1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Ei, se laakeri on siinä bracketissa joka on koneessa kiinni, se laakeri tukee sitä akselia, jossa se visko on kiinni ja jota hihna pyörittää...
     
  2. Rannis

    Rannis 2nd gear

    Muokattu: 8.2.2018
  3. Ck

    Ck 3rd gear

    Tässä tapauksessa taisi olla visco rikki mutta jos joku joskus joutuu vaihtaan niin näillä numeroilla löytyy.
    NTN DF0766LUA tai NSK BD35-12DU8A.
     
  4. Jantikka

    Jantikka 1st gear

    Onhan viskon sisälläkin oltava laakeri? Akseli pyörii koko ajana mutta siivet vain kun tarvitaan jäähdytystä. Mutta voiko vaihtaa, saattaa olla umpipaketti. ja onko kulunut muutakin nyt kun se on ollut väljä...
     
  5. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    On siellä laakeri tai kaks, mutta niitä ei pysty vaihtamaan (seuraavaksi joku taas kommentoi, että pystyy, no kerro kuinka onnistui)!
     
  6. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Välillä näkee että sen uloimman (takimmaisen) laakerin suojus on pullahtanut siihen akselille ja kuulat näkyy, mutta en oo kyllä keksinyt että miten se purkautuu saatikka miten sen sais takaisin kasaan...
     
    Ck tykkää tästä.
  7. Ck

    Ck 3rd gear

  8. Jantikka

    Jantikka 1st gear

    Joo, ei tuo kiinalainen ole kallis. Hyvä vinkki.
    RAM on 2005 ja ajettu 250000 km.
     
  9. Pertura

    Pertura 3rd gear

    Toi on kanssa etuakselille, eikös tässä ollut taka-akselille tarkoitus lukkoa hankkia? Ja kannattaa tuon kanssa huomioida että samalla tarttee hommata asennussarja pinionille ja poskilaakereille. Halvimmillaan shimmit, pinionin stefa ja mutteri, sekä lautaspyörän pultit eli tämmönen setti on näemmä seitsemisen kymppiä plus tulli ja alvi, eli kaiketi osunee satasen korville. Laakereiden kanssa näyttäisivät olevan jostain puolestatoista sadasta pariin sataan nuo asennuskitit, toki noi laakerit voi laskea ihan huolto-osiksi, joskus ne pitää kuitenkin vaihtaa.

    Lisäksi työmäärä on moninkertainen, ite muistaakseni veivasin murikkaa edestakaisin varmaan parikymmentä kertaa, ennen kuin hammaskosketus oli semmoinen kuin pitää. Tekijämies selvinnee helpommalla, mutta aikaa ja tupakkia menee shimmatessa joka tapauksessa reilusti.

    Lock Rightin silloin aikoinaan asennutin Jamantilla, kun mulla loppu keskitapin lukitussokan kanssa keinot kesken, se kun tuntui olevan ihan oikeasti jumissa. En nyt tarkkaan muista mitä se silloin maksoi, eli ei siis tainnut olla kauhean kallista, kun ei ole jäänyt lähtemättömästi mieleen :rotfl:
     
    Saetkae tykkää tästä.
  10. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Joissakin tapauksissa Lock-Rightin saa asennettua perää purkamatta, mutta esim. mun tapauksessa joutui ottamaan tasauspyörästön pöydälle ja lautaspyörän irti kun keskitappi ei muuten sopinut tulemaan pois. Amerikan hurjat rälläköivät hampaasta sen verran että sopii.:D

    Sen verran paska värkki siis oli, että vaikka likemmäs tonni (lukko 600-700€, kahteen kertaan Amerikasta tilaten kertakäyttöiset lautaspyörän pultit, öljyt jne...) taisi mennä fyrkkaa kokeiluun ja päivä asennukseen ja toinen poistoon, niin silti otin pois.

    No myönnettäköön, että joissan tapauksissa laitos voi olla käyttökelpoinen, mutta mun auto meni lukon myötä pilalle.
     
    Muokattu: 8.2.2018
  11. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Älä saatana, tota en muistanu... Dodgen tapauksessa se on 2-3h max asennusaikaa...
     
  12. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Takaperässä yleensä sopii väliakseli pois purkamatta paljoa, asennuksessa yleensä riittää kun oikean vetarin ottaa 4" ulospäin, etuperässä ei väliakseli sovi pois, joutuu purkamaan pöydälle ja lautaspyörä irti casesta, eli molemmat vetarit pois...
     
  13. kiljunen

    kiljunen 1st gear

    Onko etu ja taka-akselin tasauspyörästös eroa? Tämän mukaan käyy taka-akseliin http://www.jegs.com/i/Spicer/094/708013/10002/-1 Eihän tuossa pinionia pois tarvi ottaa. Välitys pysyy samana pitäis riittää hammasvälykse (backlash) säätö.
     
    Muokattu: 8.2.2018
  14. Pertura

    Pertura 3rd gear

    No on siitä tosiaan se kymmenkunta vuotta aikaa, niin ihmekös tuo jos ei ihan kirkkaana ole mielessä :rotfl:

    Taka-akseli on Dana 70, eli tasauspyörästössä on eroa etuakseliin, joka on tuo D60. Sekä lautaspyörän koko, että vetareiden poorien määrä on eri, eli murikat eivät sovi ristiin. Takavetareissa on kakkoskopassa kaiketi yleisimmin 32 pooria, mutta ilmeisesti myös 35-poorista on kakkoskoteloisessa ollut. Mä tietysti oletan että sulla on 2gen 2500 automaattilaatikkoinen Cummins, toivotaan että en ole ihan metsässä oletukseni kanssa :D

    Totta on kyllä tuo että periaatteessa pinioniin ei tartte koskea, mä vissiin funtsin koko ajan välityksen vaihtoa samaan rytäkkään :oops:
     
  15. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Niinpä... :rotfl::rotfl::rotfl:
     
  16. kiljunen

    kiljunen 1st gear

    No hyvä etten montaa ehtiny tilaamaan. Oon eläny tähän asti siinä luulos että se on dana 60. Mutta sitä en tiedä mistä oon niin päähäni saanu. Mutta siitä oon varma ettei edes ole kumpaakaan danaa. (takaveto)
     
  17. Solvent

    Solvent 2nd gear

    Moro. Onko kellään myytävänä 2500 2gen Ramia? Oltava 5.9 12v, neliveto ja mieluusti pitkällä hytillä. Tarjoa, jos löytyy. Joni nolla neljä neljö 9801525 tai yv
     
  18. AlabamaJamppi

    AlabamaJamppi 1st gear

    Chryslerin 9.25 perä minun ramissa
    Onko lukollinen? pitäisi vaihtaa periin öljyt.. suosituksia? aiemmissa kamppeissa ollut mobilin hd 80w90..mennäänkö samalla
     
  19. Diesel-Joe

    Diesel-Joe 1st gear

    Moi! Onko tällä palstalla kellään kokemusta, että olis saanu Ramin 315/75R16 renkailla leimattua? Kävin äsken katsastuskonttorilla ja katsuri laittoi hylkymerkinnän liian isoista renkaista. Otteessa merkitty 275/75R16. Autona ’99 Ram 2500 ja rekisteröity kuorma-autoks.
     
  20. musta pässi

    musta pässi 2nd gear

    Oliskona näissä k-a myös se sama että poikkeaa sen verran otteen koosta että vaatii muutoskatsastuksen renkaiden osalta?
     

Kerro tästä muillekin!