Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Chevy_z28

    Chevy_z28 3rd gear

    Oliko sulla ennen kitkalukko vai ilman? mistä ostit?

     
  2. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Olisko toi 4 pts niin 4 pinttiä ja olikohan näin ulkomuistista heitettynä pintti jotain vajaan litran?
     
  3. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Quart (=1/4 gallona) on vajaa litra, pintti on 0.568 litraa
     
  4. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Ilman lukkoa olin, eli avonainen diffi. Sama kalikka pitäisi mennä myös kitkalukon tilalle. Täältä tilasin http://www.summitracing.com/ tänne pyysin lähettämään http://www.officeorbit.com/amer/html/suomeksi.html ja PayPalilla maksoin. Tavarat tuli sitten kontissa. Sivulla 1653 on lisää juttua tilauksesta. :)
     
  5. Aarne

    Aarne 3rd gear

    Kuvaahan siitä ei tietenkään tullu otettua mutta pellistä tein "vivun" johon käy se Cruiserin oma vaijerin muoviholkki ja sen niittasin kaasupedaalin varteen parilla popparilla. Vaijerin kuoren pidikkeelle oli muistaakseni melko hyvät paikat rattiakselin vieressä saikohan parin pultin alle sopivasti, siihenkin taisin hitsailla jonkun sorttisen telineen.
     
  6. elmer

    elmer 3rd gear

    mikähän on käytännön hyöty/ero/haitta 191DV vs High Flow Laser Cut Delivery Valves?
     
  7. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Anteeksi, sekotin keskenään pintit ja vartit :oops:
     
  8. freeride

    freeride Gearhead

    jos vedät paljon varttimailia kaasujen kanssa,niin ei muutaku lase cutteja kehiin,jos taas autos on "tavis" käytössä ja alle 500hp,niin laita 191:t.jenkkijoet testaili joskus noita laser cutteja vartilla jotain pienempiä vastaan,niin lopputuloksena oli huonompi aika laser cuteilla ja savua perkeleesti=huono polttoaineen atomisoituminen ja epätäydellinen palotapahtuma.mut sitte ku testasiva kaasujen kans molempia,niin laser cuteilla kyllä mentiin lujempaa.
     
  9. freeride

    freeride Gearhead

    :eek: mit vit? no arguments?go`om brothers..no okei mulla on ittelllä 191:t.jjah(read the fakinig allekroitus) hyvin toimii j a uskosi että mun mopoi on ed. allee 500hp.frankit väittää et pitäs päästä yli 500 mut vitun hui!ei aianki tuunnu siltä,tai si maä oon van tottunu jo??hooi hoi avautukee?vittu onnhan täälä tuplia ja nenäkeppiä ja keikkee ekstremee.wittu hei.. :D wittu joo mä meen nuukkuun nyt,ja huomeenaan teen lisää fuyrkkaa witun riistokapistaleil ja vähä mulekki.!1 so long fukkeers!!
     
  10. elmer

    elmer 3rd gear

    joo ihan tavis käyttöön eli työ ja keski-ikäisten bemari toyota kuskien kiusaksi...

    ai että käy hermoon kun joku varis kiikkuu takana silleen että välillä vilahtaa peili ja vähän kylkeä ja valo peilin kautta silmille :argue: ja kun viimein sitten vaivautuu ohittamaan kun 15km/h, yli sallitun ei muka riitä, niin jäädään eteen nypyttämään 70-80 km/h..

    itellä vauhtia aina kuitenkin n.85... ehkä 10% ajomatkasta.... :D
     
  11. Chevy_z28

    Chevy_z28 3rd gear

    Onko näitä kukaan laittanu etuperään? Jos ei se neljäs pyörä vedä niin se jarruttaa...
    Ja voiko se ny ainakaan enempää jurnuttaa ku ny??

     
  12. Hengenvaarallinen tulee jos meinaat ajella nelikko yhtään päällä muiden tiellä liikkujien kanssa. Kyllä se täytyy kytkettävä olla jos meinaa eteen lukon laittaa. Ja jyrinää et saa pois ilman keskitasauspyörästöä.
     
  13. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Kyllä voisin ajatella laittaa Powertraxia eteen, varsinkin näihin missä on jaettu etuvetoakseli. 2vedolla mikään ei muutu, mutta 4vedolla saa sitten olla tarkkana koska liukkailla periaatteessa mennään koko ajan kaksi pyörää sutien jos ei ajeta viivasuoraan. Mut kai siihen tottuu... :eek: Ja ei kai nämä "ajo-ominaisuudet" juuri huonommaksi voi mennä, nämähän on vähän sellaisia traktoreita. :poff:
     
  14. Chevy_z28

    Chevy_z28 3rd gear

    Jep, nelivetoa tulee käytettyä lähinnä auraamattomilla mettäteillä ja muutaman kerran oon jääny kiinni paskamaisesti kitkalukolla kun molemmista aksiloista vain toinen pyörä vetää. Vois se ratkaisevasti auttaa pelkästään jos taa laittais. Ei tarvis kuunnella niitä tyhmiä kysymyksiä "eikö tualla ny pääse? kyllä tosta on monet menny yli"

     
  15. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Ristiriipuntaan Powertraxi nimenomaan auttaa. Kävin kanssa heti kokeilemassa lähistön hiekkakuopassa missä syksyllä jäin mallikkaasti kiinni kun menin hieman vinossa ojantapaisen yli. Edessä se auttaisi varmasti vielä enemmän koska kelassa on enemmän painoa.
     
  16. dustez

    dustez Gearhead

    ne on noi 2 genit noita farmikoneita juu :rotfl:
     
  17. Erska

    Erska Gearhead

    No mitäs nää ykkösgenit on!? :rotfl:

    Perkele... Tulin tänään vähän maisemareittiä töistä kotiin...

    Oli kohtuullisen kapea polku ja tiesin että kohta se päättyy.

    No eiköhän reitin päässä ollut puu kaatunut eteen... Aattelin että kyllä se siitä yli menee. No voi perkele niinhän se ensimmäinen ratas meni mutta sitten istahti perämurikasta.
    Olis hyvin mennyt yli jos olis ollu tukki suoremmassa linjassa , auto isompi tai enempi vauhtia... Perkeleen amatööri...

    No ei tarvinnut lapioida... Dolmar riitti tällä kertaa... :rotfl:

    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3407660.jpg

    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3407661.jpg

    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3407662.jpg

    Ja tuolta aukean laidasta löysin niin paljon lunta että joutu kolmosella uikuttamaan lämä lattiassa jotta eteni... Oli ainakin puoli metriä lunta tuiskannut! :D

    Vanteet ajon jälkeen:

    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3407659.jpg

    8)
     
  18. Tanelim

    Tanelim 2nd gear

    Huh on se peto menemään hangessa kun ottaa ilmat pois rattaista.
    tuolla kuvablokissa muutama kuva. http://kuvablogi.com/nayta/3406474/ Ajettiin semmonen 40km umpista välillä mentiin kelkanjälkiä.
     
  19. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Hiljaiselon jälkeen koetan tännekki kirjotella. OT tää on, mutta laitan ny tännekki: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=230100

    Toi rampe on kummallinen hangessa: luulis että se jumii siihen mihin on tössähtäny, mutta pakkia ja vähä taakse ja taas mentiin muutama metri menosuuntaan. Liekö syynä sitte toi pituus vai mikä. Ai nii, voimahan se onki WUIHIII!! :rotfl:
     
  20. Akimbo

    Akimbo 3rd gear

    Paljonkohan noista rattaista kärsii ilmaa päästää ettei tarvi pelijätä vanteelta irtoamista?
     

Kerro tästä muillekin!