Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    Olisiko ideoita tärinän aiheuttajasta. Liikkeelle lähtiessä renkaat linkussa täristää jokin takapäässä. Hyyyvin rauhallisessa lähdössä toimii kuten pitää, samoin suoraan lähtiessä. Ikään kuin kempinlukko olisi. Ajossa ei mitään oiretta kun vauhtiin on päästy. Perä tsekattu - kaikki kunnossa, ristikot OK. Auto -07 4x4. Torsenhan tässä on takana. Vika tullut pikkuhiljaa ja kokoajan vaan pahenee.
     
  2. 66monaco

    66monaco Gearhead

    eilen peruuttelin auton ulos tallista vaihteistorempan jälkeen ja heitin koelenkin, hyvin tuntuisi pelittävän! mut ajellaa ny muutama tuhat ja katellee pelittääkö vielä :D ja vaihtaa tossa muutaman kuukauden päästä vielä öljyt ja suodin.
    tuo oli toinen tomaatti mitä oon tehny, eka oli vuonna 2001 904... :D no oli siinä tallikaveri vähän jeesimässä silloin tällöin. toivoo nyt vaan et pysyy kasassa, nyt on laina hanat kiinni taas muutamat vuodet :D
    hintaa tuli apout 3ke ja tossa laitettu lista...
    jn-tradingin matala stallinen, yksi levyinen billet turbiini
    pep 29.1 sfi grated, 1mm paksumpi vetolevy
    sonnax Smart-Tech® High Capacity Input Shaft & Piston Kit
    Alto hi-performance master kit, punaiset levyt. yksi lisälevy ja teräs direct drummissa
    belleville etukytkimen jousilevy
    sonnax punaiset intermediate super servo kit
    sonnax billet taka servo
    sonnax Accumulator Piston Kit
    sonnax Piston Retainer Kit
    sonnax Kickdown Band Strut ja anchor
    billet 4.2 etupannan käyttövipu
    raybestos pro series etu ja takapanta
    uusi ylivaihteen jousi
    superior k500 shift kit
    mag1 atf+4 öljyt
    uudet jäähdytinlinjat öljyn kestävästä 12mm sisähalkasijalla olevasta letkusta
    kampiakselin takatiiviste
     
    Karppaj, Cumminski ja Saetkae tykkäävät tästä.
  3. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Onnea onnistuneesta remontista!
    Paljon tuon pitäis nyt noin kestää voimaa? Minkä hintaine oli turbiini?
     
  4. galaxie60

    galaxie60 1st gear

    Onko kukaan tapellu 3gen ramin valojen kanssa, hienot tietokone ohjatut valot ja nyt ei toimi enää kuskin puolella kumpikaan tuikku. Onko kokemuksia?
     
  5. 66monaco

    66monaco Gearhead

    kaippa ny ainakin jonkin 500/1000 ? turbaani oli 680e
     
  6. Swoop

    Swoop 3rd gear

    On. Sulakeboksin kyljessä, tarkemmin sanottuna boksin ja lokarin välissä, on metallinen aivolohko, fcm nimeltään, neljällä pultilla kiinni. Ota irti ja putsaa pinnit. Jossei toimi niin sitten uutta kehiin. Itellä toimi aikanaan putsaus viikon vai kaksi ja sit uusiutui.
     
    Muokattu: 10.9.2017
    galaxie60 tykkää tästä.
  7. galaxie60

    galaxie60 1st gear

    Joo, mulla toimi kun otti valosta pistokkeen irti käytti virtoja päällä ja pois ja laitto takas niin toimi aina viikosta kahteen mut nyt herkes kokonaan pelaamasta, keskimmäinen pinni valoista on käyny kuumana joskus on niin musta. Prkl joku sähköinsinööri on joskus nuita lisävaloja kytkeny niin hienosti että nekin on kyllä olla osasyyllisiä tähän vikaan, viime talvena tinailin paremmaks liitoksia kun oli ihan karvaperseliitoksella kasattu! perävaunu pistokkeelle on varastettu karvaperseliitoksella toisenpuolen takavalosta.
     
  8. Ck

    Ck Gearhead

    Yleensä vaivat johtuu näistä karvaperseliitoksista ja muista suomi asennuksista. Alkuperäisiä valoja mennään muuttaamaan väärin, asentamalla mm. lisävaloja ja xenoneita ilman releitä. Valojen ohjausmoduuli kärtsähtää helposti.

    Perävaunullekin löytyy alkuperäinen pistoke mistä saa parkit otettua 7 napaiseen pistokkeeseen, jarruvalolle löytyy ylimääräinen syöttö 1m johtosarjan sisältä ja vilkut voi ottaa takavaloista releen kanssa. ei tuu kuormituksia eikä ongelmia.
     
  9. Garvis

    Garvis 2nd gear

    Millasii lohkolämmittimii -94 5.2L bensa ramiin mahtaa löytyä ja mistä kannattaa kysellä?
     
  10. Garvis

    Garvis 2nd gear

    Mistä lähtis vikaa metsästää kun liikkeelle lähties antaa reilummin kaasuu niin alkaa vähän nykimää kun taas pienemmäl kaasul ei, sama toistuu jos lähtee 80km/h vauhdis kiihdyttää niin nykii sillonki

    Kyseessä 2gen 5.2 bensa rami
     
  11. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Joo noi on parhaita. No ehkä se kannattaa tossa tapauksessa tosiaan selvitellä ja uusia noita vanhoja kötöstyksiä ja sitten käydä sen purkin kimppuun jossei muuten tokene. Se nyt ei ihan älyttömän kallis ole ja se vanhakin on korjattavissa, joskin vaatii lievää väkivaltaa että sen auki saa. Oliskohan peräti täällä joku moisen joskus korjauttanut..
     
  12. Yamato

    Yamato 1st gear

    Saisko 66monacolta lisäinfoa ja kokemuksia tuosta jn-tradingin turbiinista? Kiinnostaisi tietää millä kierroksilla voima alkaa välittyä vetäville siinä määrin, että pysyy muun liikenteen mukana risteyksistä lähtiessä.
     
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Meikämanne semmosen samanlaisen turbiinin tilas Nurolalta ku 66monaco ja on se tullutki jo muttei ole viä kasattu että pääsis ajaan. Minulla kun ei ollu juur mittään sanomista lootassa ja sisäkaluissa mutta se alkuperäinen turbiini luisti ku helvetti. Tätä varmaan Yamato tarkoittaa? Se kuulemma antautuu ensin aika helpolla. No se luisto säästää lootan sisäkaluja mutta persettä vaille hevosen se maksaa kun samalla se pitää molemmat laittaa.
     
  14. 66monaco

    66monaco Gearhead

    katotaa kuhan kerkiin ajaa sillä eka :)
     
  15. Yamato

    Yamato 1st gear

    Mielenkiinnolla odottelen käyttökokemuksia.
    On tuohon minunkin koslan laatikkoon jokunen tuhat euroa sijoitettu ja turbiinikin vaihdettu, mutta vielä tekisi mieli matalampi stallista turbiinia. Hankala vaan löytää vertailutietoa uuden hankintaa varten.
     
  16. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    mulla on kans jn tradingin yks levyinen billet turbaani, matalalla stallilla olevinaan mutta liian korkea se silti on. en nyt just osaa heittää kierroslukua, mutta on siinä huikea ero kun menee lukko päälle. niin sais vetää aina... joka vaihteella.

    pysty sillä kyllä vaunuakin vetämään ihan maltillisilla kierroksilla.

    edit: niin joo, mihis se perustuu että vakio akseli kestää paremmin yks levyisellä turbiinilla verraten kolmilevyiseen?
     
  17. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Eikai se kestä ykslevyistäkään juuri mitään. Vaihteita kun pykältää lukko päällä nii sillon input-akseli antautuu (edit: myös jos turbiini toimii). Ykslevynen voi luistaa mutta kolmilevynen vetää väkisin väännöt läpi. Vakiossa on poorit siinä hubin puoleisessa päässä josta korkkaa ja kai se materiaalikin on vähän sellasta, noh.. heikkoa. Siksi suosittelevat vaihtamaan sen akselin billettiin ku jos turbiini tosiaan pitää nii sitte akseli naps ja loota ja turbiini boks :D no money no honey :cool:
     
  18. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Tottakai suositellaan, mutta aina se budjetti jossain tulee vastaan. Ei kyllä tulis mielenkään tolla vakio akselilla tehdä lukko päällä vaihtoja.
     
  19. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Mullaki jää intermediate ja output akselit vaihtamatta billettiin. Ei rahkeet riittäny ihan sinne asti
     
  20. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Aika monelta jää. Ne on noin 1200 taalaa yhteensä plus rahti ja verot.
     

Kerro tästä muillekin!