavy duty 15x6.5 inch wheels. DeSoto/Chrysler 12 inch diameter drum brakes were used in the D-500, providing a total effective bracking area of 251 square inches, compared to 173.5 square inches on regular Dodges.
    An even hotter version of the D-500, the D-550-1 was intended primarily for NASCAR competition. The D-550-1 had an even stiffer suspension than the D-500. Under the hood, the engine received larger valves (about 18% larger), a full-race cam shaft, and a double log intake manifold that used two four barrel Carter WCFB carbs. This all added up to 285 bhp.

    Production: .
    Engines: D-500: 315 Hemi V8 260 bhp @ 4800 rpm, 330 lb-ft @ 3000 rpm. D-550-1: 315 Hemi V8 285 bhp.
    Performance: 315/260: 0-60 in 8.8 seconds.
     
  18. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    mafo:n tieto pitää paikkansa.
    Tuossa kyseisessä kiesissä on Powerfliten nappilaatikko.
    Orggis kaasari siis Carterin 4-reikäinen WCFB.

    Kaiholla tuli selattua eilen illalla albumista kuvia tuosta kiesistä. :(
     
  19. challenger340

    challenger340 3rd gear

    kiitos tiedoista..mut eikö toi D-550 ole vuoden 57 alun versio? kun joku kauppas semoista konetta jenkeissä.. ja tossa kyttä autossa on ohuemat pellit kuten nasscarissa samaan aikaan joka huomatiin kun yksi idiotti porista kerkes nostaa takapyörä aukosta kun joudutiin varastossa käsin nostelee sitä..ja tuli lommo takakylkeen VITTU! vitutaa vieläkin se ransttikuski.. kerotaan et 50luvulla kevenetiin nasscar korit (dodge racing diwishionilla) käyttämällä korit happo altaissa vuorokauden ja sit sinkki kylpyyn ja sillä tavalla saivat kevenettyä koria varmaa aika paljon..kun silloin ei käytetty alumiinia tai kuitua..ilmeisesti oli oltava periaateessa sarjavalmisteinen auto.. ja en ees tieny noista autoista juuri mitään mut ruotsissa oli yksi vanoutunu vanha Mopari Herrasmies joka kertoi ja esitelli kirjoista valmistus määrät mitä Dodge on tehny minä vuonna ja noita 56 (nasscar koppa autoja ei tehny tehdas yhtään vaan se tehty pajalla poliisivoimien pyynöstä..) D-500 varustelupaketin sai mihin tahansa coronet autoon mutta Dodge D-500 on aivan eri asia kun Dodge coronet joka on tilattu D-500 paketilla.. toinen on vain varustelu paketti ja toinen on auton todellinen malli eli kuten oli kirjoitettu the rael thing ei vaan nimike.. mä en enää muista oliko toi Dodge D-500s just vain näiten kyseisten poliisivoimien 2dsedan nasscar autojen merkintä vai oliko ´jokin yleinen race merkintä?? ei muista enää kun olin silloin kiinostunu enemän joskus kun oli ollu vasta vähä aikaa toi hieno lady.. sen muistan et se s kirjain tarkoitti spesialia eli erikoisvalmistettua.. vaikka en ny ole enää jaksanu lukea kyseisestä autosta niin en yhä myy sitä!! kun kuitenkin taas joku kyselee.. ja miks myisin kun pidän autosta. ainii toi laatikko han on 2vaihteinen nappiautomaatti joka on orkis.. ja perä murikassa lukee armasteel.. eli aseterästä!! ja muistelen et oli yks lehti apukuskin puolella takapäässä enemän ja jäähdytys rivoitettut jätti rumpujarrut ja aika kivi reki ajaa kun vertaa broidin 55sotoon.. mutta hyvä laskee kurviin sladissa.. hauska kapistus.. 8)
     
  20. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Mitä hittoa, ootteko saaneet siihen lommon aikaiseksi, raippoja tunarille. :soosoo:

    Kyllä se aikanaan aika hurjaa kyytiä kulki. Ihan hirvitti ajaa sellaista vauhtia.
    Pari reissua tuli tehtyä Tampereellekkin. Yhden kerran pirunmoisessa pakkasessa. Oli hauska ajella Lahteen takaisin kun kaasari jääti. Piti röpötellä tyhjäkäynnillä aina muutaman kymmenen kilsan välein, jotta auto kulki.

    Sinänsä sun projektia nyt hieman helpottaa kun orggis apulaitteet on sentään tallella. :)

    Kyllä siihen konekkin kävelee vastaa jossain vaiheessa, mutta pitää olla vaan skarppina tuolla maailman kauppapalstoilla. ;)
     

Kerro tästä muillekin!