Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    En sitten ehtiny kun vouleskelin Hailta ostamaani prototyyppiöljypohjaa sopivaksi laatikkoon. Hyvin sopii ja öljyt pysyy siellä missä niitten pitääkin. :)
    Laitan sen kiinni sitten kun saan härvelin kotiin Gearmanilta. Eli pari viikkoa menee.
     
  2. Yanker

    Yanker 1st gear

    Ei ole kyllä tietääkseni potikkakorjausta..?
    Eli siis joku pötikkä tps:sän tilalle?? :-?
    Olisiko se vika sitten siinä tepsissä? Korjaantuisko uudella?

    Perkeles, ku takakardaanin kannatinlakru aika heikos hapessa.. Kumi murtunu ja kardaania saa heiluteltuu joka suuntaan. Huomenna jos kävis nokian venehuollosta hakemas uuden 120€
    Aika samannäkönen möykky kun omassa, toivottavasti sopii.
    :poff:
     
  3. Akimbo

    Akimbo 3rd gear

  4. MrBubbles

    MrBubbles 1st gear

    mjaa mitäs ne mahtaa maksaa kaupassa?
     
  5. Suomessa pikaisella googletuksella 139€
     
  6. Japadapa

    Japadapa 1st gear

    Pitäis parin viikon päästä lähteä kiskomaan hevoskoppia Turkuun ja laatikkoon pitäisi sitä ennen vaihtaa öljyt. Mietin, että samalla siinä menisi shift kittikin sisuksiin. Se on jo hommattuna valmiiksi. Tuo ei varmaan vie kovin montaa tuntia. Mutta kauanko menee aloittelijalta turbiinin vaihtoon? Onnistuuko homma normaalilla hallitunkilla tai kahdella, kun ei tässä ole käsillä mitään laatikkokittejä? Voi olla, että käytössä ei ole myöskään nosturia tai monttua, jos ei sitten pääse jonnekkin kaverin halliin touhuamaan. Pitääkö laatikon irroituksessa olla joku levitin runkopalkkeja varten?
     
  7. Lord of flies

    Lord of flies 3rd gear

    Ite käytin laatikon alhaalla kahdella hallitunkilla ja parin kuormaliinan avustuksella. Liinat oli tukemassa ja varmistamassa ettei putoa alas jos tunkki lipsahtaa. Ei alettu irrottaan jakista vaan laskettiin koko paketti alas. Turbiinin hajoamisen takia piti käyttää alhaalla. yks liina napsahti poikki lopussa kun laskettiin. Nyt en muista mikä paikka sen pääs leikkaan, mutta suosittelen käyttään vähintään 1000kg liinoja niin ei oli niin heikoit. Mulla oli vain 500kg liinat

    Ei tarvinnut mitään runkopalkon levittäjää, kyllä se laatikko mahtuu hyvin tuleen pois sieltä. Kaks palkkia siinä taitaa olla kannattelemassa sitä, ne vain irti niin tulee nätisti.

    Toinen tunkki kannatteli häntää ja jakista ja toinen tähdättiin mahdollisimman lähelle tasapaino pistettä kun laskettiin. Nostaessa oli jo helpompi asettaa aika lähelle tasapainoon. Muistaakseni lankun pätkä öljypohjan takapuolelle, niin pysy aika kivasti siinä kun nostettiin takas. Oli nätti rullata kohdalleen takas laittaessa.
     
  8. dually

    dually 3rd gear

    No joo aamulla kun menin töihin auto pelas ok, mutta kun seisoi 10min käynnissä ja lähdin uudestaan ajaan niin vikavalo oli syttynyt ja kaasupoljin toimi miten sattuu ja välillä ei totellut ollenkaa...
    vikakoodeja löysin
    P2122 accelerator pedal position sensor 1 circuit low
    P2121 accelerator pedal position sensor 1 performance
    P2509 power input singnal intermitten
    Kärry on 2004 ram diesseli
    Mitäköhän tuollen ny tarvis teherä? kiitoksia jo etukäteen
     
  9. Mulla meni ekalla kerralla 3 tuntia laatikon irrottamiseen ja 2 tuntia takas laittoon. Ja ei tarvii mitään runkopalkkeja levitellä mitenkään. Sitä laatikon kannatin palkkia täytyy hakata ylös päin ja sitten taakseppäin niin tulee nätisti pois. Jos sitä yrittää väkisin vetää alas päin niin joutuu varmaan runkopalkkeja taivuttamaan/poikkasemaan että saa sen pois :D
     
  10. freeride

    freeride Gearhead

    tosta palkista tuli mieleen,kuinka kattelin turhautuneena,ku kaveri otti sen pois työpaikallaan,jossa on vakiokamaa kaikenmaailman hydraulihärvelit,ihan snadisti runkopalkkeja levitti erilleen ja palkki oli noin viidessä sekunnissa kädessä..ite mänttäsin sen kans varmaan puolituntia vaikka oikeaan suuntaan mentiinkin.
     
  11. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Taas webasto rokkaa, varmaan kuukauden kerkes olemaan mykkänä. Eipä ollu kummonen homma viritellä takas riviin.

    Eli homma oli ilmeisesti joku resetointi tai vastaava.

    1. Liekin kuvasta painaa päälle
    2. F2, 20A sulake, irti ja laittaa viiden sekunnin jälkeen paikalleen.
    3. Liekin kuvasta sammuttaa webaston
    4. Liekin kuvasta webasto päälle
    5. F2, 20A sulake, uudelleen irti ja laittaa viiden sekunnin jälkeen paikalleen. Tällä kertaa webaston pitäis lähtee pörräämään. Jos ei lähde, niin täytyy keksiä jotain muuta.

    Mulla siis ongelmana oli, ettei lähteny Webasto pöhisemään.

    Tuossa linkki mistä ohjeita katselin --> http://www.rmsconsult.co.uk/berlingo/fi ... g_Tree.pdf
     
  12. jusky

    jusky Gearhead

    yhdelläkin pärjää kun ottaa jakiksen pois ensin, hitsaa hallitunkkiin öljypohjan kokoisen levyn ja vetää vielä laatikon liinalla kiinni tunkkiin. Monttua ja nostureita ei tarvitse.
     
  13. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Plus vielä jos on korotettu versio, niin senkään takia ei tarvitse välttämättä monttua tahi nosturia.
     
  14. Panze

    Panze 3rd gear

    Jos siellä on joku made in eu/suomi nopeuden rajoitin niin itse kokeilisin ensin ohittaa sen. Toisena tietty se kaasun asennon tunnistin potikka syyniin.
     
  15. dually

    dually 3rd gear


    Joo onhan siellä VDO:n rajoitin, siittä on jo "sulake" pois. Olenko ymmärtänyt oikein, että se potikka on siellä moottorin kupeella ja polkimelta menee sinne vaijeri? En oo kerenny vielä kurkistella sen paremmin
     
  16. rötkö

    rötkö Gearhead

    Ja vielä tohon poikkipalkin irrotukseen niin se orkkis tunkki+ lankun pätkä on hyvä, kevyesti vaan levittää.
     
  17. Jebu

    Jebu 1st gear

    jos sitä kohtapuolin tekis dötsiin kevät huollon..

    moottoriin sopiva öljy varmaan mobilin delvac 5w40, 10w40
    periin 80w-90 limited slippiä ?
    mites sitten jakolaatikko? dexron 3 ?
    entäpä vaihdelaatikko? moparin atf+4? vai onko esim gulffin multi vehicle +4 samaa?

    aika törkeen hintaset on muuten vakaajatangon päät tälläsee vehkeeseen?!
     
  18. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Muutama sata sivua sitten JariV ilmaisi asian näin:

    Moottoriin: Shell Rimula R6 LM
    Automaattiaskiin: Vakioon joko Cam2 +3/+4 tai Dexron III, viriaskiin Dexron III
    Jakariin:Dexron III
    Etuperään: 80W-90 hypoidi
    Takaperään jos ilman lukkoa: sama kuin edessä
    Takaperään jos lukolla: Moparin oma peräöljy ERILLISELLÄ lukon kitkalisäaineella
     
  19. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Itelle laitoin Mobilin Delvac 1 5W40.
    Periin Mobiluben 75W90.
     
  20. Dotke

    Dotke 1st gear

    vakaajatangon päät näköjään 53€ pari ilman alennuksia (sis postikulut)
    peräöljy on tavan 75w-90 ilman mitään slippejä
    Jakoaskiin vaan samaa mitä vaihelaatikkoonkin eli ATF+4
    Moottoriöljynä oon ite käyttäny 15w-40 Delvacia, sellanen kutina on että miljoona mailia ajetussa Dodgessa ois käytetty myös samaa tavaraa.
     

Kerro tästä muillekin!